بدون شک بوشهر مملو از مکان‌های بی‌نظیر برای بازدید است به همین جهت با ما همراه باشید تا درباره ۷ جای دیدنی بوشهر که نباید از دست داد بیشتر بدانیم.

۷ جای دیدنی بوشهر که نباید از دست داد!

سلام نو _ سرویس گردشگری: این شهر دارای جاذبه های فرهنگی فراوانی است زیرا دارای قدمت طولانی و فرهنگ بسیار غنی است. از قدیمی ترین نشانه های سکونت در بوشهر می توان به زمان ایلامی و تمدن بین النهرین اشاره کرد. در طول هزاره ۱و۲ قبل از میلاد، شبه جزیره بوشهر یک محل شکوفایی تمدن به نام ری شهر بود. این بندر یکی از مهمترین بنادر نیروی دریایی ساسانیان بود و به نام اولین پادشاه این سلسله، اردشیر اول نامگذاری شد. بندر کنونی بوشهر را ۳۰۰ سال پیش ابومهیری تاسیس کرد. در ادامه به تعدادی از دیدنی های بوشهر که در سفر به آن نباید از دست داد می‌پردازیم.

تماشایی‌ترین جاهای دیدنی بوشهر

گنبد یا کوه نمکی جاشک

کوه نمکی جاشک پدیده‌ای طبیعی و بسیار جذاب است که در فاصله ۱۴۴ کیلومتری بندر بوشهر و میان دو شهرستان دشتی و دیر واقع شده است. کوه نمکی جاشک یکی از فعال‌ترین کوه‌های نمکی ایران است که با کوه‌های معمولی تفاوت‌هایی دارد. این کوه جذاب و تماشایی از جنس نمک بوده و دارای درخششی خاص است.

۷ جای دیدنی بوشهر که نباید از دست داد!

تماشای یخچال‌ها و آبشارهای زیبایی که در حواشی این کوه به وجود آمده‌اند، لذتی وصف ناپذیر برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین غارهای نمکی که در اثر حل شدن رسوبات نمکی، قندیل‌ها و بلورهای بسیار زیبایی را به وجود آورده‌اند، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

اما این‌ها تمام زیبایی‌ها و شگفتی‌هایی نیست که قرار است با آن مواجه شوید، بلکه حضور این کوه نمک جذاب باعث به وجود آمدن پدیده‌ای خاص به نام فرسایش پنجه‌ای شده است. این پدیده باعث به وجود آمدن ستون‌هایی در بین نمک‌ها شده و کانی‌ها و بلورهای رنگارنگی به رنگ‌های زرد، نارنجی، قهوه‌ای، سفید، مشکی و قرمز ایجاد کرده که از تماشای آن‌ها به وجد خواهید آمد. در سفر خود به بوشهر بازدید از این کوه جذاب نمک را از دست ندهید.

اسکله جفره بوشهر

یکی دیگر از مکان‌ ها و جاذبه‌ های دیدنی بوشهر، اسکله جفره بوشهر است. بازدید از این اسکله باعث می‌شود تا شما چشم اندازی متفاوت و دیدنی از خلیج فارس را تماشا کنید. اگر دوست دارید تا با قایق موتوری به گشت و گذار در دریا بپردازید و از تماشای موج‌های دریا و پرندگان دریایی لذت ببرید، فراموش نکنید که بازدید از این اسکله را در برنامه سفر خود قرار دهید.

۷ جای دیدنی بوشهر که نباید از دست داد!

در ضمن می‌توانید از میان ماهی‌های تازه صید شده، خرید کرده و یک غذای بسیار خوشمزه دریایی برای خود آماده کنید. این مکان آن قدر جذاب است که بسیاری از عکاسان این منطقه را برای گرفتن عکس‌های جذاب و تماشایی انتخاب می‌کنند.

عمارت ملک

عمارت ملک که در فاصله‌ی شش کیلومتری بوشهر واقع شده است، یکی از بناهای تاریخی این شهر است که در دوران قاجار ساخته شده و قدمت آن به ۱۰۰ سال می‌رسد. صاحب این عمارت، یکی از تجار و بازرگانان معروف و ثروتمند بوشهر به نامِ «محمد مهدی ملک التجار» بود.

در اواخر سلطنت رضا شاه از این بنا به عنوان خوابگاه نظامی استفاده می‌شده است. چنانچه در حال آماده‌سازی مقدمات سفر خود برای رفتن به بوشهر هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از این عمارتِ تاریخی زیبا را حتما در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.

آدرس عمارت ملک بوشهر : بوشهر، خیابان ماهینی

گور دختر

گور دختر یک آرامگاه سنگی است که در شهرستان دشتستان در استان بوشهر واقع شده است. ساخت این آرامگاه به زمان هخامشیان برمی‌گردد. بسیار شبیه به مقبره‌ی کوروش، اما کوچکتر از آن است.

۷ جای دیدنی بوشهر که نباید از دست داد!

این بنا از تخته‌سنگ‌های بزرگ و به شکل مستطیل ساخته شده؛ تخت سنگ‌ها به صورت کاملا ابتدایی برش داده شده‌ و به وسیله‌ی بست‌های فلزی توکار به یکدیگر متصل شده‌اند. مانند دیگر بناهای زمان هخامنشیان، در ساخت این مقبره نیز از هیچ ملاتی استفاده نشده است.

در مورد این آرامگاه نظرات متعددی وجود دارد. آرامگاه مادر کوروش یا آتوسا، ماندانا، خواهر کوروش، دختر کوروش و… از جمله حدس‌ها و گمانه‌زنی‌هایی‌ست که در مورد این بنا وجود دارد. این آرامگاهِ چند هزار ساله یکی از نقاط جالب گردشگری در بوشهر است که می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید.

آدرس گور دختر بوشهر : بوشهر، جاده پهنا پهن، نزدیک مرز بین استان فارس و بوشهر، جاده تنگه ارم، گور دختر

چند جای زیبا در بوشهر که باید دید

مسجد جامع بردستان

مسجد جامع بردستان بوشهر یکی از اولین مساجدی به شمار می‌آید که در این شهر زیبا، گرم و باصفا ساخته شده است. جالب است بدانید که براساس تحقیقات انجام شده، قدمت مسجد جامع بردستان که یکی از جاهای دیدنی مهم بوشهر محسوب می‌شود، به قرون ابتدایی اسلام باز می‌گردد.

۷ جای دیدنی بوشهر که نباید از دست داد!

با این تفاسیر، می‌توان گفت که این مسجد حداقل حدود هزار سال عمر دارد. ظاهر این مسجد آسیب بسیار زیادی دیده و همانند گذشته زیبا و دلفریب نیست. اما با این حال، نسبت به یک بنای هزار ساله، در برابر تاریخ بسیار خوب مقاومت کرده. این مسجد دارای معماری ایرانی–اسلامی است و گچبری‌های بسیار زیبایی دارد. در سفر به بوشهر حتما به این مسجد سری بزنید تا با تاریخ این مرز و بوم بیشتر آشنا شوید.

آدرس مسجد جامع بردستان : بوشهر، به سمت بندر صیادی دیر، نبش جاده سادات محله، محله بردستان، مسجد جامع بردستان

عمارت گلشن

این عمارت تاریخی نشانی به جا مانده از دوران قاجار است که در یکی از محله‌های قدیمی بوشهر واقع شده است. این بنای جذاب در حدود ۱۷۰ سال پیش، به سبک معماری «بیت میلانی» ساخته شده است. معماری منحصر به فرد این بنای سه طبقه تاریخی و حیاط باصفایی که در میان عمارت قرار گرفته باعث می‌شود تا همواره گردشگران بسیاری برای بازدید از این بنا راهی محله بهبهانی بوشهر شوند.

۷ جای دیدنی بوشهر که نباید از دست داد!

پارک ملی نای بند

پارک ملی نای بند یکی از مناطق حفاظت شده در سواحل خلیج فارس است. این منطقه بکر و دیدنی، در سال ۱۳۸۳ به عنوان اولین پارک ملی دریایی ایران ثبت شده است. تماشای این پارک ملی بسیار زیبا تجربه خوبی از سفر به بوشهر و بازدید از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بوشهر برای شما ثبت خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید