اهواز پر از دیدنی‌های است که شما را شگفت‌زده می‌کند، با ما همراه باشید و بیشتر از زیباترین روستاهای اطراف اهواز بدانید.

زیباترین روستاهای اطراف اهواز

سلام نو _ سرویس گردشگری: از آنجایی که اهواز در استان زیبای خوزستان واقع شده، برای پیدا کردن جاذبه‌های گردشگری بیرون شهر هیچ‌وقت با کمبود گزینه مواجه نخواهید شد. خوزستان اقلیم عجیبی دارد. شمالش به لرستان و رشته‌ کوه‌های زاگرس می‌رسد و سرسبز و خنک است و جنوبش به خلیج فارس که مرطوب و گرم و شرجی است. این همه تنوع برای اهوازی که میان استان است نعمت بزرگی‌ست. شما هم می‌توانید در سفرتان به اهواز چند روزی را برای گشتن در شهرها و روستاهای اطراف بگذرانید.

روستاهای اطراف اهواز، زیبا و تماشایی

روستای صراخیه

روستای صراخیه (سراخیه) در جنوب جاده دارخوین - شادگان قرار دارد و گزینه‌ای عالی برای گردش یک‌روزه در فصل پاییز و زمستان در حوالی اهواز به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که می‌توانید ونیز ایران را با قایق بگردید. این روستا که در میان آب‌های تالاب شادگان قرار دارد، امکان بازدید از این تالاب زیبا و قایق‌سواری روی آن را نیز برایتان فراهم می‌کند. جالب اینکه که تالاب یادشده به‌عنوان بزرگ‌ترین تالاب ایران و یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های طبیعی ثبت‌شده در فهرست سازمان بین‌المللی یونسکو است.

زیباترین روستاهای اطراف اهواز

فاصله از مرکز شهر: ۱۱۰ کیلومتر- یک ساعت و ۴۰ دقیقه

آدرس: اهواز به آبادان، شادگان، دهستان ناصری، روستای صراخیه

روستای رباط

منطقه‌ نمونه‌ گردشگری رباط در فاصله ۱۵ کیلومتری شرق باغملک و در دامنه‌ منطقه‌ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس قرار دارد. این روستا به‌واسطه داشتن درختان بلوط، باغ‌های انار و انگور، شالیزارهای برنج، بافت سنتی خانه‌ها، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و طبیعت خاصش سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است. عبور رودخانه‌ مواج زرد (ابوالعباس) از کنار روستا نیز مزید بر علت شده است تا هوای مساعد و فرح‌بخشی بر رباط حاکم باشد.

در کنار لذت‌بردن از جاذبه‌های طبیعی می‌توانید از امامزاده حضرت سلیمان این روستا نیز بازدید کرده و سوغاتی‌های فوق‌العاده‌ای از انار و ترشی انار تا رب انار و لبنیات محلی را تهیه کنید. برای رسیدن به این منطقه می‌توانید از جاده اهواز - شهرکرد و جاده انحرافی باغملک - رباط استفاده کنید.

فاصله از مرکز شهر: ۱۶۰ کیلومتر- دو ساعت و ۲۰ دقیقه

آدرس:‌ استان خوزستان، شهرستان باغملک، دهستان منگشت، روستای رباط

زیباترین روستاهای اطراف اهواز

روستاهای درخشان در اطراف اهواز

روستای مال آقا

روستای مال آقا در میان کوه‌های مرتفع زاگرس واقع شده است و به‌لطف موقعت جغرافیایی‌اش، آب‌وهوای خنک و طبیعت شگفت‌انگیزی دارد؛ به همین دلیل گزینه‌ای عالی برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان و لذت‌بردن از طبیعت بکر به شمار می‌رود. با اینکه سفر به این روستا در تمامی فصول سال جذاب است؛ پاییز و زمستان، هوای سرد و برفی بر این منطقه حاکم می‌شود.

مال آقا تکه‌ای از بهشت است که در حدود ۱۶ کیلومتری شمال شرق باغ ملک قرار گرفته است و تقریبا ۹۱۷ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. کشف اشیای باستانی و سنگ‌نوشته‌هایی از هزاران سال قبل و همچنین خانه‌های تاریخی روستا، از قدمت بالای آن حکایت دارند.

روستای مال آقا از معدود روستاهای ایران است که بافت سنتی و تاریخی خود را حفظ کرده است؛ ضمن اینکه طبیعت بسیار تمیز و دست‌نخورده‌ای در اطراف آن به چشم می‌خورد. در مجاورت روستا، رودخانه‌ای پر آب و خروشان جریان دارد که می‌توانید لحظاتی را به دور شلوغی و آلودگی شهری، از هوای مساعد و صدای دلنواز رودخانه لذت ببرید.

زیباترین روستاهای اطراف اهواز

آبتنی در آب رودخانه، هم‌صحبتی با مردم روستا، خرید محصولات محلی، پیک‌نیک، طبیعت‌گردی، عکاسی از چشم‌اندازهای زیبای روستا و اطراف آن و... از جمله تفریح‌هایی هستند که باعث جذب گردشگر،‌ به‌خصوص در آخر هفته‌ها به این منطقه شده‌اند. در صورتی که در خلاف جهت رودخانه حرکت کنید، پس از حدود چهار کیلومتر به تنگ تِهی می‌رسید که از زیباترین جاذبه‌های این منطقه به حساب می‌آید و آبشاری زیبا در انتهای آن قرار دارد.

فاصله از مرکز شهر: ۱۷۰ کیلومتر- دو ساعت و ۲۶ دقیقه

آدرس: استان خوزستان، ۳۲ کیلومتری شهرستان باغملک، روستای مال آقا

روستای ام الدبس

روستای ام الدبس از جاهای دیدنی استان خوزستان و یک کویر نزدیک اهواز در کنار جنگل ام الدبس می باشد که دارای جاذبه های طبیعی و بومی زیادی است، خوزستان جلگه ای پر از نعمت ها و فراوانی های طبیعی اینبار و دراین سفر مجازی می خواهیم به روستای ام الدبس در نزدیکی شهر بستان سفر کنیم، به همراه انان که به مناطق بیابانی و تپه های شنی علاقه مندند.

زیباترین روستاهای اطراف اهواز

حیاط وحشی برای جانورانی چون آهو، روباه، گراز و شغال. در گذر از جاده های بیابانی این روستا می توانید شاهد کاروان های شتر بوده که نشان محل زندگی عشایر بیابان نشین در آن منطقه می باشد.

منطقه تپه شنی و جنگلی ام الدبس حد فاصل مزارع کشاورزی شمال رودخانه کرخه، بستان و جنوب کوه های میشداغ قرار دارد و از شرق به تپه ماهورهای چزابه در نزیکی مرز عراق منتهی می شود. فاصله زمینی جنوبی ترین نقطه منطقه تا شهر بستان، تقریباً ۵ کیلومتر و تا شهر سوسنگرد ۴۰ کیلومتر است.

جنگل ام الدبس

اینجا روزگاری مسیر حرکت رزمندگانی بود که برای دفاع از مرزهای ایرانی با انواع ادوات نظامی خود از جان می گذشتند. تا اینکه طرح تثبیت شن های روان از سال ۶۴ شروع شد و ۲۵۰۰۰ هکتار از این وسعت ۰۰۰/۱۰۵ هکتاری، بوسیله طرح های تثبیت شن های روان اداره منابع طبیعی دشت آزادگان، مالچ پاشی، درختکاری و تثبیت شد.

پوشش گیاهی و درختی منطقه باعث ایجاد جذابیت های بصری در منطقه شده است. تا قبل از تثبیت شن های روان، اینجا پر از تپه های رملی بود که با اجرای طرح های تثبیت شن های روان، پوشش گیاهی قابل توجهی پیدا کرد و درختان و درختچه های مقاومی مانند کهور، استبرق، پانی کوم، آکاسیا ویکتوریا، گزشاهی، پنی زی توم و اسکنبیل سر از خاک بیرون زد

کد خبرنگار: ۲۶
۱۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    32 12
    تیتر خبر غلط است روستاهای خوزستان
  • م ن IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    58 0
    خوزستان واعا زیبا ومردمی خونگرم دارد
  • مصطفی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    13 7
    چرا از سازه های آبی تاریخی شوشتر و زیگورات چغازنبیل و میراث جهانی شوش که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند اشاره ای نکردید؟
  • زارع IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    16 3
    خوزستان سرزمین شکروخون خوزستان سرزمین شهامت وپایداری خوزستان سرزمین غیرت ومردانگی خوزستان سرزمین شرف ومظلومیت
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    26 1
    ایکاش رسیدگی درشهرش میشد خیابانهای شهراهواز که ازطرف شهرداری میکنن بعدولش میکنن یاآبش که لجن هست رودکارون درقدیم خیلی وسیع بود بخاطرجاده این رودخانه زیبارو کم کردن شهرداری بایدرسیدگی کنه به شهرولی متاسفانه اینطورنیست چاله چوله زیادداره تاکی بایداینطورباشه
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    9 0
    البته بلطف سد کارون تمام آب این منطق شور شده و در حال از بین رفتن هستن
    • محمد IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      4 0
      سد گتوند
  • حسن جنادله IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    10 0
    باسلام خدمت هم میهنان عزیز ودوستدار طبیعت در جای جای ایران بزرگ بنده پیشنهاد میدم به سد تنظیمی کرخه ودریاچه ی پشت سد واقع در شهرستان حمیدیه روستای علاونه ضعیف وهمچنین جنگل های سرسبز وتپه های شنی ان دیدن کنید
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    2 0
    یک جوری میگه جازبه انگار ما بچه سانفراسیسکو هستیم نمی‌دونیم اهواز چه جوری آخه چیزی از خوزستان و اهواز مونده با این خیابوناش البته ونیز رو خوب اومدی بعد بارون همه اهواز شبیه ونیز میشه خخخخ
  • محسن IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    4 1
    احسنت
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      ✌️✌️😀

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید