چابهار پر از شگفتی و هیجان است، در این بین با ما همراه تا درباره خوشمزه‌ترین غذاهای محلی چابهار بیشتر بدانیم.

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی چابهار

سلام نو _ سرویس گردشگری: غذا های چابهار بخصوص سنتی هایش مانند هر کدام از شهر های جنوبی ایران، شامل ادویه های مختلف و تند است. البته در بعضی از آنها نیز از میوه رایج جنوبی یعنی خرما نیز استفاده می شود؛ معمولا غذا هایی به این سبک و سیاق بیشتر شبیه غذا های بومی هندوستان و پاکستان هستند. چرا که شهر های جنوبی ایران و به خصوص چابهار به این دو کشور نزدیک تر هستند و فرهنگ هایی در هم آمیخته دارند که از این بین می توان به غذا های محلی چابهار اشاره کرد.

غذاهای محلی چابهار، خاص و خوشمزه

تباهگ

یکی از غذاهای محلی چابهار، تباهگ است. این غذا مورد علاقه افرادی است که از خوردن گوشت لذت می برند. باید به شما بگوییم اگر یک چابهاری بخواهد در مهمان نوازی برای شما سنگ تمام بگذارد حتما برای شما تباهگ را درست می کند. در چابهار معمولا گوشتی را که با نمک خشک کرده اند را برای پخت تباهگ انتخاب می کنند. این گوشت را در آب و نمک می پزنند و سپس آن را سرخ می کنند.

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی چابهار

تکه های خوشمزه گوشت گوسفند و یا بز سرخ شده را بروی برنج می گذارند تا مهمان آن را نوش جان کند. اگر به چابهار رفتید در بسیاری از رستوران های معروف آن می توانید تباهگ بسیار لذیذ را سفارش دهید.

کراهی میگو

هنگامی که به شهر بندری چابهار می روید خوب است تجربه یک غذای دریایی لذیذ را داشته باشید. از دیگر غذاهای محلی چابهار، کراهی میگو است. صاحبان رستوران در فصل های پر مسافر معمولا میگوهای تازه را از بازار سفارش می دهند و معمولا کراهی میگو چابهاری را در منوی خود دارند.

آشپزهای چابهاری میگو را با پیاز تفت می دهند هنگامی که میگو به رنگ زرد رنگ در آمد سبزی های معطر چون گشنیز، شوید و ادویه های معطر را به آن اضافه می کنند. در کنار کراهی میگو یک دیس برنج هم گذاشته می شود. معمولا خود اهالی چابهار این غذا را با برنج می خورند. اگر غذای دریایی دوست دارید حتما یک بار کراهی میگو چابهار را تجربه کنید.

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی چابهار

تنورچه

تنورچه یکی از غذاهای لذیذ و مخصوص استان سیستان و بلوچستان است که گوشت را در آن به دو روش سیخ کردن و یا کامل کباب می کنند. همان طور که از اسم این غذا پیدا است برای پخت آن به تنور نیاز هست؛ وقتی در سفر چابهار هستی، می توانی این غذا را در یکی از روز های به یاد ماندنی مسافرت خود میل کنی و طعم و مزه آن را تا مدتها به یاد بسپاری.

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی چابهار

کباب تنورچه را به تنهایی و یا با پلو سرو می کنند که طعم فوق العاده ای دارد. در روش کباب کردن، گوشت آن را به تکه های کوچکتری تبدیل می کنند و به سیخ می کشند و برای حدود 45 دقیقه یا 1 ساعت در تنور پخت می کنند. در روش دوم برای پخت کباب تنورچه شکم گوسفند را با نخ می دوزند و داخل تنور قرار می دهند. در بعضی از رستوران های چابهار داخل شکم گوسفند را هم با مواد غذایی مقوی پر می کنند که طعمی بی نظیر به غذا می دهد؛ ادویه های مخصوص جنوبی و هندوستانی بیشتر خود را در این غذا نمایان می کنند و فوق العاده هستند.

غذاهای خوش طعم و مزه چابهار

املت سوزی

املت سوزی هم اسم یکی دیگر از غذاهای محلی چابهار است. به خاطر بسپارید که املت سوزی به معنای املت سوخته نیست. سوزی نام یک سبزی خاص در منطقه چابهار است. در این املت از سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز، سیر، فلفل، نمک و روغن استفاده می کنند و حتما سبزی سوزی در آن می ریزند. این غذا برای صبحانه و عصرانه بسیار مناسب است. اگر دوست داشتید یک صبحانه متفاوت را در چابهار نوش جان کنید املت سوزی را فراموش نکنید.

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی چابهار

پلو زعفرانی

این غذای متفاوت و لذیذ یکی از بهترین غذاهای سنتی چابهار است که با تزئین زیبایی که روی آن انجام میشود، اشتهای هر کسی را باز می ‌کند. گفته می ‌شود پلو زعفرانی در اصل از سمت پاکستان وارد ایران شده و امروزه به عنوان غذای رسمی این منطقه به حساب می ‌آید.

در کنار خوش طعمی این پلوی خوش‌ عطر، باید به خواص دارویی آن هم اشاره کرد؛ از اصلی ترین خواص آن گردش بهتر خون و افزایش ایمنی بدن است. مواد تشکیل دهنده آن مرغ؛ برنج؛ زعفران؛ زیره، میخک؛ فلفل دلمه‌ای؛ پیاز؛ سیر؛ ادویه هستند.

خوراک خرما

همانطور که می دانی چابهار در جنوب کشور قرار گرفته، این مناطق شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب کاشت و برداشت خرما است. خرما یکی از مواد اصلی سفره‌ی مردم این منطقه تبدیل شده است و غذا های متنوعی را با این میوه مقوی پخت می کنند.

یکی از خوراک های معروف، خوراک خرما است؛ این غذا ترکیبی از خرما، نان، برنج و حبوبات بوده که خاصیت زیادی دارد. از غذاهای دیگری که در تهیه آن از خرما استفاده می‌ کنند می ‌توان از کنک نام برد که با خرما، کنجد، بادام و پونه درست می ‌شود و نوعی حلوا به حساب می‌ آید.

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی چابهار

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید