۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 55413417

اگر از علاقه‌مندان گل و گیاه هستید، به باغ گیاه‌شناسی اورومچی از دیگر مکان‌های گردشگری سین‌کیانگ سری بزنید.

باغ گیاه‌شناسی اورومچی سین‌کیانگ

سلام نو-سرویس گردشگری: کشور وسیع و پهناور چین شامل استان‌های بزرگی از جمله سین‌کیانگ است. استان سین‌کیانگ بزرگ‌ترین استان کشور چین است که با نام ایغورستان نیز شناخته می‌شود. این استان محل زندگی مردمان ایغور از قوم ترک تبار هستند. استان بزرگ و زیبای سین‌کیانگ شامل مکان‌های دیدنی و تاریخی بسیاری است که بازدید از آن‌ها گردشگران را با تاریخ و فرهنگ کهن این منطقه آشنا می‌کند. اگر روزی قصد سفر به ایغورستان کشور چین را در سر داشتید، بهتر است نسبت به مکان‌های گردشگری سین‌کیانگ اطلاعات مفیدی به دست آورید. در ادامه برای کسب این اطلاعات همراه ما باشید.

پیست اسکی جاده ابریشم

مکان‌های گردشگری سین‌کیانگ

پیست اسکی جاده ابریشم از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری سین‌کیانگ است که روز تفریحی عالی را برای گردشگران می‌سازد. پیست یخی اسکی جاده ابریشم در حدود ۵۰ کیلومتری شهر اورومچی استان سین‌کیانگ قرار گرفته و تقریبا بیش از یک ساعت از مرکز شهر فاصله دارد و از آن به ‌عنوان مهم‌ترین مقصد گردشگری در اورومچی یاد می‌کنند. علاوه بر زیبایی‌های طبیعت کوهستان برفی و سرد، انواع سرگرمی‌های تفریحی و ورزشی برای بازدیدکنندگان در این پیست مهیا است. همچنین، مجموعه پیست اسکی جاده ابریشم در سال ۲۰۱۶، میزبان مسابقات ملی ورزش‌های زمستانی چین بوده است.

مسجد جنوبی اورومچی

مکان‌های گردشگری سین‌کیانگ

مسجد جنوبی اورومچی از دیگر مکان‌های گردشگری سین‌کیانگ است که بازدید از آن برای گردشگران خارجی مسلمان بسیار جالب و جذاب است. مسجد قدیمی جنوبی اورومچی با گنجایش هزار نمازگزار، در مرکز شهر اورومچی قرار دارد و علاوه بر ارزش معنوی، دارای اهمیت فرهنگی و تاریخی نیز است. مسجد جنوبی با مساحتی معادل به ۳۱۰ متر مربع، در سال ۱۹۱۹ و با بهره‌گیری از ترکیب معماری اسلامی و چینی ساخته شد. از آن زمان تا کنون، این مسجد سه بار تحت مرمت و بازسازی قرار گرفت. از ویژگی‌های برجسته سازه مسجد می‌توان به نقاشی‌های رنگارنگ سقف، دو مجسمه اژدها در لبه بام و نقاشی‌هایی از گل نیلوفر، بامبو و... در راهروها و دیگر قسمت‌های مسجد اشاره کرد. بازدید از این سازه اسلامی-چینی برای گردشگران داخلی و خارجی رایگان است.

باغ گیاه‌شناسی اورومچی

مکان‌های گردشگری سین‌کیانگ

اگر از علاقه‌مندان گل و گیاه هستید، به باغ گیاه‌شناسی اورومچی از دیگر مکان‌های گردشگری سین‌کیانگ سری بزنید. این باغ گیاه‌شناسی با منظور جمع‌آوری و بررسی منابع گیاهی وحشی، حفاظت از گیاهان نادر و در معرض خطر در منطقه سین کیانگ و همچنین تحقیق و فعالیت‌های علمی و توسعه گردشگری، در سال ۱۹۸۶ ساخته شد. باغ گیاه‌شناسی اورومچی مساحتی حدود ۶۰ هکتار را دربرمی‌گیرد و دارای باغ گل رز چشم‌نواز، منطقه گل‌های چند ساله، منطقه کاشت، منطقه چمن، باغ چشم‌انداز، بخش گیاهان دارویی و منطقه گیاهی بیابان است.

موزه منطقه سین‌کیانگ

مکان‌های گردشگری سین‌کیانگ

منطقه موزه سین‌کیانگ از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری سین‌کیانگ است که بازدید از آن شما را با تاریخ غنی منطقه آشنا می‌کند. این موزه جالب در شهر اورومچی کار خود را از سال ۱۹۵۹ میلادی آغاز کرد. موزه منطقه سین‌کیانگ شامل ۴۰ هزار قطعه فرهنگی است که در چهار بخش با نام‌های بازیابی افتخار دیروز منطقه غرب، نمایشگاه سنن قومی سین‌کیانگ، بناهای تاریخی و مومیاهای جهان جاویدان به نمایش عموم درآمده‌اند. شهرت این موزه بیش از همه برای دست‌سازه‌ها و مومیایی‌هایی قوم قفقازی است که بین ۴۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سال پیش در این منطقه ساکن بودند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید