عبدالرسول پورعباس: سیگنال‌یابی ما برای چند ثانیه کفاف نمی‌دهد و سیگنال‌هایی که چند دقیقه‌ای هستند و دوام دارند را می‌توانند شناسایی کنند اما سیگنال‌هایی که برای ارسال عکس به کار گرفته می‌شود، چون تمام اتوماتیک و در حد فشردن یک دکمه است‌، در همان لحظه انجام شده و قابل جلوگیری نیست.

رئیس سازمان سنجش: کار از تقلب گذشته، می‌خواستند ناتوانی سازمان را به رخ بکشند

به گزارش سلام نو، کانال تلگرامی روزنامه دانشگاه شریف (sharifdaily@) نوشت: لحظاتی قبل عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش، وارد شریف شد تا از روند برگزاری کنکور سراسری علوم تجربی در دانشگاه بازدید کند.

- به همین بهانه از او درباره علت قطع کردن اینترنت همراه در محل برگزاری آزمون‌ها پرسیدیم و اینکه آیا با توجه به صحبت وزیر ارتباطات، امکان به کارگیری راه‌های جایگزین و استفاده از دستگاه‌هایی مثل سیگنال‌یاب و جمر وجود دارد یا خیر؟ که وی در پاسخ به روزنامه این‌طور پاسخ داد:

در این دوره و دوره قبل کنکور، علاوه بر تلاش‌های بسیاری که برای لو رفتن سوالات آزمون شده بود، کار از تقلب هم گذشته و تلاش داشتند تا به اصل ساختار و سازوکار برگزاری کنکور آسیب زده و ناتوانی برگزارکنندگان را به رخ بکشند اما موفق نشدند.

راه‌های جایگزینی که مطرح می‌شود عمدتاً تا قبل از شروع آزمون است که باید مراقب‌ها و هماهنگی‌های امنیتی و... صورت بگیرد اما این‌ها تا قبل از آزمون است و وقتی آزمون شروع می‌شود ما با مکانیزمِ عکس‌گرفتن مواجه می‌شویم که عکس را گرفته و از طریق اینترنت ارسال می‌کنند.

جمر هم جواب نمی‌دهد چراکه این‌ها دوربین‌های پیشرفته فوق جاسوسی هستند که با فرکانس‌های مخصوص کار می‌کنند و جمر برای آن‌ها جواب نمیدهد.

وسایل عکس گرفتن آنها هم گاهاً در حد دکمه لباسی‌ست که هر کس روی لباس خود دارد و این موارد حتی با دستگاه‌های X-RAY هم قابل شناسایی نیست و از ابتدای صبح که حساس‌ترین و بزرگترین آزمون خود را برگزار کردیم، تلاش‌های زیادی داشتند اما هیچ‌گونه ارسال عکسی را نداشته و به ما گزارش نشده است.

وزیر ارتباطات پیشنهاد کرده بود که برای پیدا کردن این وسایل یا قطع ارتباط آن‌ها، دستگاه‌هایی کشف شود و ما هم ۲۸۰۰ دستگاه ساختیم که سیگنال را پیدا می‌کند اما سیگنال‌یابی ما برای چند ثانیه کفاف نمی‌دهد و سیگنال‌هایی که چند دقیقه‌ای هستند و دوام دارند را می‌توانند شناسایی کنند اما سیگنال‌هایی که برای ارسال عکس به کار گرفته می‌شود، چون تمام اتوماتیک و در حد فشردن یک دکمه است‌، در همان لحظه انجام شده و قابل جلوگیری نیست.

- در حال حاضر اینترنت تلفن همراه در دانشگاه و حوالی آن و همچنین اینترنت شریف هم در دو ساختمان تالارها و ابن‌سینا به درخواست سازمان سنجش قطع شده و تا ظهر امروز ادامه خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید