تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می شود و در توضیح آن نوشته شده است: دقایقی از شروع کنکور نگذشته است که سوالات کنکور در فضای مجازی در حال توزیع است!

سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰2 هم لو رفت / قطع اینترنت جواب نداد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، جدیدترین اطلاعات درباره لورفتن سوالات کنکور را در ادامه بخوانید.

در حالی که اینترنت به بهانه امنیت کنکور قطع است، دقایقی از شروع کنکور نگذشته است که سوالات کنکور در فضای مجازی در حال توزیع است!

عبدالرسول پورعباس – رئیس سازمان سنجش – کمی بعد از اتمام آزمون نوبت صبح گفته «در این دوره و دوره قبل کنکور، علاوه بر تلاش‌های بسیاری که برای لو رفتن سوالات آزمون شده بود، کار از تقلب هم گذشته و تلاش داشتند تا به اصل ساختار و سازوکار برگزاری کنکور آسیب بزنند و ناتوانی برگزارکنندگان را به رخ بکشند؛ اما موفق نشدند.»

وی همچنین گفت: «از ابتدای صبح که حساس‌ترین و بزرگترین آزمون خود را برگزار کردیم، تلاش‌های زیادی داشتند اما هیچ‌گونه ارسال عکسی را نداشته‌اند و به ما گزارش نشده است.»

به گفته پورعباس، وسایل عکس گرفتن دانش‌آموزان متقلب هم گاه در حد دکمه لباسی‌ است که هر کس روی لباس خود دارد و این موارد حتی با دستگاه‌های X-RAY هم قابل شناسایی نیست.

وی در ادامه گفته که «وزیر ارتباطات پیشنهاد کرده بود برای پیدا کردن این وسایل یا قطع ارتباط آن‌ها، دستگاه‌هایی ساخته شود و ما هم ۲۸۰۰ دستگاه ساختیم که سیگنال را پیدا می‌کند؛ اما سیگنال‌هایی که برای ارسال عکس به کار گرفته می‌شود، چون تمام‌اتوماتیک و در حد فشردن یک دکمه است‌، در همان لحظه انجام شده و قابل جلوگیری نیست.»

پیش از این، رئیس مرکز سنجش و ارزشیابی کیفیت نظام آموزش و پرورش در یک برنامه زنده تلویزیونی گفته بود: «سازمان‌های نظارتی تایید کردند که قبل از آزمون هیچکسی به سوالات دسترسی ندارد و به هیچ عنوان سوالات آزمون لو نمی‌رود و اگر یک دقیقه قبل از آزمون امسال سوالات کنکور لو برود، من همان لحظه استعفا می‌دهم چون این اطمینان را دارم که این اتفاق نمی‌افتد».

بعد از حرف و حدیث‌ها و هشدارهای فراوان، امنیتی‌ترین کنکور کشور صبح پنجشنبه در حالی برگزار شد که اینترنت قطع بود، بسیاری از شهروندان با مشکل مواجه شدند، صبح جمعه هم قرار است همین وضعیت تکرار شود و درباره اینترنت همزمان با نوبت کنکور عصر هم وضعیت بلاتکلیف است. با این حال، از ساعاتی قبل تصاویری در برخی رسانه‌ها و کانال‌های منتشر شد که نشان می‌داد سوالات کنکور تنها دقایقی بعد از آغاز آزمون، منتشر شده است.

در حالی که دولت رئیسی به بهانه امنیت کنکور و جلوگیری از تقلب، اینترنت مردم را قطع کرده است، برخی منابع خبری از لو رفتن سوالات کنکور خبر داده اند.

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می شود و در توضیح آن نوشته شده است: دقایقی از شروع کنکور نگذشته است که سوالات کنکور در فضای مجازی در حال توزیع است!

مشخص نیست که این سوالات مربوط به کنکور امسال هستند.

کنکور

کنکور

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید