مسکو شامل جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های تاریخی و دیدنی است که بازدیدکنندگان و گردشگران را با تاریخ و فرهنگ غنی این دیار آشنا می‌کند. اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک به این شهر سفر کنید، همراه ما درباره دیدنی‌های مسکو روسیه آشنا شوید.

کیلومتر صفر مسکو

سلام نو-سرویس گردشگری: کلان شهر مسکو پایتخت زیبای کشور روسیه که نام آن از رود مسکوا گرفته شده و به معنای شهر کنار رود است. این کلان شهر مدرن مرکز مهم اقتصادی، آموزشی و سیاسی کشور روسیه و حتی قاره اروپا است. مسکو شامل جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های تاریخی و دیدنی است که بازدیدکنندگان و گردشگران را با تاریخ و فرهنگ غنی این دیار آشنا می‌کند. اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک به این شهر سفر کنید، همراه ما درباره دیدنی‌های مسکو روسیه آشنا شوید.

کیلومتر صفر مسکو

دیدنی‌های شگفت آور مسکو + تصاویر با کیفیت

کیلومتر صفر مسکو از جذاب‌ترین دیدنی‌های مسکو روسیه که نمادی دایره‌ای از جنس برنز است که در نزدیکی میدان سرخ شهر بر روی زمین حک شده و از آن مکان فاصله کشورهای دیگر با مسکو سنجیده می‌شود. نقطه صفر مسکو در بین میدان سرخ و مانژ قرار دارد و قبل از نصب نشان نقطه صفر، از ساختمان اصلی اداره پست مسکو حساب می‌شد. امروزه کیلومتر یا منطقه صفر تبدیل به یکی از دیدنی‌های مسکو طی بازدید گردشگران شده است. مردم محلی مسکو بر این باورند اگر کسی روی نشان ایستاده و سکه‌ای بالای شانه‌اش پرتاب کند و آن سکه داخل دایره برنزی بیفتد، آرزوی وی برآورده شده و متبرک می‌شود. همیشه مردمی در اطراف نقطه صفر مشاهده می‌شوند که وقتی کسی نگاه نمی‌کند، مشغول جمع‌آوری سکه‌ها هستند. البته طبق خرافات روسی، این سکه‌ها را اگر آدم بدی پرت کرده باشد حامل انرژی منفی بوده و اگر کسی آن‌ها را بردارد، دچار بیماری و بدیمنی می‌شود. بازدید از نقطه صفر مسکو کاملا رایگان است.

فرودگاه بین‌ المللی دوموده‌ دوو

دیدنی‌های شگفت آور مسکو + تصاویر با کیفیت

فرودگاه بین‌ المللی دوموده‌ دوو از دیگر دیدنی‌های مسکو روسیه است که به همراه دو فرودگاه شرمتیوو و ونوکووا سه فرودگاه اصلی و بزرگ کلان شهر مسکو به شمار می‌روند. البته فرودگاه بین‌المللی دوموده‌دوو جایگاه نخست را به لحاظ ترافیک مسافر و بار در اختیار دارد و در مجموع، بزرگ‌ترین و پر رفت‌وآمدترین فرودگاه روسیه محسوب می‌شود. همچنین، دوموده‌دوو تنها فرودگاهی در روسیه است که به بخش خصوصی تعلق دارد و اولین فرودگاه با باندهای پرواز موازی آن نیز به حساب می‌آید. برخی از مقاصد پروازهای خارجی این فرودگاه شامل شارجه، آتن، وین، استانبول، باکو، توکیو، فرانکفورت و بارسلون است.

موزه میخائیل بولگاکف

دیدنی‌های شگفت آور مسکو + تصاویر با کیفیت

موزه میخائیل بولگاکف یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های مسکو روسیه است که به نویسنده معروف، میخائیل بولگاکف تعلق داشته است. آپارتمان اشتراکی میخائیل بولگاکف نه تنها محل زندگی او، بلکه صحنه روایت برخی از داستان‌های او نیز شناخته می‌شود که معروف‌ترین این صحنه‌ها، مهمانی بزرگ شیطان در کتاب مرشد و مرگاریتا است.

پارک کلومنسکی

دیدنی‌های شگفت آور مسکو + تصاویر با کیفیت

پارک کلومنسکی از دیدنی‌های مسکو روسیه است که پس از گردش در کلان شهر پرهیاهو مسکو می‌توان اوقات زیبایی را در آن گذراند. پارک جذاب کلومنسکی در جنوب شرق مسکو در جاده‌ای منتهی به کولومنا قرار دارد که پیشتر ناحیه‌ای سلطنتی در این منطقه بوده است. امروزه این منطقه سلطنتی ۴۰۰ هکتاری به موزه تبدیل شده است. سه سازه منحصر به فرد و دیدنی به نام‌های برج ساعت ویکتوریوس و سنت جورج، برج آب و شکارگاه کولومنسکویه در منطقه پارک کلومنسکی واقع شده‌اند که این منطقه امروزه به پارک تفریحی تبدیل شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید