خوردن غذای محلی هر مقصدی بدون شک مهیج است، اگر دوست دارید بدانید غذای محلی لاهیجان را کجا بخوریم با ما همراه باشید.

رستوران سنتی مهتاب

سلام نو _ سرویس گردشگری: لاهیجان از شهرهایی است در زمینه خوراک‌های سنتی گیلانی میزبان تمام عیاری است و تا به حال گردشگری را ناامید ودست خالی به خانه برنگردانده است. در ادامه به تعدادی از رستوران‌های لاهیجان می‌پردازیم که امکان امتحان کردن غذای محلی در آن‌ها وجود دارد.

غذای محلی لاهیجان در رستوران‌های این دیار

رستوران زیبا

رستوران زیبا یکی از رستوران‌های قدیمی لاهیجان است و در سال ۱۳۳۸ کارش را شروع کرده است. در این رستوران که در بلوار امام رضا، روبه‌روی استخر قرار دارد می‌توانید غذاهای گیلکی را در فضایی که با صنایع‌دستی گیلان و عکس‌های لاهیجان قدیمی تزئین شده و حال و هوایی قدیمی دارد، با بهترین کیفیت نوش‌جان کنید. ماهی سفید و ماهی کولی رستوران زیبا خیلی معروف هستند و پیشنهاد می‌کنیم امتحان‌شان کنید. میرزا قاسمی و باقلا قاتق هم حرف ندارند. رستوران زیبا یکی از رستوران های لاهیجان است که چاشنی‌های گیلکی کنار غذا را با همان آداب و رسوم سفره سنتی گیلگی سرو می‌کند. قیمت غذاها هم نسبتا مناسب هستند.

غذای محلی لاهیجان را کجا بخوریم؟

رستوران سنتی مهتاب

اگر از لاهیجانی‌ها سراغ بهترین رستوران‌های شهر را بگیرید، حتما رستوران سنتی مهتاب در بالای لیست رستوران‌هایی است که به شما معرفی می‌کنند. اگر به این رستوران بروید انتخاب لاهیجانی‌ها را تأیید می‌کنید. رستوران مهتاب هم غذای باکیفیتی ارائه می‌دهد و هم فضای دلنشینی دارد. فضایی که عطر نان تازه و عطرهای خاص گیلان در آن پیچیده و صدای آرامش‌بخش فواره حوض آبی‌رنگ به گوش می‌رسد و رنگ‌های چشم‌نواز لباس‌های محلی کارکنان چشم را نوازش می‌دهد، برای اینکه چند ساعتی شما را از فضای زندگی هر روزه دور کند کافی است.

در این رستوران گاهی موسیقی زنده هم اجرا می‌شود. پیشنهاد ما این است که حتما جوجه ترش یا کباب ترش این رستوران را امتحان کنید. رستوران مهتاب هم در بلوار امام رضای لاهیجان، نبش گلستان پانزدهم قرار دارد. قیمت‌های این رستوران هم مناسب است و به خاطر داشته باشید که اینجا یکی از محبوب‌ترین رستوران های لاهیجان است پس در روزهای تعطیل از قبل میزتان را رزرو کنید.

رستوران‌های خوب لاهیجان برای صرف غذای محلی

رستوران شاندیز

یکی دیگر از رستوران‌های خوب شهر چای و کلوچه رستوران شاندیز است. این رستوران کمی بالاتر از میدان انتظام قرار دارد و مهم‌ترین مشخصه‌اش این است که هم رستوران است و هم سفره‌خانه. مشخصه دیگر این رستوران این است همه غذاها را با سرویس کامل یعنی همراه زیتون پرورده، ماست، سالاد و نوشیدنی سرو می‎‌کند و لازم نیست این‌ها را جداگانه سفارش دهید و با این وجود قیمت‌ها مناسب است.

غذای محلی لاهیجان را کجا بخوریم؟

بعد از غذا هم نوشیدن چای در سفره‌خانه زیبای رستوران حسابی می‌چسبد. مگر می‌شود در شهر چای باشید و طعم دلپذیر چای لاهیجان را نچشید؟

رستوران خان سالار

خان سالار هم در بلوار امام رضای لاهیجان قراردارد اما نبش خیابان گلستان بیست و سه. این رستوران را به افرادی سفارش می کنیم که رستوران‌های دنج و آهسته را ترجیح میدهند.

ولی رستوران خان سالار که از شایسته ترین رستوران های لاهیجان میباشد، به غیر از دنج بودن و کیفیت عالی غذاهای گیلانی‌اش، به دو استدلال دیگر هم رستوران خاصی میباشد.

عامل نخستین این‌ میباشد؛ آحاد غذاهایی پلویی یک ته‌دیگ بزرگ همپاشان داراهستند و ابدا ما یحتاج وجود ندارد نگران تقسیم ته‌دیگ‌تان با سایرافراد باشید.

دوم اینکه غذای سنتی به اسم «واویشکا» داراست که برای عده ای خوب میباشد که اهل ماجراجویی خوراکی میباشند و دوست دارا هستند غذاهای خاص‌تر گیلانی را هم بچشند.

رستوران ملک

رستوران ملک با معماری خیلی لاکچری و شیکش، روبروی استخر لاهیجان میباشد. نمای بیرونی و داخلی رستوران طراحی جذاب و متفاوتی نسبت به باقی رستوران‌های لاهیجان داراست.

غذای محلی لاهیجان را کجا بخوریم؟

نیروی کار رستوران واکنش خیر و خوبی داراهستند، کیفیت طعام خوب میباشد و مجال فراهم شدن طعام هم وقتگیر نیست. تا مجال فراهم شدن طعام، میرزاقاسمی به‌عنوان پیش‌غذا به‌شکل مجانی سرو میگردد.

منوی رستوران مشمول غذاهای ایرانی،محلی،دریایی و کبابی میباشد. بها غذاهای محلی اقتصادی میباشد البته کباب‌ها و ماهی‌ها گران می باشند.

شما می توانید برای صرف ناهار یا این که شام به رستوران ملک رجوع کنید. قابلیت پرداخت الکترونیکی وجود داراست و پارکینگ هم خیابانی میباشد.

رستوران ولی

اگر دوست دارید یه خرده از شهر به دور گردید و یک غذای خوب در حومه شهر میل کنید، رستوران ولی شایسته ترین آیتم میباشد. این رستوران در کیلومتر پنج جاده لاهیجان به لنگرود، در ناحیه لیالستان جای‌دارد.

کیفیت غذاها، دنجی و تمیزی و خوش‌برخوردی پرسنل این رستوران را هم لاهیجانی‌ها تأیید می‌نمایند و هم گردشگرها. کباب ترش، فیله کباب و زیتون پرورده اینجا حسابی مشهور می باشند. هنگامی وارد رستوران ولی که یکی‌از شایسته ترین رستوران های لاهیجان میباشد می شوید، برگه و خودکار در اختیارتان گذاشته میشود تا جلوی غذاهایی که میخواهید پیشنهاد دهید تیک بزنید و زمان دارید تا غذایتان رسد نگاهی به عکس‌های کهن روی دیوارها بیاندازید و در فضای نوستالژیک و کهن رستوران غرق گردید.

غذای محلی لاهیجان را کجا بخوریم؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید