سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه های کشور در ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور ۲۷ دی ۱۴۰۱ / این جاده‌ها مسدود هستند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های پنج استان کشور خبرداد.

سرهنگ احمد شیرانی ، درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور حاکی از آن است که در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های فارس ، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های خوزستان و بوشهر نیز بارش باران گزارش شده است.

وی افزود: در همین راستا نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: ترافیک در تمامی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور روان است و تنها شاهد حجم بالای تردد در دو محور آزادراه قزوین - کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک و محور شهریار - تهران حدفاصل شهریار تا شهرقدس هستیم.

شیرانی درباره تردد در محورهای مواصلاتی نیز گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار، تردد در جاده‌های کشور نسبت به روز قبل ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است. بیشترین تردد نیز در این مدت به ترتیب در محورهای آزادراه کرج - قزوین، آزادراه کرج - تهران، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه تهران - کرج و آزادراه ساوه - تهران بوده است.

کدام جاده های کشور مسدود هستند؟

وی درباره محورها دارای محدودیت و ممنوعیت تردد نیز گفت: در محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محور ریگان – ایرانشهر نیز تنها محور شریانی مسدود است و محورهای پونل - خلخال، لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان و گنجنامه - تویسرکان نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید