قشم‌گردی بدون شکم‌گردی کامل نیست، به همین جهت با ما همراه باشید تا از لذت خوردن غذاهای محلی قشم بیشتر بدانیم.

لذت خوردن غذاهای محلی قشم

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از لذت بخش ترین تجربیات سفر چشیدن طعم های جدید است، آداب و رسوم، فرهنگ و حتی غذاهای بومی مردم در سرزمین های مختلف از جاذبه های ست که نه تنها به توسعه صنعت گردشگری کمک می کند بلکه خاطره ای لذت بخش و تجربه ای تازه برایتان به ارمغان می آورد. سفر به قشم سرزمینی با طبیعت بی مانندش و داستان های افسانه ای به خودی خود جذابیت های زیادی دارد، اما به تمام این ها طعمی لذیذ و جدید از طبخ ماهی و غذاهای محلی را نیز اضافه کنید تا سفری خوشمزه را تجربه کنید.

ترکیب‌های خوشمزه غذاهای محلی قشم

هواری

هواری یکی از خوشمزه ترین غذاهای قشم است که اصلی ترین مواد آن را ماهی هور و برنج تشکیل می دهد، البته از ماهی های دیگر نیز می توان استفاده کرد اما خود مردم محلی آن را با ماهی هور آماده می کنند؛ برای تهیه این غذای خوشمره ماهی را با سبزیجات معطر و محلی و همین طور پیاز و ادویه تفت می دهد و در نهایت لابه لای برنج می ریزند؛ در بسیاری از رستوران های معروف قشم این غذا با میگو نیز طبخ می شود.

لذت خوردن غذاهای محلی قشم

ماهی برشته

ماهی برشته یا ماهی کبابی از جمله غذاهای خوشمزه این جزیره زیبا است، این غذا به نظر ساده می آید و مزه آن خیلی نباید خاص باشد در حالی که این طور نیست؛ با وجود این که ماهی برشته همان ماهی کبابی است اما چون با ادویه مخصوص آماده می شود طعم منحصر به فردی دارد؛ البته در نمونه ای از این غذا شکم ماهی هایی چون سنگسر، سرخو و … را خالی می کنند و سبزیجات معطر را در داخل شکم ماهی قرار می دهند و سپس با مقدار خیلی کمی روغن آن را در ماهی تابه قرار می دهند تا ماهی حسابی برشته شود.

کلمبا

از آنجایی که دور تا دور قشم را آب فراگرفته است، ماهیگیری رونق بسیاری دارد و در واقع یکی از اصلی ترین فعالیت های مردم به شمار می رود به همین دلیل پایه اغلب غذاهای قشم ماهی است؛ کلمبا از دیگر غذاهای معروف این منطقه است که با ماهی و جو پرک شده درست می شود.

لذت خوردن غذاهای محلی قشم

طریقه طبخ کلمبا به این صورت است که گندم پرک شده را در آب می پزند و ماهی ها را نیز جداگانه در آب جوش همراه با زردچوبه می ریزند و بعد از این که استخوان های ماهی از گوشت آن جدا شد، ماهی را همراه با سبزیجات معطر به گندم اضافه می کنند، برای پخت این این غذا از روغن حیوانی هم استفاده می شود به همین دلیل کلمبا غذایی چرب و خوش خوراک است.

قلیه ماهی

قلیه ماهی از جمله غذاهای معروف است که مردم کنار دریا آن را بسیار دوست دارند و مردم کنار دریا معمولا هفته‌ای یک بار این غذا را می‌خورند. در این غذا سبزی‌هایی از جمله گشنیز و شنبلیله استفاده می‌شود. همچنین سیر و تمبر هندی نیز در آن وجود دارد که در طعم آن بسیار تاثیرگذار است. پخت این غذا حدود یک ساعت طول می‌کشد و مردم قشم از این غذا استفاده می.کنند. این غذا همچنین در رستوران‌های قشم نیز به خوبی سرو می‌شود. این جزو غذاهای قشم است.

لذت خوردن غذاهای محلی قشم

طعم خوش خوردن غذاهای محلی قشم

کاتوغ

کاتوغ یکی از غذاهای بسیار خوشمزه در جنوب کشور به شمار می‌رود، به خصوص در قشم مردم روزانه بسیار دوست دارند که آن را بخورند و تست کنند. این غذای خوشمزه با ماهی درست می‌شود. شما می‌توانید ماهی را به همراه آب بپزید و یا سعی کنید آن را سرخ کنید. این غذا به همراه گوجه فرنگی، سبزیجات و پیاز درست می‌شود که تمامی این‌ها را با هم مخلوط کرده و نهایتا ادویه را به آن اضافه می‌کنید تا طعم خوب بگیرد.

قلیه میگو

قلیه ماهی نوعی غذا است که مردم شریف کشورمان در جنوب بسیار آن را درست می‌کنند ، این غذا بسیار شبیه به همان قلیه ماهی است فقط از نظر ظاهری کمی متفاوت است، اصلیت این غذا به بوشهر بر می‌گردد. این غذا با سبزی‌های خاص و به خوش‌طعم درست می‌شود، برای مثال بسیاری از افراد از سبزی گشنیز استفاده می‌کنند که بسیار هم طرفدار دارد. گشنیز خواص درمانی بسیار زیادی دارد، شما فکر کنید که با میگو سرو شود این گونه بسیار برای بدن می‌تواند مفید باشد.

لذت خوردن غذاهای محلی قشم

زیبون

زیبون نیز جزو غذاهایی است که بسیار در جنوب کشور به خصوص قشم طرفدار دارد و مردم و زنان این جزیره بسیار در تلاش هستند که این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنند. این غذا شبیه به ته چین است و به همان شکل سرو می‌شود. ماهی و برنج و نان تموشی جزو مواردی هستند که حتما باید در طبخ این غذا استفاده شود. شاید فکر کنید، که به راحتی می‌توانید این غذا را درست کنید و بسیار ساده است اما کاملا اشتباه می‌کنید، زیرا درست کردن آن نیازمند مهارت‌های خاصی است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید