معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از ظرفیت ویژه همدان در جذب توریسم سلامت خبر داد و گفت: به دنبال جذب گردشگران سلامت از کشورهایی نظیر عراق هستیم و در این زمینه مذاکراتی صورت گرفته و اقداماتی در حال انجام است.

ظرفیت ویژه همدان در جذب توریسم سلامت

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رضا طهماسبی با بیان اینکه برخی از بیمارستان‌های همدان درجه «IPD» یا گردش‌پذیر سلامت را دارند اظهار کرد: بیمارستان‌های بعثت، قلب فرشچیان و بوعلی و دو مرکز جراحی «افق» و «شفا» درجه گردشگرپذیری سلامت را کسب کردند.

وی با بیان اینکه اخیرا درمانگاه دندانپزشکی تحت بیهوشی استان نیز مجوز گردش‌پذیری سلامت را دریافت کرد گفت: در راستای گردشگری سلامت در استان اقداماتی صورت گرفته اما نیاز به تلاش بیشتری است که به اهداف مورد نظر دست یابیم؛ هرچند در حوزه گردشگرپذیری سلامت عقب‌تر از سایر سطح‌های گردشگری نبودیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وقتی گردشگری رونق یابد، گردشگری سلامت نیز جزوی از این موضوع رونق خود را خواهد داشت گفت: در گردشگری سلامت بیمار علاوه بر اینکه کیفیت کار را در یک کشور نسبت به کشور دیگر می‌سنجد، باید هزینه‌های درمان نیز به صرفه باشد تا ترغیب شود.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ تجهیزات بیمارستانی شرایط بسیار خوبی در جذب گردشگری سلامت و ارزآوری به استان وجود دارد عنوان کرد:‌ همدان از لحاظ نیروهای انسانی نیز به ویژه وجود متخصصان و فوق تخصصان، شرایط ایده‌آلی را در حوزه توریسم سلامت دارد.

طهماسبی تبلیغات در حوزه گردشگری سلامت را لازم دانست و افزود:‌ افرادی که در کشور حضور می‌یابند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند، می‌توانند در جذب سایر افراد و ورود بیماران برای درمان به کشور موثر باشند که باید در این زمینه اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط خوب همدان و به عنوان یکی از استان‌های نزدیک به عراق، آیا مذاکراتی نسبت به ورود گردشگران سلامت از این کشور شده است؟ گفت: سال گذشته حداقل دو مرحله بازدیدهایی را از بیمارستان‌های عراق داشتیم و آنها نیز از بیمارستان‌های استان بازدید داشتند و مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: در حال حاضر زمینه‌ جذب توریسم سلامت فراهم می‌شود تا گردشگر خارجی بتواند خدمات سلامت را در همدان دریافت کند ضمن اینکه برخی از استان‌های کشور نیز به دنبال این شرایط هستند.

وی گفت: کشورهایی مثل ترکیه و عمان به عنوان رقیب در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشتند و به دنبال جذب گردشگران سلامت‌ هستند که می‌طلبد ما نیز در این خصوص اقداماتی داشته باشیم که البته حرکت‌هایی آغاز شده است.

طهماسبی با بیان اینکه امیدواریم طی چند سال آینده بتوانیم به حدی از جذب تورسیم سلامت برسیم اظهار کرد: با برخی از کشورها نیز با توجه به شرایط موجود مذاکراتی انجام شده و اقدامات خوبی در زمینه گردشگری سلامت در استان صورت گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید