کیش پر از جاهای دیدنی است و زمستان زمان مناسب برای سفر به آن، با ما همراه باشید و از معروف‌ترین دیدنی‌های کیش در زمستان بدانید.

ساحل مرجان

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاهای دیدنی کیش در این جزیره محبوب، با وسعت نود و یک کیلومتر مربع در خلیج فارس سالانه مسافران ایرانی و غیر ایرانی زیادی را به سمت خود جذب می کند. کیش با وجود آن که مساحت زیادی ندارد اما با جاذبه های طبیعی و همچنین غیر طبیعی زیادی که دارد، به مقصد محبوب مسافران زیادی تبدیل شده است. در ادامه به تعدادی از دیدنی‌های معروف کیش در فصل زمستان می‌پردازیم.

شهر زیرزمینی کاریز، شهری به قدمت تاریخ

در کنار جاذبه های دیدنی مدرن و لوکس جزیره کیش، جاذبه های تاریخی و باستانی متعددی وجود دارند که یکی از آن ها شهر زیرزمینی کاریز می باشد. قدمت این شهر زیرزمینی به ۲.۵۰۰ سال گذشته می رسد و از طریق آن آب آشامیدنی و آب شیرین جزیره کیش را به دست می آوردند. واژه کاریز در زبان فارسی به معنای قنات بوده و این قنات نسبت به دیگر قنات ها به لحاظ عمق چاه ها و طول رشته قنات بسیار عمیق تر و طولانی تر بوده است.

معروف‌ترین دیدنی‌های کیش در زمستان

بعد از آن که این قنات به دلایلی کاربری خود را از دست داد، آن را با تبدیل کردن به یک شهر زیرزمینی تبدیل به یکی از دیدنی های کیش کردند. جالب است بدانید این شهر زیرزمینی، شهری تاریخی نبوده و اکنون از بخش های مختلفی نظیر رستوران سنتی و مدرن، موزه، غرفه های صنایع دستی و غیره تشکیل شده و روزانه گردشگران زیادی به بازدید از آن اقدام می کنند. اگر جزء افرادی هستید که به بازدید از جاذبه های تاریخی و بناهای تاریخی علاقه مند هستید، می توانید از شهر زیرزمینی کاریز دیدن کنید.

شماره تماس شهر زیرزمینی کاریز: ۴۴۷۳۹۰۳-۰۷۶

آدرس شهر زیرزمینی کاریز: استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان المپیک

شهر باستانی حریره کیش، دیدنی و جالب توجه

جزیره کیش دارای جاذبه های تاریخی متعددی می باشد و با رفتن به هر کدام از آن ها می توانید به گوشه ای از تاریخ این جزیره پی ببرید. شهر باستانی حریره کیش از دیگر جاذبه های تاریخی این جزیره می باشد که قدمت آن به ۸۰۰ سال گذشته باز می گردد و از آن به عنوان دوران طلایی کیش یاد می شود.

معروف‌ترین دیدنی‌های کیش در زمستان

اگر به این منطقه از جزیره کیش بروید، خانه های متروکه و ویران شده ای را خواهید دید که روزگاری در آن خانواده ها زندگی می کردند و امروزه تنها مخروبه های آن باقی مانده است.

شهر تاریخی حریره متشکل از ۳ بخش اصلی خانه اعیانی، بخش کارگاهی و حمام می باشد و در مساحتی حدود ۱۲۰ هکتار گرد هم آمده اند. با وارد شدن به شهر حریره، بناهای تاریخی مختلفی را مشاهده می کنید. منطقه ساحلی شهر حریره در گذشته، قلعه ها و برج هایی داشته که برای مراقبت از شهر مورد استفاده قرار می گرفتند. جذاب ترین بخش شهر حریره کیش، کارگاهش است. در این کارگاه چاه ها و حوضچه هایی مشاهده می شود که در قدیم، برای صید مروارید استفاده می شده، بطوری که صدف ها را از طریق چاه ها وارد حوضچه می کردند و افراد زیادی می نشستند تا از صدف ها مروارید استخراج کنند و همچنین گفته شده از چاه ها برای صید مرجان و ماهی نیز استفاده شده است.

معروف‌ترین دیدنی‌های کیش در زمستان

از دیگر جذابیت های کارگاه، کانال های مرجانی هستند که آب هنگام عبور از آن ها تصفیه شده و به شهر زیر زمینی کاریز منتقل می شده است. با استناد به گلستان سعدی که در کتابش از حریره نام برده است، می توان قدمت این شهر تاریخی را به قرن ۶ ارتباط داد و گفت که از آن زمان، شهر تاریخی حریره در این جزیره وجود داشته است.

اگر تصمیم گرفتید از شهر باستانی حریره به عنوان جاهای دیدنی کیش دیدن کنید، می توانید از بخش هایی همچون قصر ملک جمشید، خانه اعیانی، بخش های کارگاهی و صنعتی، تاسیسات آبی و بندرگاه و مسجد بازدید کنید. شهر تاریخی حریره کیش به عنوان یکی از آثار ملی ایران با شماره ۱۸۸۶ و در تاریخ شهریور ماه سال ۱۳۷۶ هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. امروزه شهر حریره کیش، تنها ویرانه هایی از گذشته نیست بلکه در اطراف شهر، سالن های آمفی تئاتر، مراکز خرید و جاهای دیدنی جذاب نیز به وجود آمده تا گردشگران خاطره خوبی را از شهر حریره ثبت کنند. ساعت بازدید از مجموعه شهر باستانی حریره همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب به صورت رایگان امکان پذیر می باشد.

معروف‌ترین دیدنی‌های کیش در زمستان

آدرس شهر باستانی حریره کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه

ساحل مرجان، ساحلی زیبا و دیدنی در کیش

سواحل جزایر خلیج فارس به‌خصوص سواحل کیش از تماشایی‌ترین سواحل ایران هستند که هر سال گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشانند. ساحل مرجان یکی از زیباترین و پرطرفدارترین سواحل کیش است؛ ساحلی صخره‌ای و تمیز در جنوب شرقی جزیره با ماسه‌های طلایی رنگ و محوطه‌سازی زیبا که تفریحات بی‌نظیری چون تماشای آبزیان در گشت‌های دریایی (صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس‌های دریایی، انواع مختلف ماهی‌های زینتی و مرجان‌ها)، بازدید از مجسمه ساحل، پیاده‌روی، عکاسی، دوچرخه‌سواری و موتورسواری، بازی‌های دریایی (پاراسل، جت اسکی، قایق سواری، شاتل، بنانا و غیره)، غواصی، خرید در مراکز خرید متعدد، و چشیدن غذا و نوشیدنی در کافه‌ها و رستوران‌ها را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید