پلیس درباره توئیت اخیر سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: این پلیس راهور نیست که به خاطر مشکلات ترافیکی از شهروندان باید عذرخواهی کند، بلکه وزارت صمت که یکی از مقصرین اصلی این معضل با تولید خودروهای بی‌کیفیت است.

پاسخ تند پلیس راهور به طعنه سخنگوی وزارت صمت

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت: وظیفه پلیس راهور تسهیل ترافیک است. ما با پیگیری و رسیدگی به تخلفات و تصادفات از ایجاد ترافیک بیشتر جلوگیری می‌کنیم.

سرهنگ شریفی درباره توئیت اخیر سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: این پلیس راهور نیست که به خاطر مشکلات ترافیکی از شهروندان باید عذرخواهی کند، بلکه وزارت صمت که یکی از مقصرین اصلی این معضل با تولید خودروهای بی‌کیفیت است، باید از مردم عذرخواهی کند، وزارت صمت باید درباره این معضل به مردم توضیح بدهد و نباید این مسائله و مشکل را به دیگر دستگاه‌ها نسبت بدهد.

وی افزود: وظیفه پلیس رسیدگی به تصادفات و تخلفات است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: قسمت بسیار زیادی از معضلات ترافیک و در پی آن آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران به دلیل از رده خارج نکردن خودروهای فرسوده از چرخه ترافیک و تولید خودروهای بی‌کیفیت است، که مسئولیت رسیدگی به این مساله نیز با پلیس راهور نیست.

سرهنگ شریفی ادامه داد: خودروهای بی‌کیفت ساخت داخل خیلی زود فرسوده می‌شوند، این فرسودگی با عث خرابی آنها در معابر و ایجاد ترافیک می‌شود، همچنین این خودروهای ضعیف و بی‌کیفیت در کوچک‌ترین تصادف‌ها دچار آسیب‌های فراوانی می‌شوند که باید خودروهای امدادی در صحنه حاضر شوند که این هم باز به بار ترافیکی شهر افزوده می‌شود.

وی افزود: تعداد وسائل نقلیه‌ای که در شهر تهران تردد می‌کنند پنج برابر ظرفیت معابر این شهر است. بخش عمده‌ای از این وسائل نقلیه، خودروهایی هستند که سال‌ها پیش باید از رده خارج می‌شدند، این خودروها باعث ایجاد ترافیک و همچنین آلودگی هوا می‌شوند. شرایط تعویض خودروهای فرسوده، شرایطی متناسب با وضعیت اقتصادی اکثر شهروندان نیست، به همین دلیل بعضی از صاحبان خودروهای فرسوده ترجیح می‌دهند با همان وسیله‌های کهنه ادامه بدهند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت پیش از این در توئیتی با انتقاد از پلیس راهور نوشت: ‌«این روزها نظیر خیلی از روزها، شهروندان ناظر ناکارآمدی مدیریت ترافیک شهری هستند. بارش مختصر برف، ترافیک بی‌سابقه‌ای ایجاد کرده و ضعف عملکرد پلیس درمدیریت آن برهمه آشکار شده، اگر پلیس راهور یک صدم آنچه درمورد خودرو نظر می‌دهد به وظیفه ذاتی خود عمل کند شاهد چنین فجایعی نخواهیم بود.»

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید