تعداد مصدومان زلزله خوی که دیروز ظهر اتفاق افتاد به ۱۹۴ نفر رسیده است. تمهیدات برای اسکان اضطراری در حال انجام است.

 تعداد مصدومان  زلزله شدید خوی به ۱۹۴ نفر رسید

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته زلزله ۵.۴ ریشتری در شهر خوی در آذربایجان غربی باعث شده است تا بسیاری از خانه ها تخریب شده و ۱۹۴ نفر مصدوم شوند.
بر اساس این گزارش استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اسکان اولیه مهمترین دغدغه در خصوص زلزله زدگان بخش فیرورق شهرستان خوی‌ است، گفت: در کنار توزیع چادر میان مردم، کمپ‌های موقت نیز در حال احداث است.

محمدصادق معتمدیان بامداد پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای زلزله زده در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مهمترین دغدغه ما درخصوص زلزله زدگان، موضوع اسکان است که تدابیر حداکثری در این باره اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر توزیع اقلام امدادی و اسکان، وسایل گرمایشی مورد نیاز هم در اختیار زلزله زدگان قرار داده می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ ادامه داد: ۸۵۰‌ تخته چادر جهت اسکان در میان مردم منطقه توزیع شده و توزیع بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز در دستور کار قرار گرفته‌ و بخشی از آن هم انجام شده است.

فرماندار خوی درباره وضعیت تخریب خانه در این شهر اعلام کرد: بر اثر وقوع زلزله در خوی نزدیک به ۲۰۰ نفر مصدوم شدند که ۱۰ نفر جراحی شده و ۲۴ نفر مصدوم هستند.

وی اعلام کرد: تاکنون ۵۰۰ خانه بین ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده است. تعداد ۱۵ روستا دچار تخریب و خسارت شده اند و تیم‌های ارزیابی به سایر مناطق نیز ارسال شده اند.

احداث کمپ‌های موقت برای زلزله زدگان

معتمدیان تاکید کرد: به زلزله زدگان اطمینان می‌دهیم که از بابت تامین سوخت هیچ نگرانی نداشته باشند و سوخت مورد نیاز ایشان تامیت شده است.

وی با اشاره به حضور فعال اعضای ستاد مدیریت بحران در منطقه زلزله زده گفت: امشب همراه با مدیران ستادی و اجرایی مرتبط بازدیدی از برخی روستاهای زلزله زده داشتیم و از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات مردم قرار گرفتیم.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: طبق برآورد اولیه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و روستاهای تابعه آسیب دیده‌اند ولی تا شنبه و طی ۷۲ ساعت بعد از وقوع زلزله ارزیابی دقیق از میزان خسارت‌ها انجام و اعلام خواهد شد.

معتمدیان اظهار کرد: همچنین تا اواخر شب گذشته ۱۹۴‌ مصدوم‌ زلزله به مراکز درمانی مراجعه کردند که تنها ۲۴ نفر آنان بستری شدد که ۱۰ نفر مورد عمل جراحی قرار گرفته و باقی در صف انجام عمل جراحی هستند خوشبختانه بیشتر کسانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند به صورت سرپایی معالجه و مرخص شدند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه چهارشنبه ۲۸ دی خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود.

تاکنون چندین پس‌لرزه با قدرت‌های مختلف در مناطق زلزله زده ثبت شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید