اهواز شورانگیز و پرحرارت است به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره چند جای فوق‌العاده دیدنی در اهواز بیشتر بدانید.

چند جای فوق‌العاده و دیدنی در اهواز

سلام نو _ سرویس گردشگری: اهواز شهری زیبا و گرم است که مردمی خونگرم و مهمان‌نواز در آن زندگی می‌کنند. شهری زیبا که زخم‌های جنگ را روی سینه خود دارد؛ اما همانند درختی قطور، بااقتدار به زندگی خود ادامه می‌دهد. این شهر پر از جاذبه‌های متنوع و دیدنی است و در خود شمار زیادی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری را جای داده است، در ادامه به تعدادی از جاهای دیدنی در اهواز می‌پردازیم.

بازارهای دوست داشتنی اهواز

بازار فلافل اهواز

حتما می دانید که یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار اهواز فلافل است. این غذا به قدری در اهواز خواهان دارد که بازاری برای آن دایر شده است. بازار فلافل که مرکز فروش فلافل در شهر اهواز است در خیابان انوشه، محله ‌ی عرب ‌نشین لشکرآباد قرار دارد. در این بازار می توانید طعم فلافل های مختلف را همراه با ترشی های بسیار خوشمزه ای که در کنار آن سرو می شود امتحان کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. از دیگر غذاهای خوشمزه اهواز می توان به قلیه ماهی، ماهی صبور، سمبوسه و اِمگِشِت (پلو ماهی، که از یک نوع ماهی خشک شده و شور تهیه می شود) اشاره کرد.

چند جای فوق‌العاده دیدنی در اهواز

بازار کاوه اهواز

چنانچه به دنبال خرید سوغاتی اهواز هستید می توانید سری به بازار کاوه بزنید. بازار کاوه بازاری متعلق به دوران پهلوی است که علاوه بر سوغاتی، محل مناسبی برای خرید میوه و سبزی تازه نیز است. از جمله اجناسی که در این بازار به فروش می رسد ترشی ‌های خوشمزه‌ ی جنوبی، ادویه‌ های خوش ‌عطر، ماهی و میگوی تازه، کلوچه، خرما، رطب، شیره‌ ی خرما، ارده، حلوا شکری و حلوا ارده است که می توانید برای مصرف خود در زمان اقامت در اهواز یا به عنوان سوغات هر یک را تهیه کنید.

بازار عبدالحمید اهواز

بازار عبدالحمید قدیمی‌ترین بازار اهواز است که در خیابان نظامی یا نظری‌پور، بین خیابان نادری و امام خمینی قرار گرفته است. بازار عبدالحمید در دوره‌ قاجار نه‌ تنها بسیار پر رونق بود، مرکز پول‌دارهای منطقه برای خریدهای ریز و درشت نیز به شمار می‌رفت. خانه‌ دادرس که از جمله‌ خانه‌های به‌ جا مانده از دوره‌ قاجار در اهواز است، کاروانسرای شیخ خزعل بوده و در بازار عبدالحمید واقع شده است.

چند جای فوق‌العاده دیدنی در اهواز

بازار ماهی فروشان اهواز

بازار ماهی فروشان اهواز محلی برای عمده فروشی ماهی در اهواز و خریدهای جزئی مردم می باشد، انواع ماهی و میگو در این محل به صورت تازه و با کیفیت عرضه می شود که هر روز صبح از پنج بامداد فعالیت خود را آغاز و در ۹ تعطیل می شود، مغاز های موجود در این بازار تعداد زیادی دارند که در روزهای آخر هفته شلوغی بیشتری در آن رویت می شود، بازار ماهی فروشان اهواز در جوار رودخانه کارون و پل فولاد قرار دارد.

آرامستان‌های تاریخی اهواز، دیدنی و فوق‌العاده

قبرستان لهستانی های اهواز

قبرستان لهستانی های اهواز از خاص ترین آرامستان های تاریخی ایران در استان خوزستان می باشد، لهستانی های آواره جنگ جهانی با مهاجرت به ایران و اهواز سال ها در این شهر زندگی کردند، این مردم که پیروان دین مسیحیت بوده اند با وفات در این منطقه مدفون شده اند که امروزه اینجا به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

چند جای فوق‌العاده دیدنی در اهواز

این قبرستان تاریخی که تا سال ها اجازه بازدید عمومی نداشت امروزه در صف ثبت میراث ملی قرار گرفته و با برخی مرمت ها مکان خوبی برای علاقه مندان به تاریخ معاصر خوزستان است، در ورودی اینجا اتاقکی با عکس های نوستالزیک و لهستانی های مهاجر و گردشگر تعبیه شده که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

قبرستان ارامنه اهواز

قبرستان ارامنه اهواز دقیقا مقابل آرمستان لهستانی ها در این شهر تاریخی قرار گرفته است که البته بازدید از این محل برای عموم آزاد نیست اما با هماهنگی نگهبانی شاید توانید لحظاتی از این مقبره های قدیمی دیدن کنید، اهمیت این آرامستان آنجا زیاد می شود که برخی سنگ های قبر آن با زیبایی هر چه تمام طراحی و حکاکی شده اند و در گذر دهه ها هنوز هم سالم باقی مانده اند، در نزدیکی این مکان پل طبیعت اهواز برای یک گردش و پیاده روی در جوار رودخانه کارون وجود دارد.

چند جای فوق‌العاده دیدنی در اهواز

گورستان زرتشتیان

در دل کوهستان‌های شرق اهواز دخمه‌هایی قرار دارد که در دوران پیش از اسلام مدفن زرتشتیان آن زمان محسوب می‌شده است. براساس آنچه از وضعیت دخمه‌ها مشاهده شده، این احتمال وجود دارد که این محل ابتدا معبد بوده و بعدها مردگان در آن دفن شده‌اند.

گورستان سنگی تپه کوهساران

گورستان سنگی تپه کوهساران که با نام گورستان سنگی کوهساران نیز شناخته می‌شود، بخشی از شهر باستانی هرمز اردشیر محسوب می‌شود. تعداد زیادی گوردخمه، استودان، قبر و دیگر سازه‌های تاریخی در این گورستان توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان شناسایی شده‌اند. این گورستان به‌عنوان بخشی از شهر باستانی هرمز اردشیر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در ردیف جاهای دیدنی اهواز قرار دارد.

چند جای فوق‌العاده دیدنی در اهواز

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید