با نزدیک شدن به مقاومت روانی ۱.۷ میلیونی احتیاط معامله‌گران برای خرید بیشتر خواهد شد و برخی از سهامداران اقدام به شناسایی سود می‌کنند.

پیش بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱/  روند صعودی بازار ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس تهران روی ریل صعودی قرار گرفته‌ است و پس از یک عقب‌نشینی مقطعی در ابتدای هفته، امروز سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ مجددا به سوی سبز نوسان گام برداشت.

بازگشایی دو غول خودروسازی پس از رفع ابهام عرضه خودرو در بورس کالا توانست فشار تقاضای نسبتا خوب اما موقتی را در بازار ایجاد کند.

در پایان جریان دادوستدهای تالار شیشه‌ای در روز جاری نماگر اصلی با رشد ۰.۳۸ درصدی موفق شد ۶ هزار و ۳۷۳ واحد افزایش یابد و در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۷ واحدی بایستد.

در آن سوی بازار جایی که شاخص کل هم‌وزن نماینده یکسان تمام نمادهای فعال معاملاتی بازار است با سبقت از نماگر اصلی تالار شیشه‌ای جریان خوب معاملاتی را تکرار کرد و بازدهی بیشتری نصیب سهامداران شرکت‌های کوچک و متوسط کرد.

در پایان جریان دادوستدهای امروز، شاخص کل هم‌وزن ۰.۶۴ درصد رشد کرد. این رشد موجب افزایش ۳ هزار و ۳۱۵ واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده ۵۲۳ هزار و ۳۱۵ واحدی قرار داد.

افزایش ارزش معاملات خرد

نکته بااهمیت بازار امروز روند افزایشی ارزش معاملات بود. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری تا لحظه نگارش این گزارش در محدوده ۹ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومانی قرار گرفت تا روند افزایشی ارزش معاملات در هفته جاری حفظ شود.

بررسی ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از خروج ۲۰۹ میلیارد تومان پول از بورس می‌دهد.

نوسانات شاخص ورود و خروج پول افراد حقیقی به طور کل در روزهای متعادل بازار طبیعی است. خروج پول هنگامی نگران‌کننده خواهد بود که در عین روند صعودی، خروج پول با شتاب فزاینده‌ای تداوم یابد.

نقشه بورس تهران امروز با حضور ۳۰۰ نماد سبز و ۳۱۹ نماد منفی نمایان‌گر تعادل میان خریداران و فروشندگان در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل ۲۸۰ میلیارد دلار شد.

تقابل دو جبهه مخالف عرضه خودرو در بورس کالا

در حالی که به نظر می‌رسید چالش عرضه خودرو در بورس کالا به واسطه پیگیری سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه وزارت اقتصاد رفع ابهام شده است، صحبت‌های معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی در روز گذشته حاکی از آن است که خودروسازان وارد فاز تازه‌ای از چالش عرضه خودرو در بورس کالا شده‌اند.

سازمان بازرسی کشور بر این عقیده‌ است که عرضه خودرو در بورس کالا به دلیل انحصاری بودن بازار خودرو در کشور، رقابتی نیست و صرفا بستری برای مدیریت قیمت توسط تولیدکننده فراهم کرده است. قیمت‌هایی که بسیار با قیمت تعیین‌شده متفاوت است.

استدلال سازمان بازرسی به ظاهر منطقی می‌رسد اما در تقابل با گلایه تولیدکننده و سهامداران که در حال حاضر قیمت‌های تعیین شده را که عرضه خودرو در سالیان گذشته بر اساس آن صورت گرفته‌است، مثال عینی قیمت‌گذاری دستوری می‌دانند، به نظر درستت نمی‌رسد. حال باید دید نتیجه تقابل بر سر تصمیم عرضه خودرو در بورس کالا به کجا خواهد انجامید؟

از سوی دیگر هنگامی که خبری از سبزپوشی یکپارچه بازار سهام در واکنش به اعلام بند حمایتی ۱۵ هزار میلیارد تومانی که لایحه بودجه سال آتی درنظر گرفته شده است نبود، به خوبی نشان داد اتخاذ چنین سیاست‌هایی به تنهایی برای حمایت از بازار سرمایه کافی نیست. تزریق سرمایه طی بسته‌های حمایتی که بارها در طول دو سال گذشته اتفاق افتاد به وضوح نشان داد، این تصمیمات به تنهایی برای بازار سرمایه کافی نیست و تنها در کنار سیاست‌گذاری درست در خصوص حذف قیمت‌گذاری دستوری با کاهش فاصله بین نرخ نیما و دلار آزاد و سایر موارد مهم‌تر می‌تواند در جهت حمایت از بازار عمل کند.

پیش بینی بورس فردا

با توجه به جریان معاملاتی امروز که شاهد افزایش عرضه‌ها در میانه بازار بودیم به نظر می‌رسد در روز پایانی هفته، قدرت فروشندگان به زور خریداران غلبه کند و بازاری متعادل با برتری نسبی فروشندگان را در پیش داشته باشیم.

در نهایت برای پیش بینی بورس فردا باید در نظر گرفت با نزدیک شدن به مقاومت روانی ۱.۷ میلیونی احتیاط معامله‌گران برای خرید بیشتر خواهد شد و برخی از سهامداران اقدام به شناسایی سود می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید