تماشای جاذبه‌های بوشهر امید را در دل زنده می‌کند به همین دلیل همراه ما باشید و درباره با ارزش بودن دیدنی‌های اطراف بوشهر بیشتر بدانید.

با ارزش ترین دیدنی‌های اطراف بوشهر

سلام نو _ سرویس گردشگری: اگر اهل تاریخ باشید حتما در میان داستان ها و روایات تاریخی بارها و بارها از میان خلیج همیشه فارس گذر کرده اید. خلیج فارس هزاران سال است که گرم و سخاوتمندانه جنوب کشورمان را در آغوش کشیده است و سال ها محل قدرت نمایی صیادان و ملوانان و ناخدایان این سرزمین بوده است. در مجاورت این آبی دل انگیز اما شهرهای کوچک و بزرگ قرار دارند که هزاران سال است سرنوشتشان با سرنوشت و نام خلیج فارس گره خورده است. در میان این سرزمین های کوچک و بزرگ این بار عازم استان بوشهر می شویم. به پایتخت انرژی ایران که شهرهای بندری بسیاری دارد و در مجاورت خلیج فارس زیر سایه نخل ها حرف های زیادی برای گفتن دارد. بوشهر به سبب همنشینی اش با خلیج فارس هم تاریخی غنی دارد و هم مراکز خریدش از این موهبت بی بهره نمانده اند.

بندر گناوه، یکی از دیدنی‌های تمام عیار اطراف بوشهر

بندر گناوه یکی از شهرهای جنوب کشور و مرکز شهرستان گناوه در استان بوشهر است. این شهرستان با مساحت ۲,۰۴۴ کیلومتر مربع در ساحل شمالی خلیج فارس قرار دارد.

با ارزش بودن دیدنی‌های اطراف بوشهر

بندر گناوه با ارتفاع پنج متر از سطح دریا، به دو بخش مرکزی و ریگ و دو دهستان حیات داود و رود حله تقسیم شده است. جزیره خارک نیز در نزدیکی این شهر ساحلی قرار دارد و با قایق به‌راحتی می‌توانید خود را به آنجا برسانید. بندرگناوه دست‌سازه‌های زیبایی دارد که از جمله آن‌ها حصیرهای دست‌بافت و سفال است. حصیر یکی از مشهورترین سوغات‌های محلی جنوب و بندر گناوه است. این حصیرها جایگزین‌های خوبی برای فرش‌های کوچک خانه هستند و حس و حال جنوب را به‌طور کامل منتقل می‌کنند.

سفال‌های بندر گناوه هنر دست زنان بومی این منطقه است که با ثبت طرح و نقش‌هایی ویژه روی این سفالینه‌ها، آن‌ها را به سوغاتی متمایز بدل می‌کنند. از دیگر سوغات محبوب بندر گناوه، ماهی است. از این شهر ساحلی می‌توانید انواع ماهی از جمله ماهی شور، ماهی سرخو و هامور را به‌عنوان سوغات خریداری کنید. اگر حمل ماهی‌های تازه برای شما سخت است، می‌توانید از بازارهای محلی ماهی خشک یا شور تهیه کنید. علاوه بر ماهی، یکی از جذاب‌ترین سوغات‌های بندر گناوه تورهای ماهی‌گیری دست‌بافت است که جزو صنایع دستی محبوب این منطقه به شمار می‌رود.

با ارزش بودن دیدنی‌های اطراف بوشهر

جزیره‌های دیدنی اطراف بوشهر

مطاف

مطاف از جاهای دیدنی بوشهر و از جزیره‌های غیرمسکونی ایرانی در خلیج فارس است. این جزیره در استان بوشهر و در سواحل بخش بردخون بین ۲۷ درجه و ۵۰ دقیقه عرض شمالی و ۵۱ درجه و ۲۷ دقیقه طول شرقی واقع شده است.

این جزیره توده‌ای از ماسه به عرض تقریبی یک میل و طول تقریبی ده میل است که در هنگام مد زیر آب می‌رود و در هنگام جزر بیرون می‌آید. طوفان، یا آشنا نبودن دریانوردان به منطقه، قایق‌های ماهی‌گیری زیادی را در این ناحیه به گل می‌نشاند.

جزیره ام سیله

جزیره ام سیله یا خان از جزیره‌های غیر مسکونی ایرانی در خلیج فارس است و از جاهای دیدنی بوشهر به شمار می‌آید. جزیره خان با مساحتی در حدود(۴) کیلومتر مربع در ۸ کیلومتری مغرب روستای برد خون کهنه (بضم ب) واقع شده‌ است. فاصله جزیره خان از ساحل دریا(۴) کیلومتر است.

با ارزش بودن دیدنی‌های اطراف بوشهر

منشأ این جزیره رسوبی بوده ولی در تشکیل آن صدف‌های دریایی هم نقش داشته‌اند. با طول زیاد شمالی جنوبی و عرض کم ارتفاع آن از سطح دریا حدود یک متر است. محل لانه‌سازی پرندگان است و پرندگان زیادی چون: پرستوهای دریایی، کاکلی، گیلانشاه معمولی، سلیم و فلامینگو در آن دیده می‌شوند.

جزیره مرغی

جزیره مرغی از جزیره‌های غیرمسکونی ایرانی در خلیج فارس است و از جاهای دیدنی بوشهر به شمار می‌آید. جزیره مرغی در مقابل ناحیه‌ی بردخون (شهرستان دیر) واقع شده‌است. این منطقه زیستگاه مناسبی برای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و پرستوهای مهاجر است. جزایر مطاف، تهمادون، چراخی و مرغی در برابر ناحیه بردخون واقع شده‌اند.

جزیره خرّو

جزیره خرّو از جزیره‌های غیر مسکونی ایرانی در خلیج فارس و جاذبه های گردشگری بوشهر است. جزیره خرو همراه با شیف، ام‌الکرم، ام سیله (خان)، خرو، مولیات، سه‌دندون، مُطاف، مُرغی، چراغی و... از جمله جزایر غیرمسکونی خلیج فارس هستند. جزیره‌های غیرمسکونی خلیج فارس از اهمیت ویژه جهانی به عنوان زیستگاه مرجان‌های دریایی (خوراک غواص‌ها)، محل تخمگذاری پرستوهای دریایی و لاک‌پشت‌ها و زیستگاه انواع پرندگان مهاجر برخوردار است. جزیره‌های ایرانی خلیج فارس بیش از این تعداد است که تعدادی از آن‌ها در زمان جزر و مد نام جزیره به خود می‌گیرند.

با ارزش بودن دیدنی‌های اطراف بوشهر

جزیره چراغی

جزیره چراغی از جاذبه های گردشگری بوشهر و جزیره‌های غیر مسکونی ایرانی در خلیج فارس است. این جزیره در مقابل ناحیه‌ بردخون واقع شده‌ است. جزیره در فاصله ۲ کیلومتری جنوب شرقی جزیره تهمادو واقع شده است. این جزیره زیستگاه پرندگان مهاجر است که در فصل سرما برای زمستان‌گذرانی به این منطقه مهاجرت می‌کنند.

عباسک

عباسک (نام پیشین شاه زنگی) جزیره‌ای کوچک و خالی از سکنه در خلیج فارس است و از جاهای دیدنی بوشهر به شمار می‌آید. این جزیره ایرانی در نزدیکی بندر بوشهر و در میان آن بندر و جزیره شیف قرار گرفته است. این جزیره به‌عنوان یک پهنه گلی درون خلیج بوشهر واقع شده است و بافت زمین و جنس خاک آن برای کشاورزی مناسب نیست. مساحت جزیره عباسک ۱۴.۷ کیلومتر مربع و زمین آن ماسه‌ای است. موزه‌ای به نام موزه بزرگ خلیج فارس در این جزیره در دست ساخت است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید