قشم پر از جاذبه‌های تماشایی است، در این میان با ما همراه باشید و درباره زیباترین جزیره‌های اطراف قشم بیشتر بدانید.

زیباترین جزیره‌های اطراف قشم

سلام نو _ سرویس گردشگری: جزیره قشم یکی از زیباترین و بکرترین جزایر خلیج فارس به شمار می رود که در استان هرمزگان واقع شده است. اگر بخواهیم به قدمت این جزیره پی ببریم باید بدانیم که به دوره ساسانیان بازمی گردد. جزیره قشم از شمال به شهر بندرعباس، از مرکز به خمیر و بخشی از بندرلنگه، از شمال شرقی به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزایر تنب کوچک و تنب بزرگ و بوموسی منتهی می شود.

جزیره‌های مثال‌زدنی اطراف قشم

جزیره ناز

جزیره ناز یکی از جاذبه های گردشگری قشم محسوب شده و با نام جزایر ناز هم شناخته می شود. جزایر ناز از سه صخره تشکیل شده اند که از میان آب های دریای خلیج فارس سر از آب بیرون آورده اند. یکی از عجایب هفت گانه جزیره قشم را می توان جزایر ناز دانست. هنگامی که آب دریا پایین باشد، مسیری از ساحل به سمت این صخره ها ایجاد می شود که بدون سوار شدن به قایق می توان به صخره ها دسترسی پیدا کرد. در این نقطه می توانید خرچنگ هایی را مشاهده کنید که در اطراف صخره ها مشغول رفت و آمد هستند.

زیباترین جزیره‌های اطراف قشم

هنگامی جزر اتفاق می افتند و آب دریا بالا می آید اهالی بومی منطقه بساط صنایع دستی و میوه و غذاهایی را به پا می کنند و برای گردشگران بسیار جذاب به نظر می رسد. همچنین هنگام جزر، قسمت باریکی از خشکی مابین جزیره ناز و ساحل قشم به وجود می آید. جزیره ناز جزیره ای مسکونی نبوده و فقط چندین سایه بان در آنجا وجود دارند که صیادان بومی آن ها را به منظور استراحت قرار داده اند.

یکی دیگر از تفریحاتی که می توان در جزایر ناز انجام داد و لذت برد، ماشین بازی یا دریفت بازی در ساحل است که بومیان منطقه ماشین های لاکچری خود را به ساحل جزیره ناز می آورند و به این تفریح مشغول می شوند. لذت تماشای آب نیلگون خلیج فارس را در جزایر ناز از دست ندهید. اگر علاقمند به انجام تفریح غواصی هستید می توانید به بخشی از ساحل جزیره ناز مراجعه کنید و آنجا از انجام غواصی و دیدن عمق دریای خلیج فارس از نزدیک لذت ببرید.

آدرس جزایر ناز: استان هرمزگان، جنوب شرقی جزیره قشم

زیباترین جزیره‌های اطراف قشم

از آنجایی که شرایط آب و هوایی جزیره قشم گرم و خشک بوده، بهترین زمان سفر به جزایر ناز می تواند از اوایل پاییز شروع شود و تا اوایل بهار ادامه یابد. در این مدت هوای جزیره به بهترین و معتدل ترین حالت ممکن خود می رسد و متوسط دمای آن به ۲۰ درجه سانتی گراد می رسد. همچنین در این زمان پرندگان مهاجر و لاک پشت ها را می توانید مشاهده کنید.

جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از بخش‌های شهرستان قشم از استان هرمزگان است و بیشتر گردشگرانی که به جزیره هرمز سفر می‌کنند بازدید از جزیره هرمز را به عنوان بخشی از برنامه سفر خود به قشم قرار می‌دهند.

جزیره هرمز در شرق جزیره قشم و در جنوب بندرعباس قرار دارد. این جزیره از نظر زمین‌شناسی یک گنبد نمکی است و در بخش بزرگی از آن می‌توانید نمک کریستال و همچنین رسوبات آتشفشانی ناشی از فعالیت‌های زمین‌شناسی را ببینید. جزیره هرمز را به نام بهشت زمین‌شناسان هم می‌شناسند. چون انواع خاک‌ها با رنگ‌های گوناگون که محصول رویدادهای زمین‌شناسی متفاوت است را می‌توان در این جزیره پیدا کرد.

زیباترین جزیره‌های اطراف قشم

علاوه بر این، جزیره هرمز موقعیت ویژه و استثنائی در خلیج فارس دارد. به همین سبب هم از نظر بازرگانی و هم از نظر راهبردی بسیار مورد توجه بوده است. حضور استعمارگرانه پرتغالی‌ها و سپس انگلیسی‌ها در این جزیره هم به دلیل اهمیت راهبردی جزیره هرمز است.

شغل اصلی مردم جزیره هرمز ماهیگیری است. با افزایش شمار گردشگران، به تدریج شمار بیشتری از اهالی جذب صنعت گردشگری می‌شوند و با ارائه خدمات اقامتی بومگردی، حمل و نقل زمینی و دریایی و تهیه غذای محلی، از گردشگران میزبانی می‌کنند.

دو تا از زیباترین جزیره‌های نزدیک قشم

جزیره لارک

یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم جزیره بسیار زیبایی به نام جزیره لارک می باشد و تا سال ۱۳۹۴ کمتر گردشگری بود که به بازدید از این جزیره می رفت. خلیج فارس جزایر متعددی را در خود جای داده است که برخی از آن ها قابل سکونت بوده و برخی دیگر نیز غیرقابل سکونت می باشند. جزیره لارک یکی از جزایر مسکونی محسوب شده و در میان بسیاری از افراد ناشناخته و یا کمتر شناخته شده است.

زیباترین جزیره‌های اطراف قشم

این جزیره در میان دو جزیره قشم و هرمز قرار گرفته و مساحت آن ۷۷ کیلومتر مربع می باشد. جزیره لارک از کوه های آتشفشانی مخروطی شکلی به وجود آمده و جنوبی ترین جزیره ایران به شمار می رود. جمعیت مردمان بومی این منطقه حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ خانواده می باشد و با گویش لری کمزاری صحبت می کنند. امرار معاش مردم جزیره لارک اغلب از طریق صیادی می باشد.

مسیر دسترسی به جزیره لارک

اگر می خواهید به این جزیره دسترسی پیدا کنید، می توانید از دو اسکله در قشم جهت رفتن به جزیره لارک اقدام نمایید. این جزیره تا قشم حدود ۱۶ کیلومتر از طریق دریا فاصله دارد. اولین مسیر از اسکله ذاکری قشم با اتوبوس دریایی و دومین مسیر از اسکله دوحه قشم با قایق های موتوری امکان پذیر است.

بهترین زمان سفر به جزیره لارک: نیمه دوم سال، فصل های پاییز و زمستان

آدرس جزیره لارک: استان هرمزگان، بخش جنوب شرقی جزیره قشم

جزیره‌ی هنگام

این جزیره که در جنوب شرقی جزیره‌ی قشم و در فاصله‌ی دو کیلومتری از آن قرار دارد از خاص‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی قشم است.

زیباترین جزیره‌های اطراف قشم

مساحت این جزیره حدود ۳۴ کیلومتر مربع و شکل آن شبیه به یک مخروط ناقص است. جزیره‌ی هنگام هم دارای ساحل شنی و هم دارای ساحل صخره‌ای است. قسمت‌هایی از ساحل نیز به دلیل وجود نوعی کانی در ماسه‌ها، درخشان به نظر می‌رسد. با فرارسیدن شب نیز به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌های دریایی که از خود نور ساطع می‌کنند؛ ساحل هنگام به رنگ آبی درخشان دیده می‌شود.

حضور دلفین‌ها در ساحل، نوعی آهوی خاص و زیبا به نام جبیر و خاردم مصری که خزنده‌ای از خانواده سوسمارها است نیز نمایانگر حیات وحش فوق‌العاده‌ی این جزیره است. اولین مزرعه‌ی پرورش کروکودیل در ایران به نام «پارک کروکودیل نوپک» نیز در این جزیره ساخته شده است. این جزیره سه روستا به نام‌های هنگام قدیم، هنگام جدید(ماشی) و هنگام غیل دارد که نه جاده‌ای دارند و نه ماشینی در آن وجود دارد. مردم جزیره نیز بسیار ساده، صمیمی و مهمان‌نواز هستند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید