۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 55413123

قشم مملو از جاذبه های طبیعی و گردشگری است از این رو با ما همراه باشید و درباره بهترین جاهای دیدنی قشم بیشتر بدانید.

بهترین جاهای دیدنی قشم

سلام نو _ سرویس گردشگری: قشم جزیره ای در جنوب ایران است که قدمتی بسیار تاریخی دارد و از دوران قبل از اسلام مردمانی در آن زندگی می کرده اند. این قدمت تاریخی باعث شده است تا جاذبه های طبیعی و بکری در این جزیره قرار گرفته باشند که برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت بالایی دارد.

ژئوپارک قشم، از بهترین‌های قشم به لحاظ زمین شناسی

از دیدنی های قشم که در اطراف جنگل حرا و سواحل خلیج فارس واقع شده ژئوپارک قشم است که در آن می‌توانید تعدادی از پدیده های زمین شناسی را از نزدیک مشاهده کنید. ژئوپارک قشم در سال 2006 به عنوان نخستین ژئوپارک خاورمیانه و ایران معرفی شد. این مجموعه حتی در سال 1385 یکی از ژئوپارک های زیرنظر یونسکو نیز معرفی شد و در مساحتی به وسعت 30 هزار هکتار در بخش غربی جزیره قشم پدید آمده است. وجود گونه های متنوع جانوران و گیاهان، نقوش برجسته طبیعی، ستون ها، چین خوردگی ها و کوه های اطراف از جاذبه های این مکان به شمار می روند.

بهترین جاهای دیدنی قشم

درواقع ژئوپارک به منطقه ای اطلاق می شود که در آن تنوع زیستی و زمین شناسی مختلفی درده می شود. غرب جزیره قشم نیز از تنوع زیستی و زمین شناختی متعددی همچون غار نمکدان، دره تندیس ها، جنگل حرا، بام قشم، دره ستارگان و… برخوردار بوده و به عنوان ژئوپارک قشم شناخته می شود.

موزه ژئوپارک جهانی قشم از سال 1384 آغاز به فعالیت کرده و بهترین مکانی است که می توان پستانداران کوچک و بزرگ را در آن از نزدیک مشاهده کرد. اگر می خواهید به بازدید از این مکان دیدنی بروید، بهترین زکان می تواند اوایل پاییز تا اوایل بهار باشد که هوای بسیار معتدل و خوبی در جزیره حاکم است. ژئوپارک قشم دارای 25 ژئوسایت می باشد.

ژئوپارک قشم در بخش غربی جزیره قشم واقع شده است که از غرب به روستای گوری، از شمال و جنوب به ساحل جزیره قشم و از شرق به روستای طبل و سلخ محدود می شود.

آدرس ژئوپارک قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم

بهترین جاهای دیدنی قشم

بندر و روستای لافت، تماشای بهترین بادگیرهای قشم

روستای لافت یکی از جاذبه های گردشگری جزیره قشم است که در زمان های گذشته از بندر این روستا به عنوان مرکز دفاعی جنوب کشور استفاده می کردند. روستای لافت را با نام بندر بادگیرها نیز می شناسند. بدین جهت که تمام منازل مسکونی که در این روستا وجود دارند، دارای حیاط مرکزی و بادگیرهایی روی سقف خانه ها می باشند. هرچه اندازه بادگیرهای روی سقف خانه ها بزرگتر باشد نشان دهنده ثروتمند بودن صاحبخانه می باشد. روستای لافت دارای جاذبه های تاریخی همچون قلعه پرتغالی ها، قلعه نادری و گنبد مدون می باشد.

خانه های سنتی روستا تقریبا هر چند سال یک بار مورد مرمت قرار می گیرند. در زمان های گذشته روستای لافت به لنج سازی مشغول بودند و با گذر زمان صنعت لنج سازی از رونق افتاد. همچنین صیادی نیز از رونق افتاده است. روستای لافت در تابستان ها آب و هوای بسیار گرم و مرطوبی داشته و برای سفر به این منطقه اصلا تابستان فصل مناسبی نیست. در زمستان ها کمی از گرمای هوا کاسته شده و برای سفر به این روستا می توانید فصل زمستان و یا نیمه دوم سال را انتخاب کنید.

بهترین جاهای دیدنی قشم

روستای لافت در بخش شمال غربی جزیره قشم و استان هرمزگان قرار گرفته و براساس تقسیمات سیاسی روستا جزو دهستان سلخ قشم به شمار می رود. اگر از جزیره قشم قصد رفتن به این روستا را دارید ابتدا باید خود را به بخش شمال غربی جزیره برسانید. از شمال غرب جزیره حدود یک ساعت زمان لازم است تا به این روستا دسترسی پیدا کنید.

آدرس روستای لافت: استان هرمزگان، شمال غربی جزیره قشم

جنگل حرا، از شگفتی‌های دیدنی قشم

جنگل حرا به طلای سبز قشم معروف است. این جنگل در نزدیکی قشم قرار دارد و با وجود آب‌راهه‌های متعدد، پرندگان متنوع و طبیعت بکر و وحشی‌اش به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های توریستی تبدیل شده است. زمانی که پا به این مکان شگفت‌انگیز می‌گذارید در نگاه اول درخت‌هایی را می‌بینید که زیر آب قرار گرفته‌اند که ممکن است از دیدنشان تعجب کنید. هنگام مد درختان به زیر آب می‌روند و هنگام جزر، درختان به روی آب می‌آیند. دیدن چنین صحنه‌هایی خارق‌العاده است.

بهترین جاهای دیدنی قشم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید درختان جنگل های حرا خاصیت تصفیه نیز دارند و به این معنی که آبِ شور دریا را به آبِ شیرین تبدیل می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل می‌توان از آن به‌عنوان یک تصفیه‌خانه طبیعی یاد کرد. هرساله افراد زیادی برای تماشای طبیعت زیبای جنگل های حرا راهی جزیره قشم می‌شوند. توصیه ما به شما این است که وقتی به جزیره عجایب هفتگانه ایران سفر می‌کنید بازدید جنگل حرا را فراموش نکنید! دیدار شما با این جنگل می‌تواند بسیار شیرین، خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی باشد و تجربه‌ای تکرارنشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

آدرس: هرمزگان، بین بندر خمیر و قشم، در فاصله 60کیلومتری غرب شهر قشم، تنگه خوران، بین جزیره قشم، جاده جنگل حرا-سهیلی.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید