سپاهان در اولین دیدار دور برگشت لیگ برتر موفق شد استقلال تهران را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد.

آبی‌ها در اصفهان دبل شدند! / سپاهان ۲ - استقلال یک

به گزارش سلام نو به نقل از خبرورزشی،  روز نخست از هفته شانزدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر امروز پنجشنبه با برگزاری سه دیدار پشت سر گذاشته شد که طی آن مس رفسنجان و نساجی به تساوی یک به یک رسیدند و ملوان یک بر صفر پیکان را شکست داد.

اما در سومین دیدار روز نخست تیم فوتبال سپاهان از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان میزبان استقلال تهران بود که این دیدار با برتری ۲ بر یک تیم اصفهانی خاتمه یافت.

استقلال در این دیدار با علیرضا رضایی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، صالح حردانی(۵۴ محمد محبی)، جعفر سلمانی، زبیر نیک نفس، سعید مهری(۸۳ زورای)، امید حامدی‌فر(۵۴ آرش رضاوند)، پیمان بابایی(۷۷ مهدی قایدی)، کوین یامگا و ارسلان مطهری (۸۳ سجاد شهباززاده) به میدان رفت.

این دیدار در شرایطی آغاز شد که استقلال بازی دور رفت را به سپاهان واگذار کرده بود و برای گرفتن انتقام آن شکست و کم کردن فاصله اش با صدر جدول به اصفهان رفته بود. اما حریف زردپوش هم با هدف تکرار پیروزی دور رفت گام در میدان گذاشت.

نیمه اول این دیدار با سرعت قابل قبولی از سوی هر دو تیم پیگیری شد و استقلال یک موقعیت طلایی و سپاهان دو موقعیت خوب را از دست دادند. در دقیقه ۷ اولین موقعیت جدی و خطرناک را سپاهان روی دروازه استقلال ایجاد کرد اما ضربه سر امید نورافکن به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت. سپاهانی ها یک بار دیگر هم تیر دروازه استقلال را به صدا درآوردند تا توپ ها به جای تور به تیر برخورد کنند.

اما یکی از بهترین صحنه های نیمه اول فرار تماشایی یامگا از میانه زمین بود که یک فرصت عالی را برای این بازیکن ایجاد کرد اما درون محوطه جریمه در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداشت و البته خروج عالی پیام نیازمند باعث شد توپ را مهار کند و یک گل را از استقلال یگیرد. این اتفاق در دقیقه ۱۴ نیمه اول رخ داد.

در ادامه هم دو تیم موقعیت های خوبی را روی دروازه ها ایجاد کردند اما در زدن ضربات آخر موفق نبودند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

سپاهان ۲ - استقلال یک/ رستگاری اصفهانی‌ها با پنالتی جنجالی دقیقه ۹۲/ مورایس برنده دربی پرتغالی

نیمه دوم جذاب و تماشایی شروع شد و چهار دقیقه بعد از آغاز بازی سپاهانی ها در منطقه یک سوم دفاعی استقلال صاحب یک ضربه کاشته شدند که این ضربه را امید نورافکن از فاصله دور به سمت دروازه آبی ها شلیک کرد که علیرضا رضایی در دفع توپ دچار اشتباه شد و به جای مشت کردن توپ به بیرون، آن را به سمت دروازه زد و گل سپاهانی ها رقم خورد.

اما این گل دوام زیادی نداشت و یامگا که در این دیدار بهترین بازیکن استقلال بود در دقیقه ۵۸ با استفاده از اشتباه مدافع سپاهان توپی را از درون محوطه جریمه و در عرض دروازه برای ارسلان مطهری ارسال کرد که این بازیکن دروازه خالی را با بغل پایی آرام باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود و همه چیز از نو شروع شود.

در ادامه دو تیم بازهم به روند هجومی و سرعتی خود عمل کردند و موقعیت هایی را هم ایجاد کردند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند تا این که در دومین دقیقه وقت های اضافه سیاوش یزدانی درون محوطه جریمه شهریار مغانلو را سرنگون کرد تا اکرامی داور این دیدار نقطه پنالتی را نشان دهد.

این ضربه را رامین رضاییان که در جام جهانی به ولز گل زده بود، به گل برتری سپاهان تبدیل کرد تا زردپوشان اصفهانی ضمن تکرار پیروزی بازی رفت، سه امتیاز ارزشمند دیگر را به اندوخته های خود اضافه کردند و با ۳۰ امتیاز به یک قدمی پرسپولیس رسیدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید