دبیرکل حزب الله لبنان گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل جرات بمباران و حمله به لبنان را ندارد.

حسن نصرالله: اسرائیل جرأت ندارد به لبنان حمله کند
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دبیرکل حزب الله لبنان امروز در سخنانی با بیان اینکه نسخه سوم پروژه آمریکا در منطقه مبتنی بر تشدید محاصره و تحریم‌های اقتصادی است، گفت که غرب به جنگ نیابتی بازگشته است مانند مورد اوکراین، اما تمرکز آن بر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز پنجشنبه در مراسم سی امین سالگرد تأسیس مرکز مطالعات و اسناد لبنان به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

نصرالله گفت: مرکز مطالعات و اسناد یکی از مراکز درخشان و تأثیرگذار لبنان است و به آن افتخار می کنیم و اعتماد، امید و عزم ما را برای ادامه کار افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: مرکز مطالعات و اسناد لبنان مکانی است که هر آنچه را که در سطح مطالعات حقوقی، پولی، مالی، اداری و مطالعات سیاسی راهبردی نیاز داریم، در اختیار ما قرار می دهد.

دبیرکل حزب الله افزود: این مرکز سند عملی و واقعی ارگان‌ها، واحدها و پرونده های مختلف ما بوده و هست.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما به برادران خود گفتیم که وظیفه آنها نشان دادن تصویر واقعی در خارج از کشور از نظر دشواری‌ها و مشکلات و واقعیت‌های تلخ است و نه آنچه ما را خوشحال می کند.

نصرالله اضافه کرد: ما از ابتدا می‌خواستیم این مرکز یک مرکز علمی، فکری و آرمانی حامل واقعیت‌های میدانی باشد.

مهمترین چیز امید است و مسئولان لبنانی نباید ناامید شوند

وی در ادامه به شرایط اقتصادی لبنان اشاره کرد و گفت: هیچ کس امروزه درباره اینکه اوضاع اقتصادی لبنان بسیار سخت و دشوار است، بحث نمی‌کند؛ چراکه کشورهای زیادی وجود دارند که در معرض خطر فروپاشی قرار دارند. این موضوع برای لبنان استثنا نیست.

نصرالله خاطرنشان کرد: ما نباید ناامید شویم؛ چراکه نامیدی امر بسیار خطرناکی است هرچند تلاش‌هایی برای زنده نگه داشتن امید در کشور وجود دارد، مهم ترین چیز امید است و همه باید مسئولیت دولت، مردم و جامعه را به دوش بکشند.

دبیرکل حزب الله در ادامه افزود: جایز نیست مسئولان مانند سال های گذشته در سردرگمی باقی بمانند و در جایی مرجعی باید پیشقدم شود که برای مقابله با وضعیت اقتصادی چشم انداز کامل ایجاد کند و بر اساس آن برنامه ها تنظیم شود.

محاصره به معنای قرار گرفتن کشتی در سواحل لبنان نیست

وی تصریح کرد: این مایه تاسف است که برخی از عدم محاصره لبنان صحبت می‌کنند، زیرا محاصره تنها با قرار دادن کشتی جنگی در سواحل لبنان نیست، بلکه رفتار دولت آمریکا با دولت لبنان کافی است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: محاصره به معنای جلوگیری از کمک ها، سپرده ها و وام های خارج از کشور، جلوگیری از پذیرش کمک های مالی و سرمایه گذاری توسط دولت لبنان و جلوگیری از رسیدگی لبنان به پرونده آوارگان سوری است. مجموعه این عوامل و عوامل دیگر منجر به این وضعیت شده است.

غرب با ایجاد جنگ نیابتی در اوکراین اکنون روی فشار اقتصادی تمرکز کرده است

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که نسخه سوم پروژه آمریکا در منطقه مبتنی بر تشدید محاصره و تحریم های اقتصادی است.

وی در ادامه با اشاره به جنگ اوکراین و فشار تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه گفت که غرب به جنگ نیابتی بازگشته است مانند مورد اوکراین، در حالی که اکنون تمرکز آن بر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها است.

با وجود حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، هیچ راه‌حلی برای مسائل اقتصادی وجود نخواهد داشت

دبیرکل حزب الله با اشاره به حضور دشمن صهیونیست در صحنه‌های جنگ اقتصادی گفت که هیچ حل و فصلی در منطقه با وجود دشمن وجود نخواهد داشت و چشم انداز اقتصادی باید مبتنی بر این باشد که در سایه درگیری با دشمن اسرائیلی ثبات وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: هیچ بحثی در مورد وجود ثروت زیاد در دریای مدیترانه وجود ندارد و در مورد اینکه آیا این ثروت در جهان اولویت دارد یا نه، بحثی نیست. این در حالی است که بر اساس مطالعات به طور حتم، ناگزیر و به طور قطع، نفت در زمین وجود دارد و آنچه مانع از همه تلاش های قبلی شد، سیاست است.

وی گفت که مهاجران لبنانی به دلیل قرار دادن تجار و بازرگانان بزرگ ما در لیست‌های تروریستی به اتهامات ناعادلانه، در معرض خطر و تعرض آمریکا قرار می‌گیرند. ما به اقتدار سیاسی و دولتی شجاع نیاز داریم که موضع بگیرد، محکم بایستد و تصمیمات جسورانه بگیرد.

مشکلات کشورهای محور مقاومت به دلیل امتناع از تسلیم در برابر آمریکا است

نصرالله با اشاره به اوضاع اقتصادی مصر به عنوان اولین کشوری که با رژیم صهیونیستی توافقنامه صلح امضا کرد و با آمریکا ارتباط خوبی دارد، افزود: من از شما می خواهم تا وضعیت اقتصادی مصر را که اولین کشوری است که با اسرائیل توافق نامه صلح امضا کرد، رصد کنید، آیا لبنان برای آمریکا مهمتر از آن است؟

وی در ادامه گفت: کشورهای محور مقاومت به دلیل امتناع از تسلیم شدن به دیکته های آمریکا آسیب می‌بینند. کشورهایی که از واشنگتن پیروی می کنند چطور؟

ایالات متحده نمی‌خواهد در منطقه کشور قوی وجود داشته باشد

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ایالات متحده یک کشور قدرتمند در منطقه نمی‌خواهد، بلکه می‌خواهد مردم آن به دنبال یک قرص نان بدوند.

رژیم صهیونیستی جرأت حمله به لبنان را ندارند

وی همچنین با اشاره به تجاوزات مقامات افراطی صهیونیست به مسجدالاقصی تأکید کرد که مقاومت حملات رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین اشغالی را نادیده نخواهیم گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل جرات بمباران و حمله به لبنان را ندارد.

ما در لبنان به دولت و رئیس جمهور قوی نیاز داریم

نصرالله در بخش پایانی سخنانش به شخصیت رئیس جمهور آینده لبنان اشاره کرد و گفت: ما رئیس‌جمهور شجاعی می‌خواهیم که حاضر به فداکاری باشد و به تهدید آمریکایی‌ها در صورت انجام این کار اهمیتی ندهد.

وی تأکید کرد که مردم لبنان به دنبال رئیس جمهور شجاع و به دنبال دولت و مقاماتی هستند که از ویژگی شجاعت برخوردار باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید