دیاکو عباسی دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور، از آغاز به کار رویداد بین‌المللی گردشگری سلامت از تاریخ ۱۸ بهمن در شهر تهران خبر داد.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت در تهران برگزار می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت ایران از ۱۸ بهمن در شهر تهران آغازبه‌کار خواهد کرد.

دیاکو عباسی دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور گفت: امسال برای اولین بار یک سالن و بخش مجاز تحت عنوان رویداد گردشگری سلامت در شانزدهمین نمایشگاه تهران برگزاری میگردد. رویداد گردشگری سلامت امسال کمک خواهد کرد تا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت ایران، تعامل با ‌مراکز درمانی بیمارستان‌های داری Ipd و شرکت‌ها و دفاتر گردشگری سلامت کشور، سلامتکده ها و متولیان طب سنتی و ایرانی بتوان آمیزه ای از اکوسیستم گردشگری سلامت کشور ارائه داد و با پوشش ویژه خبری نشستهای تجاری‌، پنل‌ها و کارگاههای تخصصی و اتفاقات این نمایشگاه، تصویری قدرتمند از این صنعت و اثرگذاران ایرانی‌اش ارائه شود.

وی افزود: این رویداد بین المللی که با همکاری و تعامل نزدیک وزارت گردشگری و وزارت بهداشت به عنوان دو عضو اصلی شورای راهبری گردشگری سلامت و انجمنهای تخصصی فعال در این بخش انجام میگیرد، و شرکت همای سرزمین پیشگامان به عنوان مجری این بخش برگزار خواهد شد، تلاش دارد فعالین و علاقه مندان این حوزه در ایران و دیگر نقاط جهان را در قالب برگزاری نمایشگاه و نشست ها و پنل های تخصصی به یکدیگر متصل کند .

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور اظهار کرد: جلسه ای به همین منظور با حضور دکتر امیرخانی معاون بین الملل ستاد وزارت بهداشت، خانم دکتر حسینی یکتا رییس اداره طب ایرانی وزارت بهداشت؛ دکتر ترجمان رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت دبیر انجمن خدمات بین الملل سلامت و رئیس جامعه گردشگری سلامت و جمعی از مدیران مربوطه در وزارت بهداشت و درمان کشور برگزار شد.

عباسی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری فعالان اکوسیستم گردشگری سلامت بخصوص بیمارستان‌های دارای IPD و دفاتر گردشگری سلامت کشور در این رویداد بین‌المللی افزود: در دستورالعمل اجرایی این رویداد اقدامات و برنامه ریزی‌های مناسبی از جهات مختلف اعم از غرفه‌سازی و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نمایشگاه، همچنین پنل های سخنرانی و کارگاه‌ها صورت‌گرفته است.

وی ضمن ارائه توضیحات در خصوص حضور میهمانان خارجی از کشورهایی همچون عراق، ترکیه، روسیه، چین، قطر، عمان و فرانسه و برگزاری نشست‌های B۲B و بین‌المللی در این رویداد گفت: امیدوار هستیم با حضور حداکثری شرکت‌ها، مراکز درمانی دارای IPD، انجمن‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی مرتبط با اکوسیستم گردشگری سلامت شاهد برگزاری رویدادی شگرف در سطح ملی و بین‌المللی باشیم. همچنین طرح‌های حمایتی و تشویقی از سوی شورای راهبری گردشگری سلامت در دستورالعمل اجرایی نمایشگاه تدوین‌شده تا در امور مشارکت در نمایشگاه تسهیل‌گری نماییم.

در بخش دیگری از این نشست دکتر محمدرضا ترجمان رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : تلاش ما در مجموعه معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر حضور حداکثری مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی متمرکز شده است.

وی با اشاره به موضوع ایجاد گروه ۵ با حضور ایران و سازمان جهانی بهداشت افزود: گردشگری سلامت یکی از موضوعات اصلی ما در پیشنهادات ارائه‌شده به گروه ۵ بوده و این موضوع در رویداد پیش رو معرفی و ارائه خواهد شد.

همچنین محمد برخورداری رئیس هیات مدیره شرکت پیشگامان و دبیر کارگروه اجرایی این رویداد نیز در بخش پایانی این نشست با ارائه گزارش اجمالی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اجرایی رویداد THTS ۲۰۲۳ ، گفت: تمام تلاش ما در مجموعه پیشگامان منعطف به این موضوع است تا بتوانیم رویدادی در شأن و منزلت اکوسیستم گردشگری سلامت کشور ارائه دهیم.

وی افزود: برای اولین‌بار با هماهنگی انجام‌شده با یک پلتفرم قرار است برنامه لایو استریم از محل برگزاری این رویداد شامل پنل‌های مصاحبه اختصاصی، سخنرانی‌ها و کارگاه‌ها برای گروه‌هایی که موفق به حضور در این رویداد نشده‌اند ارائه شود.

دبیر اجرایی رویداد THTS در پایان با تشکر از اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان نظام پزشکی، سازمان توسعه تجارت، انجمن خدمات بین‌الملل سلامت و جامعه حرفه‌ای فعالان گردشگری سلامت ایران و سایر حامیان این رویداد ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری رویدادی باشکوه و شگرف برای اکوسیستم گردشگری سلامت ایران در سطح بین المللی باشیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید