سرلشکر سلامی گفت: دشمن در فتنه اخیر یک شکست قطعی را توسط مردم ایران متحمل شد. تمام دیکتاتورهای عالم دست نشانده آنها هستند.

فرمانده کل سپاه: دشمن در فتنه اخیر شکست خورد / رهبر انقلاب ضعف‌های دشمن را می‌داند
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرمانده کل سپاه گفت: نام سردار بزرگ و خوش آوازه ما یعنی شهید اسماعیل دقایقی درخشان است. این شهید در میان فرماندهان ما برجستگی ممتاز و کم نظیر دارد. از سال ۱۳۶۲ ما به اتفاق جمع دیگری از برادران سپاه چند ماهی شبانه روز در یک فضا زندگی کردیم. اخلاقیات و جلوه‌های متمایز این شهید را از نزدیک دیده بودم.

سرلشکر سلامی که در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی بنیانگذار لشکر بدر در تالار بعثت مسجد جامع پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی تهران سخن می‌گفت، ادامه داد: او همیشه در مقابل چشمان ما و قلب‌های ما قرار دارد. دقایقی یک مبارز بزرگ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و یک تعلیم یافته مکتب وحی و اسلام و امام راحل بود. من هم مانند حاج قاسم معتقدم که او در حیات طیبه ظاهری خود تمثال شخصیت یک شهید بود. وارستگی ‌و فضایل اخلاقی در وجود شهید دقایقی آشکار و قابل تکثیر بود. اگرچه او جوان بود اما بسیاری از مدارج عرفان و اخلاق را طی کرده بود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شهید دقایقی فهم عمیقی از مسایل داشت خاطرنشان کرد: او بسیار لطیف و اهل مدارا بود. در آن زمان این شاخصه‌ها برای ما به یادگار باقی ماند. شهید دقایقی هرگز در قلب ما دچار فرسایش نشد. ما او را به یاد داریم. صبر خانواده شهدا اعجاز الهی است که اینگونه فراق را تحمل می‌کنند. خانواده‌های شهدا آرزوهای خود را فدا می‌کنند. ما باید از خانواده شهید اسماعیل دقایقی به دلیل اینکه خانواده‌ای کاملا بی‌ریایی هستند تجلیل کنیم.

سردار سلامی در بخش دیگر سخنان خود گفت: همانگونه که ابوعلی بصری از مجاهدان سرافراز عراقی بیان کرد؛ ابعاد وسیع شخصیت کسی مانند شهید دقایقی که بنیانگذار سپاه بدر بود نشان از نبوغ او دارد. بسیاری از فرماندهان ما بومی منطقه همان رزمندگان بودند. شهید دقایقی با ایمان و قلب بزرگ و روح مهربانش توانست یک روانشناسی دقیق داشته باشد و برادران عراقی در لشکر بدر با او ارتباطی برادرانه برقرار کردند. لشکری که دقایقی آن را ساخت و نیروهای عراقی پایه گذار عظمتی جدید به نام حشدالشعبی در عراق شدند که در مقابل تروریسم تکفیری داعش با نبوغ فرمانده رشیدمان یعنی ابوالمهدی‌المهندس در کنار حاج قاسم توانستند کارهای بزرگی انجام دهند. آنها آتش فتنه تکفیری‌ها را خاموش کردند و در کنار آن برای دفاع از حیثیت و هویت عراق با آمریکایی‌ها جنگیدند و اکنون به عنوان یک نقطه امید بخش و قابل اتکا عمل می‌کنند. آنها همچنان با بچه‌های نیروی قدس و سپاه پاسداران این اخوت را حفظ کرده‌اند.

وی یادآور شد: قلب، آرمان، آرزو، ولی امر، قرآن و هویت ما با مجاهدان عراقی یکی است. امروز آثار این شهادت را می‌بینیم. شهادت یک حادثه در یک نقطه نیست بلکه امتدادی بی‌پایان است. امنیت و استقلالی که شهدا آفریدند برای همیشه برای امت‌ها باقی خواهد ماند. راه شهید دقایقی ادامه دارد.

سردار سلامی در بخش دیگر سخنانش گفت: دشمنان آرایش جهانی گرفته‌اند و ریز و درشت همه آنهایی که در فریز سیاسی منجمد شده بودند یخ‌های خود را ذوب کردند تا انقلاب را با آسیب مواجه کنند. آنها تصور می‌کردند می‌توانند انقلاب را فرو بپاشند. شما این آرایش را ظرف سه چهار ماه گذشته دیدید. از گذشته تا کنون در ناامن‌سازی داخلی، تروریسم اقتصادی و تهاجم فرهنگی جز شکست برای دشمن رقم نخورده است.

وی گفت: بهم پیوستن اروپایی‌ها را امروز و فردا هم خواهید دید اما ملت ایران با وقار بار دیگر ناامیدی را وارد قلب دشمن کرد. دشمن در فتنه اخیر یک شکست قطعی را توسط مردم ایران متحمل شد. تمام دیکتاتورهای عالم دست نشانده آنها هستند. هرچه دیکتاتور می‌بینید دست پرورده آنها در شطرنج سیاسی برای تیره بخت کردن عالم به روی کار آورده‌اند. همه دستگاه‌های شکنجه از اسراییل و آمریکا به عالم صادر می‌شود. هیچ سرزمینی در جهان نیست که انگلیسی‌ها به آن تجاوز نکرده باشند و حالا نمی‌توانند درخشش یک ملت را ببینند. ملت ایران آگاه است. تروریسمی که آنها به ما، فلسطین و افغانستان نسبت می‌دهند خودشان انجام داده‌اند. سازمان مجاهدین خلق توسط کدام کشورها حمایت می‌شوند؟ ۱۷ هزار شهید ترور در ایران نشانه چیست؟ آمریکایی‌ها اعتراف کردند که شهید سلیمانی را خودشان ترور کرده‌اند.

سرلشکر سلامی در پایان گفت: رهبر ما ضعف‌های دشمن را می‌داند و عرض و طول قدرت آنها را می‌شناسد. جهان‌بینی ما به قدرت توحیدی است و پرچم حاج قاسم، اسماعیل ‌و ابومهدی المهندس بر زمین نمی‌ماند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید