وی با اشاره به اینکه انشعابات غیرمجاز آب در این روستا وجود داشت، از سپری شدن فرآیندهای قانونی ۴۰۰ مشترک که در محدوده طرح هادی قرار داشتند خبر داد و اظهار کرد: با همت شرکت آبفا، مشکل آب آشامیدنی ساکنان مستقر در محدوده‌ روستا برطرف شده است.

سکونت ۱۳ هزار خانواده در حاشیه شهر شیراز

استاندار فارس با اشاره به اینکه بر اساس گزارش دستگاه های مسئول ۱۳هزار خانواده در اطراف شیراز ودر خارج طرح هادی روستا وجود دارد،اظهارداشت: بسته پیشنهادی برای این قبیل افراد تدوین شود تا در خصوص مهاجرت معکوس به مراکز روستاها ترغیب شوند .

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه بررسی درصد پیشرفت مصوبات روستای خاتونک شیراز، افزود: در صورتی که روستا ها تقویت شوند طبیعتا افراد خارج از محدوده و حاشیه نشین به درون روستا باز می گردند.

وی ادامه داد: در صورت تقویت زیرساخت های روستایی، مهاجرت معکوس شکل خواهد گرفت.

استاندار فارس با بیان اینکه برای بهسازی معابر این روستا مبلغ چهل میلیارد ریال در نظر گرفته شده، افزود: تا کنون بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برای این امر هزینه شده و مابقی اعتبار نیز تا پایان سال تامین می شود که بهسازی ۹۰ درصد از معابر روستا را در پی خواهد داشت.

وی از ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی در این روستا با تفاهم نامه‌ فی مابین اداره کل ورزش و جوانان استان و یکی از خیرین استان خبر داد و اظهار داشت: در جهت کاهش بوی نامطبوع ناشی از رودخانه مجاور این روستا، مقرر شد شرکت آب منطقه ای استان ضمن تامین اعتبار، نسبت به حل آن اقدام کند.

ایمانیه با بیان اینکه اراضی موجود در حاشیه‌ این روستا به عنوان اراضی ملی ثبت شده، گفت: اداره راه و شهرسازی استان نسبت به تعیین تکلیف آن در اسرع وقت اقدام خواهد کرد تا درصورت موافقت های اصولی برای خدمات عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه انشعابات غیرمجاز آب در این روستا وجود داشت، از سپری شدن فرآیندهای قانونی ۴۰۰ مشترک که در محدوده طرح هادی قرار داشتند خبر داد و اظهار کرد: با همت شرکت آبفا، مشکل آب آشامیدنی ساکنان مستقر در محدوده‌ روستا برطرف شده است.

استاندار فارس بر لزوم توسعه شبکه برق و گاز این روستا تاکید کرد و گفت: طرح توسعه‌ برق این منطقه تهیه و به پیمانکار آن ابلاغ شده است وتا پایان سال توسعه خواهد یافت همچنین در حوزه گاز رسانی نیز در مرحله تست گاز است و امیدوارم تا پایان سال مشترکان مجاز فاقد گاز از این نعمت بهرمند شوند.
وی اظهارداشت: بسته پیشنهادی برای این قبیل افراد تدوین شود تا در خصوص مهاجرت معکوس به مراکز روستاها ترغیب شوند .در صورت که روستا ها تقویت شوند طبیعتا افراد خارج از محدوده و حاشیه نشین به درون روستا باز می گردند.

ایمانیه در پایان اشاره کرد تمام تلاش باید بر عدم مهاجرت به حاشیه‌ شهر شیراز و روستاهای اطراف متمرکز شود.

وی همچنین اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری عملیات اجرای طرح کمربند سبز شهر شیراز توسط شهرداری شیراز شروع شود.

در بازدیدی که از این روستا انجام شد، ۹ مصوبه برای حل مشکلات مردم این منطقه به تصویب رسید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید