بوشهر زیبا و دیدنی برای اقامت و ماندن بی‌نظیر است به همین دلیل با ما همراه باشید تا درباره محبوب‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی در بوشهر بدانیم.

محبوب‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی در بوشهر

سلام نو _ سرویس گردشگری: بوشهر شهری بندری در کنار سواحل خلیج فارس و مرکز استان بوشهر است. این شهر قدمتی هزاران ساله دارد و عمر آن به دوران ساسانیان می رسد. سواحل زیبا، نخلستان های سرسبز و بناهای تاریخی آن را به مقصدی جذاب برای گردشگری تبدیل کرده است. علاوه بر مکان های دیدنی و طبیعت زیبای شهر، فرهنگ زندگی و غذاهای لذیذ و تند هم بخشی از جاذبه های بوشهر می باشد. در ادامه به سه تا از محبوبترین بومگردی های بوشهر می‌پردازیم.

اقامتگاه آهید، یک بومگردی محبوب با بنایی ۷۰ ساله

اقامتگاه بومگردی جنوب آهید که در استان بوشهر از جذابیت و محبوبیت بسیاری نیز برخوردار است. این اقامتگاه در بندر کنگان، خیابان ساحلی، فرعی ۵۵ قرار گرفته است. خانه بومی آهید شامل ۳ اتاق ۵ نفره با سرویس کف خواب است که در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرش ۱۵ گردشگر را دارد. این مجموعه سنتی از قدمتی حدود ۷۰ ساله برخوردار است که پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۸ با دیزاین و معماری مدرن و ایرانی، جان دوباره گرفت و افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

محبوب‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی در بوشهر

پارکینگ، پرسنل و کارکنانی که به طور کامل بر زبان انگلیسی تسلط دارند و به راهنمایی گردشگران غیر ایرانی کمک می‌کنند، آشپزخانه عمومی با تمامی تجهیزات و لوازم مورد نیاز آشپزی، راهنمای محلی تورهای گردشگری، وسایل گرمایشی همچون پتو و تشک، سیستم سرمایشی مانند اسپلیت از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی آهید برای مهمانان در نظر گرفته است.

با این حال در نظر داشته باشید که این اقامتگاه فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی و مجزا برای اتاق‌ها می‌باشد و مهمانان و مسافرانی که قصد اقامت در این مکان را دارند باید از سرویس بهداشتی که به صورت مشترک تعبیه شده و به صورت یک توالت ایرانی، یک توالت فرنگی و ۲ حمام مشترک داخل مجموعه است بهره‌مند شوند.

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که این اقامتگاه در اختیار مهمانان قرار می‌دهد حیاط و محوطه زیبا با طراحی ساحلی و نزدیکی به دریا و سواحل بکر ماسه‌ای است که از اقامتگاه تنها ۵ دقیقه پیاده روی تا دریا فاصله است. همچنین یکی دیگر از خدماتی که هر کسی باید با اقامت در این مکان آن را تجربه کند، صرف غذاهای عالی و با کیفیت موجود در آن می‌باشد.

محبوب‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی در بوشهر

مهمانان این فرصت را دارند تا با هماهنگی و رزرو از انواع غذاهای محلی و سنتی اقامتگاه نظیر مچبوس مرغ، قلیه ماهی، دوپیازه میگو، قلیه میگو، قیمه بوشهری با للک بهره‌مند شده و لذت یک سفر جنوبی کامل را ببرند. اقامتگاه آهید بوشهر، دسترسی ساده‌ای را به قیمت‌های مختلف شهر برای مهمانان و مسافران فراهم آورده است.

اقامتگاه بوم گردی پیسو در تنگستان، محبوب و زیبا

اقامتگاه بوم گردی بوشهر پیسو که در زبان محلی به معنی دلفین می باشد، در استان بوشهر، منطقه تنگستان، بندر رستمی واقع گردیده است. این اقامتگاه با ظرفیت کلی ۴۰ نفر پذیرای گردشگران و مسافران گرامی می باشد.

بوم گردی بوشهر پیسو، یک خانه بومی جدید ساخت به سبک قدیمی و کاهگلی است که در دو طبقه بنا گردیده و طبقه دوم اقامتگاه دارای ۴ اتاق ۱۸ متری با ظرفیت ۶ نفر و هم چنین یک سوئیت یک خوابه ۸۰ متری با دیوارهای سنگی در طبقه پایین است. همه اتاق ها دارای سرویس کف خواب مجهز به پتو، لحاف و بالشت می باشند.

محبوب‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی در بوشهر

درهای اتاق ها به سبک قدیمی با شیشه های رنگی است که جلوه خاص و جذابی را به نمایان می گذارد. سوئیت طبقه پایین دارای سرویس بهداشتی ( ایرانی و فرنگی ) و حمام اختصاص است و برای اتاق ها سرویس بهداشتی ( ۳ توالت ایرانی و ۲ توالت فرنگی ) و یک حمام به صورت مشترک داخل محوطه تعبیه شده است.

در صورت درخواست و هماهنگی قبلی مسافران عزیز با پرسنل این مجموعه، برنامه های ویژه ای از قبیل موسیقی محلی زنده، گردشگری در جاذبه های اطراف اقامتگاه، موج سواری و آموزش ماهیگیری و گشت دریایی با لنج و یا قایق برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان بندر سیراف، خانه دهدشتی، منطقه حفاظت شده حله، خانه کازرونی، موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس، بازار قدیم بوشهر، موزه مردم شناسی، مسجد جامع بردستان، قلعه خورموج دشتی، قبر ژنرال، کوه نمک دشتی، عمارت ملک، مدرسه سعادت، نخلستان ها و سواحل زیبا را نام برد.

اقامتگاه بوم گردی قشقایی در دشتستان، تجربه اقامت در آلاچیق

اقامتگاه بوم گردی ایل قشقایی در استان بوشهر، شهرستان دشتستان، شهر بوشکان، روستای احمد آباد قرار دارد.

محبوب‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی در بوشهر

این اقامتگاه با فراهم کردن خدمات رفاهی، غذاهای محلی و فضای سنتی، پذیرای گردشگران عزیز می باشد. اقامتگاه بوم گردی ایل قشقایی دارای ۸ آلاچیق سنتی و ۴ چادر عشایر است که این چادرها به یکدیگر متصل شده و یک فضای اقامتی بزرگ برای گروه های ۵۰ نفره بوجود آورده است. آلاچیق ها نیز شامل ۳ آلاچیق ۴ نفره و ۵ آلاچیق ۸ نفره می باشد که از امکانات آن می توان فرش، رخت خواب و سیستم گرمایشی بخاری گازی را نام برد.

این اقامتگاه با محوطه ای گسترده، این امکان را به مسافران می دهد که از فضای مقابل آلاچیق جهت پارک خودرو استفاده نمایند. در اقامتگاه ایل قشقایی سرویس بهداشتی (توالت ایرانی و حمام) بصورت مشترک در محوطه قرار دارد.

در این بوم گردی انواع غذاهای محلی نظیر لایی پلو، بزقورمه، کباب، مرغ شکم پر، کبک شکم پر، بلدرچین شکم پر، کبک کبابی، بلدرچین کبابی، مرغ کبابی و انواع غذاهای درخواستی مسافران با هماهنگی قبلی طبخ می شود. علاوه بر آن آشپزخانه مشترک با تمامی تجهیزات (اجاق گاز، سینک ظرفشویی، ظروف آشپزی) جهت آشپزی در اختیار مسافران قرار دارد.

محبوب‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی در بوشهر

از جمله برنامه های این بوم گردی برای مسافران می توان به طبیعت گردی، کوهنوردی، بازدید از چشمه، بازدید از آثار باستانی و آشنایی با زندگی و آداب و رسوم عشایر قشقایی اشاره کرد. از جمله جاذبه های نزدیک به این بوم گردی که در فاصله ۵ تا ۲۰ کیلومتری از اقامتگاه قرار دارند، می توان آسیا چهل پا، چشمه تنگ خون، پنج آسیاب تنگ خون، چشمه تنگ رود، چشمه نرگسی، برج بده، چشمه سخونک، چاه گبری اشکفتو و ... را نام برد.

رودخانه دالکی، آبگرم برازجان و منطقه حفاظت شده تالاب حله نیز برخی از دیدنی های شهرستان دشتستان می باشد که بازدید از آنها را به شما پیشنهاد می کنیم.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید