همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر ارزهای دیجیتال بسیار پیشرفت کرده‌اند؛ به‌طوری که هر روز بر تعداد مشتریان این بازار افزوده می‌شود و حجم معاملات ارزهای الکترونیک نیز بیشتر می‌شود.

چطور می‌توان روند قیمت ارزهای دیجیتال را تشخیص داد؟

بازار ارزهای دیجیتال از نوسانات بسیاری در قیمت برخوردار است و ثبات چندانی ندارد؛ ازاین‌رو به روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای پیش‌بینی و بررسی قیمت ارز دیجیتال نیاز است. در این بازار شرایط بررسی قیمت‌ها باید به گونه باشد که با تماشای لیست ارز دیجیتال بتوانید به‌راحتی از میان آنها بهترین مورد را انتخاب کرده و بر روی آن تأثیر بگذارید. در واقع روش‌های گوناگونی برای بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال و قیمت آن‌ها وجود دارد که یکی از بهترین آنها استفاده از تحلیل‌ها است. برای این‌که بتوانید از روند قیمت رمز ارزها به‌صورت صحیح اطلاع حاصل کنید، بهتر است با انواع تحلیل‌های قیمت ارزهای الکترونیک و همچنین عوامل مهم و مؤثر بر قیمت این ارزها آشنا شوید.

هرچه اطلاعات شما در مورد روش‌های تحلیل و عوامل مؤثر بر قیمت ارزهای دیجیتال بیشتر باشد، می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های بهتری انجام داده و به سودهای بسیاری دست پیدا کنید؛ ازاین‌رو بهترین کاری که می‌توانید برای بررسی صحیح وضعیت بازار ارزهای دیجیتال انجام دهید، کسب اطلاعات و مهارت بیشتر در این دو فرآیند است.

روش‌های تحلیل و پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال

برای این‌که بتوانید روند قیمت ارز دیجیتال را تشخیص دهید و یا به‌نوعی وضعیت بازار رمز ارزها را بررسی نمایید، می‌توانید از روش‌های تحلیلی استفاده کنید؛ به‌طورکلی سه تحلیل مهم برای تشخیص روند قیمت رمز ارزها وجود دارد که عبارت‌اند از:

  1. تحلیل فاندامنتال

یکی از روش‌های تحلیلی برای تشخیص و بررسی روند قیمت ارز دیجیتال تحلیل فاندامنتال (Fundamental analysis) است‌. در این روش تحلیلی به‌منظور بررسی ارزش دارایی‌ها به‌جای تمرکز بر مسیر قیمت‌ها، به عواملی که موجب تغییر قیمت می‌شوند همچون نحوه مدیریت یک شرکت و یا اقتصاد را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند. این تحلیل واقع‌گرا است و احساساتی در آن وجود ندارد و پیرو فلسفه است. تحلیل فاندامنتال در مقایسه با سایر تحلیل‌ها بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما باید گفت که این روش تحلیلی و دیگر روش‌ها مکمل یکدیگر بوده و می‌توانند در کنار هم بررسی دقیق‌تری از لیست ارز دیجیتال را ارائه دهند.

  1. تجزیه‌وتحلیل تکنیکال

یکی از روش‌های تحلیل بازار و قیمت ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال (Technical analysis) محسوب می‌شود. این روش تحلیلی شامل بررسی حرکات قیمت و دیگر شاخص‌های حیاتی مانند حجم معاملات و همچنین شناسایی روندهای آماری بر اساس فعالیت تاریخی می‌شود. بر اساس عقیده تحلیلگران روش تکنیکال، قیمت‌ها به دنبال روندها حرکت می‌کنند و تاریخ را تکرار می‌کنند. همچنین این تحلیلگران برای پیش‌بینی افزایش یا کاهش قیمت رمز ارزها در آینده نزدیک از داده‌های خود بهره می‌برند. این روش تحلیلی در کنار تحلیل فاندامنتال بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ به‌طوری که می‌توان گفت گاهی این دو تحلیل در کنار هم بهترین بررسی را بر روی وضعیت قیمت رمز ارزها انجام می‌دهند.

چطور می‌توان روند قیمت ارزهای دیجیتال را تشخیص داد؟

  1. تجزیه‌وتحلیل احساسی

یکی دیگر از تحلیل‌های مورداستفاده برای قیمت رمز ارزها، تجزیه‌وتحلیل احساسی (Sentimental analysis) محسوب می‌شود. این تحلیل نشان‌دهنده این موضوع است که معامله‌گران به‌صورت تأثیرگذار نبض بازیگران اصلی در بازار را می‌گیرند. در این روش تحلیلی فلسفه فرایند تجزیه این است که همیشه داده‌ها به طور کامل داستان را بیان نمی‌کنند و می‌توان روندهای گوناگونی همچون فروش هراس یا یک خرید سرخوشانه را از قبل پیش‌بینی نمود.

موارد مهم و تأثیرگذار بر روی قیمت ارزهای دیجیتال

موارد مهم و گوناگونی وجود دارد که بر روی قیمت ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارند؛ برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

میزان عرضه و تقاضا

یکی از عوامل مهم در تغییرات قیمت ارز دیجیتال، میزان عرضه و تقاضای یک رمزارز است؛ در واقع به هر میزان که این دو فاکتور یعنی عرضه و تقاضا، نسبت به یکدیگر با تغییرات مواجه شوند قیمت رمزارز نیز دستخوش تغییرات بسیاری می‌شود.

اخبار مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال

اخبار گوناگون می‌توانند بر روند قیمت رمز ارزها تأثیرات فراوانی بگذارند؛ اخبار حتی می‌تواند بر روی قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال تأثیر مستقیم بگذارد و جهت‌دهنده روند قیمت طولانی‌مدت رمز ارزها شود. البته خبرها گاهی کذب هستند و صحت ندارد اما بااین‌حال تأثیرات بسیاری بر روی قیمت رمز ارزها می‌گذارند؛ ازاین‌رو بهتر از اخبار معتبر را دنبال کنید تا بتوانید باتوجه‌به اخبار موثق معاملات خود را انجام دهید و به سودهای خوبی دست پیدا کنید.

رقبای ارزهای دیجیتال

در بازار ارزهای دیجیتال همچون سایر فضاها، رقابت وجود دارد و هر ارز دیجیتالی برای بهترین بودن در مقابل سایر ارزهای الکترونیک در تلاش است. هر چه رقبا قوی‌تر می‌شوند تمایل کاربران به خرید آنها بیشتر می‌شود؛ ازاین‌رو در میان این بازار رقابتی قیمت ارز دیجیتال نیز دستخوش تغییرات بسیاری می‌شود.

حجم معاملات ارزهای دیجیتال

یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت رمز ارزها میزان حجم معاملات آنها است؛ درصورتی‌که حجم معاملات یک ارز دیجیتال بالا باشد به این منظور است که کاربران بیشتری توانسته‌اند به آن ارز اعتماد کرده و برای خرید اقدام نمایند. این مورد نیز بر قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال تأثیر فراوانی دارد؛ ممکن است در ساعاتی خاص حجم معاملات بسیار بالا و به طبع قیمت ارز نیز بسیار بالا باشد.

چطور می‌توان روند قیمت ارزهای دیجیتال را تشخیص داد؟

ساختار ارزهای دیجیتال

ساختار ارزهای دیجیتال یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت ارز دیجیتال به شمار می‌آید؛ ساختار هر ارز دیجیتال نیز برای تک‌تک رمز ارزها باید به‌صورت خاص مورد بررسی قرار گیرد. شما پیش از آنکه به خرید ارز دیجیتال بپردازید بهتر است به ساختار آن توجه کنید؛ زیرا این امکان وجود دارد که ساختار ارز دیجیتال، نشان‌دهنده شرایط آن در آینده است.

نوسانات قیمت رمزارز بیت‌کوین

ممکن است از نظر شما بسیار عجیب باشد که چطور می‌توان نوسانات قیمت رمزارز بیت‌کوین را از عوامل مؤثر بر قیمت ارز دیجیتال دانست؛ اما باید گفت که این عامل، اولین، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عامل مؤثر بر قیمت رمز ارزها محسوب می‌شود. در واقع در جدول ارز دیجیتال ارزی مهم‌تر از بیت‌کوین وجود ندارد؛ بیت‌کوین به‌صورت مستقیم به‌عنوان لیدر بازار ارزهای دیجیتال بر روی قیمت دیگر ارزها اثر می‌گذارد. می‌توان گفت هرچه قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا کند، تمام بازار ارزهای دیجیتال به سمت افزایش قیمت می‌رود و هرچه قیمت بیت‌کوین کاهش پیدا کند، بازار رمز ارزها نیز با کاهش مواجه خواهد شد. باتوجه‌به این موضوع کاربران علاوه بر آموزش عوامل مؤثر بر قیمت رمز ارزها، باید به آموزش تعیین قیمت بیت‌کوین و عوامل مؤثر بر قیمت آن نیز بپردازند.

کلام آخر

بازار ارزهای دیجیتال بسیار عجیب است؛ زیرا در حال حاضر بیشتر از ۲۰۰۰ رمزارز خلق شده است که هرکدام از آنها، از اعتبار و ارزش برخوردار هستند. فضای بازار ارزهای دیجیتال، فضایی رقابتی است و هر لحظه قیمت این ارزها بر اساس عوامل گوناگونی همچون نوسانات قیمت رمزارز بیت‌کوین، میزان عرضه و تقاضا، حجم معاملات، ساختار ارزهای دیجیتال، اخبار مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال و رقبای رمز ارزها در حال تغییر است. برای بررسی بهتر قیمت ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری روش‌های گوناگونی پدیدآمده است که یکی از بهترین آنها روش‌های تحلیلی است. روش‌های تحلیل قیمت رمز ارزها به سه دسته فاندامنتال، تکنیکال و احساسی تقسیم می‌شوند که هر یک از این تحلیل‌ها بر اساس فلسفه و روشی که دارد می‌تواند بررسی‌های خوبی در مورد قیمت و روند رشد ارزهای دیجیتال ارائه دهند.

تحلیل‌ها و بررسی‌های روند قیمت رمز ارزها باید به‌گونه‌ای انجام شود که کاربران با تماشای جدول ارز دیجیتال بتوانند انتخاب خوبی انجام دهند تا به سود بیشتری دست پیدا کنند. شما می‌توانید با کمک تحلیل‌ها و توجه به عوامل مؤثر بر قیمت رمز ارزها، روند قیمت آنها را تشخیص دهید.

منبع :

https://www.mosalasonline.com/fa/tiny/news-۱۴۲۸۲۲

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید