به نظر می‌رسد وزیر خارجه طالبان افغانستان از حقوق زنان به عنوان ابزاری برای کاهش تحریم‌ها استفاده می‌کند.

بهانه جدید طالبان برای محدودیت کار زنان و حضور در دانشگاه‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،امیر خان متقی، وزیر خارجه طالبان افغانستان در دیدار با امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل در کابل و بحث در خصوص حقوق زنان گفت: افغانستان تحریم شده، سیستم بانکی تحریم شده و تاجران ما با مشکلات جدی مواجه هستند. آنها حتی نمی‌توانند برای واردات مواد غذایی و سوخت به خارج از کشور پول انتقال دهند.

وزیر خارجه طالبان افغانستان افزود: سازمان ملل متحد چه اقدامی انجام داده است که بتوانم آن را به رهبران و مردم خود منتقل کنم؟

طالبان به تازگی کارمندان زن محلی سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی را از کار و حضور زنان در دانشگاه‌ها را تا اطلاع ثانوی منع کرده است. از زمانی که این گروه کنترل افغانستان را دوباره به دست گرفت، این جدیدترین محدودیت برای حقوق و آزادی‌های زنان به شمار می‌رود.

امینه محمد پس از سلسله نشست‌هایی در ترکیه، قطر و پاکستان با سازمان همکاری اسلامی، دیپلمات‌ها و مهاجران افغان، به کابل سفر کرد تا درباره وضعیت این کشور پس از آنکه قدرت دوباره در دست طالبان قرار گرفت، گفت‌وگو کند. متن مکالمه او با متقی توسط سخنگوی وزارت خارجه افغانستان منتشر شد.

اقتصاد افغانستان از زمان بازگشت طالبان در مسیر نزولی قرار گرفته است. کمک‌های مالی که بخش عمده‌ای از منابع مالی این کشور را تشکیل می‌داد، قطع شده است. همچنین آمریکا ۷ میلیارد دلار از ذخایر خارجی آن را مسدود کرد. نیمی از این مبلغ بعداً به صندوقی موسوم به "صندوق مردم افغانستان" منتقل و مابقی برای غرامت قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر در نظر گرفته شد.

سازمان ملل متحد هشدار داده است که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان با شروع زمستان سخت با گرسنگی شدید روبرو هستند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید