۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
کد خبر: 55413304

حسن حشمتی سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی، درباه علت محدودیت برق در استان توضیحاتی داد و گفت: در حال حاضر میزان تولید و مصرف برق و گاز برابر است.

برق هم در مشهد قطع می‌شود؟!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: در حال حاضر محدویت برق داریم، اما هنوز با مشکل مواجه نشدیم و قطعی برق نداشته‌ایم. مصرف سوخت نیروگاه‌ها گاز است. به دلیل اینکه گاز بخش خانگی تامین شود، ناگزیرند گاز صنایع استان را تعطیل کنند، از همین رو تولید برق دچار مشکل می‌شود، بنابراین در تولید برق نیز محدودیت داریم.

حسن حشمتی در خصوص وضعیت مصرف برق در مشهد اظهار کرد: شرکت توانیر هفته گذشته اعلام کرد که شهرک‌های صنعتی در ۱۹ استان کشور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به مدت ۲ هفته تعطیل باشند. با توجه به برودت شدید هوا در خراسان رضوی کمیته سوخت و انرژی استان تعطیلی شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی را تا پایان هفته گذشته ادامه داد که این تعطیلی کماکان نیز ادامه دارد.

وی افزود: صنعت برق و گاز به یکدیگر وابسته هستند. مصرف سوخت نیروگاه‌ها گاز است. به دلیل اینکه گاز بخش خانگی تامین شود، ناگزیرند گاز صنایع خراسان رضوی را تعطیل کنند. از همین رو تولید برق دچار مشکل می‌شود، بنابراین در تولید برق نیز محدودیت داریم.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر به مشترکین خانگی توصیه شده تا در مصرف برق رعایت کرده و لامپ‌های اضافی را خاموش کنند. در واقع شهروندان همانطور که در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌کنند، این صرفه‌جویی را برای مصرف برق نیز باید ادامه دهند.

حشمتی خاطرنشان کرد: برخی از صنایع خوراک‌شان گاز است. وقتی گاز نیروگاه‌ها دچار مشکل می‌شود، سراغ سوخت دوم که مازوت است می‌روند، هر چند در مصرف مازوت نیز محدویت وجود دارد. نیروگاه‌ها نمی‌توانند طولانی‌مدت مازوت مصرف کنند، فقط در مواقع اضطراری به مدت چند روز می‌توانند مازوت مصرف داشته باشند.

برق در مشهد دچار کمبود شده است؟

وی در پاسخ به این سوال که برق در مشهد دچار کمبود شده یا خیر، گفت: در حال حاضر محدویت برق داریم، اما هنوز با مشکل مواجه نشدیم و قطعی برق نداشته‌ایم. برق و گاز تراز تولید و مصرف دارند. وقتی تولید از مصرف عقب بیفتند، طبیعتا با مشکل مواجه خواهیم شد. کماکان تراز تولید و مصرف برق در مشهد برقرار است، اما توصیه‌هایی که برای رعایت مصرف برق صورت می‌گیرد به این دلیل است که تراز تولید و مصرف برق بهم نخورد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید