وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانه ای سعی در توجیه اظهارات ضدایرانی یون سوک یول رییس جمهور این کشور داشت که این توضیحات بی‌ارتباط بود!

توجیه وزارت خارجه سئول بر اظهارات رئیس جمهور کره علیه ایران

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اتهامات اخیر رییس‌جمهور این کشور را بی‌ارتباط با روابط تهران-سئول تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت که اظهارات یون سوک یول، رییس جمهور این کشور در امارات متحده عربی «بی‌ارتباط» با روابط سئول با تهران بوده است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای مطبوعاتی خواستار خودداری از تفسیر بیش از حد و غیرضروری این اظهارات رییس جمهور کره شد.

در این بیانیه آمده است: از زمان برقراری روابط دیپلماتیک با ایران در ۱۹۶۲، کشور ما روابطی مشارکتی و دوستانه با ایران داشته است و تعهد ما نسبت به تداوم پیش‌برد روابط دوجانبه دوستانه با ایران پابرجا است.

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی که در روزهای اخیر به ابوظبی سفر کرده در دیدار با ۱۵۰ سرباز کره جنوبی مستقر در امارات در اظهاراتی خارج از عرف دیپلماتیک مدعی شد که ایران دشمن امارات است.

«یول» در جریان این دیدار اظهار کرد: دشمن امارات، کشوری که دشمن امارات، ملتی که بزرگترین تهدید علیه آن است، ایران است و دشمن ما نیز کره شمالی است. در نتیجه ما وضعیتی بسیار شبیه به امارات داریم.

در واکنش به مطرح شدن این اظهارات، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفت: اظهارات نقل شده از این مقام کره‌ای نشانگر عدم اطلاع کامل از مناسبات تاریخی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی و تحولات بسیار سریع و مثبت در این زمینه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: وزارت امور خارجه با جدیت مواضع اخیر این کشور و به ویژه اظهارات رئیس جمهور آن در مورد روابط ایران و امارات را که فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پیگیری دارد و منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی در این زمینه است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید