سازمان ملل اعلام کرد که ورود گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل دو برابر شده است و با رفع محدودیت‌های سفر، به ویژه در چین طی سال ۲۰۲۳ به سطح قبل از همه‌گیری رسید.

خبر خوب سازمان ملل درباره آمار گردشگران بین‌المللی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان جهانی گردشگری مستقر در مادرید در گزارشی اعلام کرد که در سال گذشته ۹۱۷ میلیون گردشگر جهانی وارد شده‌اند که از ۴۵۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته و آن را قوی‌تر از نتایج مورد انتظار خوانده است.

در حالی که تعداد ورودی‌های بین‌المللی در سال گذشته هنوز تنها ۶۳ درصد از سطح ثبت‌ شده در سال ۲۰۱۹ قبل از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ بود، سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند که این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۸۰ تا ۹۵ درصد برسد.

در این گزارش آمده که با نگاهی به آینده، گردشگری بین‌المللی قرار است بهبود خود را در سال ۲۰۲۳ به‌ویژه از آسیا و اقیانوسیه تحکیم کند.

اروپا، محبوب‌ترین منطقه مقصد جهان، در سال گذشته که ۵۸۵ میلیون مسافر را ثبت کرد، تقریباً ۸۰ درصد از سطح قبل از همه‌گیری است.

آفریقا و قاره آمریکا تنها حدود ۶۵ درصد از بازدیدکنندگان قبل از همه‌گیری را بهبود دادند، در حالی که منطقه اقیانوس آرام به دلیل محدودیت‌های قوی‌تر مرتبط با همه‌گیری تنها به ۲۳ درصد رسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید