سفر به بوشهر با وجود جاذبه‌های آن متحیرکننده است و به همین دلیل با ما همراه باشید تا بدانیم بهترین جاهای دیدنی بوشهر کجاست.

بهترین جاهای دیدنی بوشهر کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: بوشهر در کرانه شمالی خلیج فارس و در جنوب غربی ایران واقع شده است. این استان همواره به دلیل منطقه استراتژیکی که در آن قرار گرفته، فراز و نشیب های تاریخی زیادی را پشت سر گذاشته و به همین دلیل جاذبه های بوشهر که به‌جامانده از تاریخ و قدمت طولانی آن می‌باشد، بسیار جذاب و متنوع است. در ادامه به تعدادی از بهترین دیدنی‌های بوشهر می‌پردازیم.

بهترین بناهای دیدنی بوشهر

خانه رئیسعلی دلواری

خانه رئیسعلی دلواری از آثار فاخر دوره قاجاریه در بوشهر است که بازماندگان رئیسعلی دلواری آن را به میراث فرهنگی هدیه کرده‌اند. رئیسعلی دلواری در جنگ جهانی اول و هنگام حمله انگلیسی‌ها به بوشهر، شجاعت و رشادت بسیاری از خود نشان داد و به شهادت رسید. این خانه در جنوب شرقی شهر دلوار در استان بوشهر قرار دارد و سال ۱۳۷۶ ثبت ملی شده است.

این خانه بنایی ساده دارد و تزیینات آن شامل اندکی گچبری است. قبل از مجموعه اصلی، فضایی رستورانی و مسقف وجود دارد. بعد از این رستوران، ورودی خانه با درب چوبی ۲ لنگه‌ای قرار گرفته است.

بهترین جاهای دیدنی بوشهر کجاست؟

مسجد جامع بردستان

مسجد جامع بردستان عمارتی زیبا روی تپه‌ای در شهر بردستان در استان بوشهر است. طبق شواهد موجود در مسجد مانند کتیبه موجود در یکی از اتاق‌های آن، این بنا را به قرون اولیه اسلامی نسبت می‌دهند. اطراف مسجد قبرهایی هستند که روی سنگ‌های آهکی آن‌ها با خط کوفی و عربی نوشته شده است و نشان از ارزش تاریخی این مسجد دارد.

مسجد بردستان عمارت زیبای مستطیل شکلی است که ورودی کوچکی به شبستانی بزرگ دارد. این شبستان بزرگ به‌منظور تامین روشنایی و هواگیری، دارای فضاهایی به‌شکل درگاه است که داخل و خارج آن‌ها با گچ‌بری‌های زیبا تزئین شده است. بادگیری به سبک جنوب ایران بر فراز شبستان ساخته شده که هوای درون شبستان را خنک می‌کند.

قلعه نصوری

قلعه نصوری در شهر بندر طاهری شهرستان کنگان استان بوشهر قرار دارد. این قلعه در ۲۵۰ کیلومتری شرق استان بوشهر است. این قلعه به دور قاجار تعلق دارد و حدود ۱۸۰ سال قبل، به دستور شیخ جبار نصوری ساخته شده است. این قلعه به نام «قلعه شیخ» هم شناخته می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی بوشهر کجاست؟

قلعه با مصالحی چون سنگ‌های بزرگ و ملات گچ و گل اخته شده است. درب ورودی قلعه از جنوب، در چوبی بزرگی رو به خلیج فارس است. بعد از این در وارد هشتی بزرگی می‌شوید که هشت طاقچه ساده دارد. در این قلعه ایوانی با ستون‌های سنگی و گچ‌بری‌های زیبا وجود دارد که بدون تزئین هستند.

بهترین و زیباترین عمارت‌ها و بازارهای بوشهر

عمارت کلاه فرنگی و موزه دریانوردی

در محله بهمنی بوشهر، موزه دریانوردی خلیج فارس قرار دارد. عمارت کلاه فرنگی و ساختمان کنسولگری دو بنای موجود در این مجموعه هستند. عمارت این موزه متعلق به دوره‌ی قاجار است که در سال ۱۸۵۸ میلادی به‌عنوان مقر کنسولگری دولت انگلیس بنا شده بود. بیش از ۴۰ قطعه ادوات و تسلیحات جنگی متعلق به ادوار مختلف در این موزه نگهداری می‌شود که کشتی قدیمی پرسپولیس از برجسته‌ترین آن‌ها است. عمارت کلاه فرنگی در اسفند سال ۱۳۸۶ ثبت ملی شده است.

عمارت گلشن

عمارت گلشن حدود ۱۷۰ سال پیش در دوره قاجار به عنوان محلی برای سکونت و انجام امور تجاری آقای گلشن تاجر بنام بوشهر بنا شده است.

بهترین جاهای دیدنی بوشهر کجاست؟

این تاجر که در دوره قاجار فعالیت داشته، این عمارت را در فاصله ده متری از ساحل خلیج فارس و در محله بهبهانی بوشهر ساخته است. در اطراف این عمارت ساختمان‌های بافت قدیم بوشهر قرار گرفته‌اند.

در طبقه اول عمارت سه طبقه گلشن آب‌انبار، حمام، دستشویی، آشپزخانه و مکانی برای خدمه وجود دارد. از طبقه دوم و سوم این عمارت برای سکونت، پذیرایی از میهمانان و امور تجاری استفاده می‌کرده‌اند. عمارت گلشن در سال ۱۳۷۷ از سوی میراث فرهنگی ثبت ملی شده است و در زمینه حفظ و نگهداری آن میراث فرهنگی اهتمام خوبی به خرج می دهد.

بازار ماهی فروشان

بوشهر شهری ساحلی در جوار خلیج فارس می‌باشد که شغل بسیاری از مردم در آنجا ماهیگیری است و به همین دلیل صید و فروش ماهی در این شهر بسیار رونق دارد. بازار ماهی فروشان بوشهر در سال ۱۳۴۵ تاسیس شده است. اگر به بوشهر سفر کردید، برای خرید ماهی حتما به بازار ماهی فروشان که در خیابان شهدا این شهر واقع شده سری بزنید و از ماهی‌ها و میگوهایی که به صورت روزانه و تازه در این بازار عرضه می شود، خرید کنید.

بهترین جاهای دیدنی بوشهر کجاست؟

بازار قدیمی

یکی از جاذبه های گردشگری برای مسافران بازدید از بازارهای سنتی هر شهر می‌باشد. بازار قدیمی شهر بوشهر که ساخت آن به دوره قاجار برمی‌گردد یکی از جاذبه های بوشهر محسوب می‌شود. در این بازار قدیمی که به سبک معماری بازارهای دوره قاجار ساخته شده، امروزه نیز داد و ستد انجام می‌شود. بازار قدیم بوشهر در محله دهدشتی این شهر که از محله های قدیمی شهر می‌باشد قرار دارد. شما می‌توانید هر کالایی که برای زندگی روزمره احتیاج دارید و یا سوغاتی های شهر بوشهر را از این بازار زیبا و قدیمی خریداری نمایید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید