۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
کد خبر: 55413759

این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و دیدنی است که بازدید از آن‌ها گردشگران را با تاریخ و فرهنگ غنی مردم روسی آشنا می‌کند. از این رو، هنگام سفر به ولگوگراد برای اینکه سفری راحت را تجربه کنید باید راجع به جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد اطلاعات مفیدی به دست آورید.

کانال ولگا دن استان ولگوگراد

سلام نو-سرویس گردشگری: استان ولگوگراد یکی از واحدهای فدرالی کشور روسیه است و مرکز آن شهر ولگوگراد نام دارد. طبق آخرین سرشماری حدود دو و نیم میلیون نفر ساکن شهر ولگوگراد بوده‌اند. علاوه بر این، این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و دیدنی است که بازدید از آن‌ها گردشگران را با تاریخ و فرهنگ غنی مردم روسی آشنا می‌کند. از این رو، هنگام سفر به ولگوگراد برای اینکه سفری راحت را تجربه کنید باید راجع به جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد اطلاعات مفیدی به دست آورید.

کانال ولگا دن

جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد

کانال ولگا دن یکی از جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد است که با طول ۱۱۰ کیلومتر در جنوب شهر ولگوگراد جای گرفته و رودخانه ولگا و رود دن را به هم وصل می‌کند. کانال ولگا دن از لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت خاصی است و توسط زندانیان جنگی در سال ۱۹۵۲ میلادی ساخته شده است. تعداد زندانیانی که از آن‌ها بیگاری کشیده شد و در جریان ساخت این پروژه همکاری کردند به بیش از یکصد هزار نفر می‌رسد که بیش از پانزده هزار نفر از آن‌ها به دلیل گرسنگی طاقت‌فرسا و سوء‌تغذیه در طول ساخت آن، جان خود را از دست دادند.

یادمان مام میهن فرا می‌خواند

جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد

"یادمان مام میهن فرا می‌خواند" از دیگر جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد است. این تندیس زیبا که نمایانگر زنی شمشیر به دست است، در سال ۱۹۶۷ میلادی بر روی تپه مامایف شهر ولگوگراد بنا شد و یادبودی از نبرد معروف استالین‌گراد به حساب می‌آید. در دست داشتن شمشیر در این سازه تاریخی، نشانگر زنی است که برای دفاع از سرزمین خود آماده بوده و همچنین نمادی از دعوت دشمنان به نبرد شناخته می‌شود. مجسمه باشکوه مام میهن بلندترین مجسمه در اروپا و بلندترین مجسمه زن در جهان نیز به شمار می‌آید.

پلانتاریوم

جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد

پلانتاریوم نیز در لیست جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد قرار دارد که نمای بسیار زیبا و دیدنی از ستاره‌ها و کهکشان راه شیری را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد و اطلاعات مفیدی از آن‌ها را ارائه می‌دهد. اگر به نجوم و ستارگان علاقه دارید، می‌توانید ساعات لذت بخشی را در ساختمان پلانتاریوم بگذرانید.

دریاچه نمک التون

جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد

دریاچه نمک التون از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد است که بزرگترین دریاچه نمک در قاره اروپا نیز محسوب می‌شود و با نام مروارید ولگا نیز شهرت دارد. دریاچه طبیعی جذاب نمک التون با زیبایی‌ها و مناظر فوق‌العاده و منحصر ‌به فرد، تمام بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند و به سختی می‌توان مکان دیدنی دیگری پیدا کرد که بتوان با آن مقایسه کرد.

خانه پاولوف

جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد

خانه پاولوف از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ولگوگراد است که شاید در نگاه اول همانند یک خانه معمولی شبیه دیگر خانه‌های شهری به نظر برسد اما جالب است بدانید که این ساختمان در طول جنگ جهانی دوم به یکی از نمادهای دلیری و شجاعت سربازان روسی تبدیل شد. زیرا ساختمان پاولوف مخصوص سربازانی بود که توانستند به مدت شصت روز آلمانی‌ها را متوقف کنند. نخستین چیزی که در بازدید از این بنای تاریخی توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، دیوار یادبودی از این نبرد است که یادآور سختی‌های جنگ و پیروزی‌های به دست آمده در جریان آن است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید