۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۲
کد خبر: 55413550

استان سیچوآن همانند دیگر شهرهای چین شامل جاذبه‌های گردشگری، اماکن دیدنی و تاریخی است که بازدید از آن‌ها شما را با تاریخ و فرهنگ منطقه آشنا می‌کند. در ادامه همراه ما با مکان‌های گردشگری سیچوآن آشنا شده و برنامه‌ای گردشگری جذابی برای آن‌ها در نظر بگیرید.

دریای بامبو شونان

سلام نو-سرویس گردشگری: کشور پهناور چین شامل شهرهای گردشگری بسیاری است که استان سیچوآن نیز شامل آن‌ها است. این استان وسیع در قسمت غرب به طرف میانی آن واقع شده و در گذشته بخشی از تبت تاریخی بوده است. استان سیچوآن که با عنوان ایغورستان نیز شناخته می‌شد، محل زندگی بیش از هشتادوهفت میلیون نفر است. استان سیچوآن همانند دیگر شهرهای چین شامل جاذبه‌های گردشگری، اماکن دیدنی و تاریخی است که بازدید از آن‌ها شما را با تاریخ و فرهنگ منطقه آشنا می‌کند. در ادامه همراه ما با مکان‌های گردشگری سیچوآن آشنا شده و برنامه‌ای گردشگری جذابی برای آن‌ها در نظر بگیرید.

دریای بامبو شونان

مکان‌های گردشگری سیچوآن + عکس

دریای بامبو شونان یا پارک ملی ژوهان شوشان از مکان‌های گردشگری سیچوآن است که میزبان گردشگران بسیاری از داخل و حتی خارج کشور است. دریای بامبو شونان با نام‌های دیگری از جمله جنگل بامبو و شهر بامبو نیز شناخته می‌شود که شامل بیش از ۴۶۰۰ هکتار جنگل درختان بامبو، حدود ۲۷ کوه و ۵۰۰ قله است. جنگل بامبو یکی از زیباترین جنگل‌های کشور چین به شمار می‌رود و محل گردش مردمان محلی و گردشگران است. راهپیمایی، طبیعت‌گردی و رفتینگ از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در این منطقه به شمار می‌رود. از جمله دیدنی‌های شهر بامبو می‌توان به گالری زمرد با درختان مرتفع بامبو، غار شیانیو، روستای تیانبائو و موزه دریای بامبو اشاره کرد.

خیابان جینلی

مکان‌های گردشگری سیچوآن + عکس

خیابان جینلی از دیگر مکان‌های گردشگری سیچوآن است که عاشقان خیابان‌گردی به دنبال پیاده‌روی و خرید از فروشگاه‌های زیبای آن هستند. خیابان تجاری تفریحی جینلی با ۵۵۰ متر طول، در شهر چنگدو چین قرار دارد و ساختمان‌های حاضر در آن با سبک معماری خاندان چینگ ساخته شده‌اند. در امتداد این خیابان، کافه‌ها، غذاخوری‌ها، مهمانپذیرها و فروشگاه‌های سوغاتی بسیاری جای گرفته‌اند. خیابان جذاب جینلی در سال ۲۰۰۵ به‌عنوان یکی از ده خیابان ملی خرید معرفی شد و سالانه بیش از ۱۸ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. علاوه بر این، تماشای غروب آفتاب و نور قرمز فانوس‌های چینی به‌ خصوص در طول سال نو چینی در ماه فوریه در این خیابان میان گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است.

پایگاه تحقیقاتی پرورش پاندای چنگدو

مکان‌های گردشگری سیچوآن + عکس

این پایگاه تحقیقاتی یکی از مکان‌های گردشگری سیچوآن است که فعالیت خود را از سال ۱۹۸۷ در حومه‌ شهر چنگدو آغاز کرد. اولین ساکنان این پایگاه شامل ۶ خرس پاندا بودند که از وضعیت اسف‌بار و خطرناکی در حیات‌وحش نجات یافتند. پایگاه تحقیقاتی چنگدو در طول ۳۰ سال فعالیت خود شاهد تولد ۱۷۶ پاندا بوده است و در حال حاضر حدود ۱۰۰ پاندای بالغ در این پایگاه زندگی می‌کنند. پایگاه تحقیقاتی پرورش پاندای چنگدو به روی تمام گردشگران و بازدیدکنندگان باز است. علاوه بر هزینه‌ ورودی، بازدیدکنندگان می‌توانند مبلغی را برای حمایت از پانداها اهدا کرده و به منظور خرید سوغاتی، تی‌شرت، اسباب‌بازی و مدرک اسپانسری تهیه کنند. محدوده‌ مجموعه پایگاه به چند بخش تقسیم شده است که شامل موزه، مراکز اطلاعات، مرکز توان‌بخشی برای پانداهای آسیب‌دیده و محوطه‌هایی برای پانداهای با سنین مختلف می‌شود. این پایگاه نه‌ تنها محل نگهداری از پانداهای غول‌پیکر منطقه به کار می‌رود، بلکه خانه‌ پانداهای قرمز مشهور نیز به حساب می‌آید. بازدید از این پایگاه برای تمام سنین به خصوص کودکان در طول سفر جذاب است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید