محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از نجات جان کوهنورد جوان گرفتار شده در ارتفاعات دراک شیراز توسط نیروهای تیم کوهستان آتش نشانی، در عملیاتی ۷ ساعته خبر داد.

نجات معجزه آسای کوهنورد گمشده در کوه دراک شیراز پس از ۷ ساعت جستجو

به گزارش سلام نو، محمد هادی قانع جمعه ۳۰ دیماه درباره عملیات نجات این کوهپیما از میان برف و سرمای ارتفاعات کوه دراک گفت: ساعت ۲۱:۳۴ شب گذشته پس از اعلام ستاد فرماندهی مبنی بر گرفتار شدن یک جوان ۱۸ ساله در ارتفاعات دراک و گم کردن مسیر خود در یخبندان، گروه نجات کوهستان مستقر در ایستگاه ۲۲ آتش نشانی پارک دراک و ایستگاه ۱۷ سریعا جست و جو را آغاز کردند.

او افزود: عملیات جست و جو و دسترسی به فرد مذکور حدودا سه ساعت به طول انجامید و آتش نشانان موفق شدند در سرما و یخبندان شدید با پیمودن مسیرهای صعب العبور به جوان ۱۸ ساله که در نقطه خطرناکی از کوهستان بدون تجهیزات و مواد غذایی مناسب گرفتار شده بود، دسترسی پیدا کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: پس از اطمینان از سلامت جسمی این کوهپیما که در یک قدمی یخ زدگی قرار داشت و بازگرداندن قوای جسمی آنان، مسیر بازگشت به پایین کوه و محل امن با زدن چندین کارگاه ادامه پیدا کرد.

قانع با اشاره به اینکه آتش نشانان بعد از ۷ ساعت تلاش به ماموریت خود پایان دادند، اضافه کرد: کوهپیمای جوان به سلامت به محل امن منتقل شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید