نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که شصت و هشت درصد از ساکنین خاور میانه و شمال آفریقا نگران گرسنگی هستند. این مساله در کنار تورم این منطقه باعث نگرانی ساکنین شده است.

۶۸ درصد مردم خاورمیانه و شمال آفریقا نگران گرسنگی هستند

نتایج یک نظرسنجی در پنج کشور در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا نشان می دهد که ، ۶۸ درصد شرکت کنندگان نگران گرسنگی و توانایی دسترسی به مواد غذایی هستند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، در این نظر سنجی که از سوی پایگاه اینترنتی المانیتور صورت گرفت؛ آمده است: این نظرسنجی از ۴۴۳۵ شرکت کننده و بین ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ و ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ در پنج کشور مصر، ترکیه، عراق، تونس و یمن انجام شد و ضریب خطا +/- ۳-۴٪ بوده است.

افزایش بی‌سابقه قیمت مواد غذایی و انرژی از زمان آغاز جنگ روسیه در اوکراین که در فوریه گذشته آغاز شده ،نشان می دهد که مصر، ترکیه، یمن، تونس و عراق نگران دسترسی به مواد غذا در ماه‌های آینده هستند.

افزایش شدید قیمت مواد غذایی موجب خیزش‌های مردمی در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۱ شده‌است.

بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ( فائو) ، قیمت جهانی مواد غذایی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ماقبل ۱۴.۳ درصد افزایش یافته است که بالاترین افزایش ثبت شده از سال ۱۹۹۰ بوده است.

در عین حال اکثر پاسخ دهندگان (۶۲٪) می گویند که تا کنون توانسته اند کالاهای غذایی مورد نیاز خود را پیدا کنند، نگرانی فزاینده ای در مورد اینکه آیا این وضعیت در هفته ها و ماه های آینده خواهد بود وجود دارد.

همچنین ۴۱٪ گفتند که تا حدودی نگران هستند و ۲۷ درصد گفتند که در مورد توانایی خانواده خود برای دسترسی به غذا در ۶ ماه آینده بسیار نگران هستند.

در بین پنج کشور مورد بررسی، وضعیت بویژه در ترکیه مشهود به نظر می‌رسد، جایی که مجموعاً ۷۵ درصد می‌گویند نگران هستند که از این میان ۴۴ درصد تا حدودی و ۳۱ درصد بسیار نگران هستند و پس از آن تونس قرار دارد که ۷۳ درصد می گویند که به نظر نمی رسد که وضعیت بهتر شود.

تورم در خاور میانه و شمال آفریقا

اکثر پاسخ دهنگان در پاسخ به سوالی درباره هزینه غذا و نوشیدنی در هفته‌های اخیر نسبت به ماه قبل گفتند که قیمت‌ها افزایش یافته است، به طوری که ۴۶ درصد گفته‌اند که قیمت‌ها بسیار بالاتر بوده و ۳۶ درصد گفته‌اند که تا حدودی بالاتر بوده‌اند.

حدود ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان در مصر گفتند که قیمت ها بسیار بالاتر و ۲۵ درصد گفتند که تا حدودی بالاتر است.

تورم سالانه در مصر از ۱۹.۲درصد نوامبر به ۲۱.۹ درصد در ماه پایانی سال گذشته افزایش یافت.

دولت مصر گفت که تورم تا حدی به دلیل قیمت مواد غذایی و همچنین هزینه گاز، برق و مسکن و سایر موارد است. عرضه گندم بویژه برای بزرگترین واردکننده جهان در سال گذشته نگران کننده است.

مصر قبل از شروع جنگ تا ۸۰ درصد نیاز غلات خود را از روسیه و اوکراین تامینمی کرد و از آن زمان به دنبال تامین آن از منابع مختلف بوده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید