وزیر امور خارجه ایران در نشست مشترک خبری با وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ایران و ترکیه از قوی‌ترین دموکراسی در منطقه برخوردار هستند.

امیرعبداللهیان: یک دختر ایرانی با مرگ طبیعی از دنیا رفت، اما مداخله‌گران خارجی هجمه سازماندهی شده علیه ما ترتیب داند
به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وزیر امور خارجه ایران در نشست مشترک خبری با وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ایران و ترکیه از قوی‌ترین دموکراسی در منطقه برخوردار هستند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مشترک خبری با چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در ایران زنان از آزادی و حقوق بالایی برخوردار هستند. این که یک دختر ایرانی با مرگ طبیعی از دنیا رفت، باعث تأسف ما شد، اما حقیقت این است که مداخله‌گران خارجی، فضای مجازی و رسانه‌ای غرب یک هجمه سازماندهی شده را با اهداف سیاسی و امنیتی خاص علیه ایران ترتیب داد.

وی افزود: به راستی غرب اگر مدافع حقوق زنان در جهان و در منطقه است، چرا در خصوص قتل خانم شیرین ابوعاقله، خبرنگار زن مسیحی فلسطینی به دست رژیم جعلی اسرائیل هیچ واکنشی نشان نداد؟

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: چرا در قبال کشتار زنان و کودکان در مداخلات مختلف آمریکا و غرب در عراق افغانستان، سوریه و یمن، واکنش لازم را از خودشان نشان ندادند؟ ایران و ترکیه از قوی‌ترین دموکراسی در منطقه برخوردار هستند.

وی افزود: سفر آقای رئیسی هم برنامه‌ریزی شد. این سفر قرار بود در روزهای پایانی سال میلادی انجام شود اما به درخواست ایران به دلیل تراکم کاری آقای اردوغان در روزهای پایانی سال میلادی، این سفر به تاخیر افتاد که امیدواریم به زودی شاهد اجرای این سفر و شتاب بیشتر همکاری‌ها باشیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید