لاهیجان دیدنی‌های فراوان و گشتنی‌های بسیار دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره مهم‌ترین مکان‌های گردشگری لاهیجان بدانید.

مهم‌ترین مکان‌های گردشگری لاهیجان

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر زیبا و دیدنی لاهیجان، با تاریخی کهن، چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده و همجواری با یکی از قلل کشور، از زیباترین مناطق گردشگری در شمال است که جمع بسیاری از مسافران را در ایام مختلف سال، به‌ویژه روزهای نوروز و ایام فصل تابستان، به میهمانی فرا می‌خواند. لاهیجان، که به عروس گیلان، سرزمین چای معطر و شهر بهارنارنج شهرت دارد، روی سرزمینی هموار و جلگه‌ای احداث شده است که به نظر می‌رسد به‌دلیل ایجاد رسوب‌هایی است که از رودهای گیلان، برجای مانده است. جالب است بدانید که این شهر در اوایل قرن هشتم هجری قمری و در سال ۷۰۵ توسط «اولجایتو» فتح و محل حکومت «کیائیان» شد.

مکان‌های جذاب لاهیجان

بام سبز

بام سبز لاهیجان دست کمی از تصوراتمان از بهشت ندارد. چشم اندازی بی نظیر از عروس گیلان همراه با باغ های چای و مزارع برنج در کنار جنگل و البته استخر، زیبایی باشکوهی را شکل داده است.

مهم‌ترین مکان‌های گردشگری لاهیجان

برای رفتن به بام می توانید پیاده روی کمی دشوار را انتخاب کنید یا با ماشین راه را طی کنید که البته برای ماشین باید هزینه ورودی پرداخت شود.

آن بالا انواع و اقسام سرگرمی ها برای بازدید کنندگان تدارک دیده شده است. اگر می خواهید در سکوت از طبیعت لذت ببرید پیشنهاد ما آن است که صبح روزهای غیر تعطیل را انتخاب کنید. البته هیاهوی جمعیت و شور زندگی افراد نیز هیجان خاص خودش را دارد. تله کابین که خودش یکی از مکان های گردشگری لاهیجان به حساب می آید نیز در این جا قرار گرفته است. هر روز به طور میانگین ۱۰۰۰ نفر سوار تله کابین احرار می شوند و از ایستگاه اول آن (بام سبز) به ایستگاه دوم (تاج خروس) می روند. برای دانش آموزان خری بلیط نیم بهاست.

مهم‌ترین مکان‌های گردشگری لاهیجان

در هر دو ایستگاه سرگرمی های زیادی دارید اما بام سبز شلوغ تر است. انواع فروشندگان غذاهای خیابانی محصولات فصلی را می فروشند و هر کسی به کاری مشغول است.

آدرس: گیلان، لاهیجان، بام سبز لاهیجان، تله کابین احرار

تالاب سوستان

تالاب سوستای از دیگر جاهای دیدنی نزدیک لاهیجان است که البته کم تر کسی از آن اطلاع دارد و برای رسیدن به آن احتمالا باید از محلی ها سوال کنید. چرا که مقداری از انتهای راه روستایی و پر پیچ و خم می شود. پیشنهاد می کنیم هنگام رفتن کمی امکانات رفاهی نیز همراه خودتان ببرید، آنجا هیچ مغازه ای وجود ندارد و ممکن است از نداشتن کمی خوراکی و نوشیدنی پشیمان شوید. (حتما زباله‌ هایتان را در کیسه ریخته و آن را با خود برگردانید حیف است که آیندگان از دیدن زیبایی های طبیعت محروم شوند) برای رسیدن به مرکز رویش نیلوفر و نیزارها باید از خیابان شقایق به میدان دانشگاه آزاد لاهیجان رفته و پس از رسیدن به میدان تربیت معلم وارد جاده سوستان شوید.

آدرس: لاهیجان، انتهای خیابان شقایق، جاده کناری دانشگاه، معدن شن، تالاب سوستان

مهم‌ترین مکان‌های گردشگری لاهیجان

تجربه به یادماندنی در مکان‌های گردشگری لاهیجان

تله کابین احرار لاهیجان

مگر می‌شود کسی از تله کابین خوشش نیاید؟! تله کابین احرار یکی از زیباترین جاهای دیدنی لاهیجان محسوب می‌شود. این تله کابین در نزدیکی شیطان کوه قرار دارد و در کنار بام سبز لاهیجان واقع شده است. ایستگاه اول تله کابین در بام سبز و ایستگاه دوم در تاج خروس توقف می‌کند. جاهای دیدنی لاهیجان به‌حدی زیبا و تماشایی هستند که باید از بالا آن‌ها را دید. گاهی زمانی که از پایین و روی زمین به زیبایی طبیعت نگاه می‌کنیم، متوجه اوج هنر طبیعت نخواهیم شد. پس چه بهتر که همانند پرندگان کمی بالاتر برویم تا این نقاشی خداوند را بهتر نظاره کنیم.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، بام سبز

ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۱۹

مهم‌ترین مکان‌های گردشگری لاهیجان

زیپ لاین لاهیجان

مگر هیجانی بهتر از زیپ لاین وجود دارد؟! زیپ لاین یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که می‌توان تجربه کرد. در زیپ لاین از بالای ارتفاعات به یک کابل وصل می‌شوید و با سرعت به‌سمت پایین سر می‌خورید! حال تصور کنید که از فراز بام سبز لاهیجان و در شیطان کوه، سوار بر زیپ لاین شوید و از ارتفاع ۱۰۰۰متری به‌سمت پایین بیایید! این تجربه به یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی شما تبدیل خواهد شد. همچنین در بخش زیپ لاین لاهیجان نیز چندین و چند رستوران و کافه مختلف حضور دارند. پس می‌توانید حسابی از تفریح در این منطقه لذت ببرید.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، خیابان کارگر، میدان کاشف، جاده طلای سبز، بام سبز

ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۱۹

مهم‌ترین مکان‌های گردشگری لاهیجان

بازار سنتی لاهیجان

قطعا همه ما بارها و بارها تصاویر زیبایی از بازارهای سنتی خطه سرسبز شمال و مخصوصا گیلان را در تلویزیون و ویدئوهای مختلف دیده‌ایم. بازارهای سنتی لاهیجان را بی‌شک باید زیباترین تصویری دانست که می‌توان از فرهنگ این مردم زنده دل مشاهده کرد. بازار سنتی لاهیجان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر محسوب می‌شود که حتما باید از آن دیدن فرمایید. مردم محلی در کنار بساط‌ خود ایستاده‌اند و شما را با مهمان نوازی تمام به داخل مغازه دعوت می‌کنند. این بازار همانند زندگی مردم همین شهر، بسیار بی‌آلایش و دور از زرق و برق است. همیشه بوی ماهی و سبزی تازه بازار را پر می‌کند. کسبه این بازار را اکثرا افراد قدیمی تشکیل می‌دهند یعنی کسانی که از طلوع آفتاب کرکره مغازه خود را بالا می‌دهند و تا غروب برای کسب روزی حلال تلاش می‌کنند. در بازار سنتی لاهیجان می‌توان جریان زندگی را احساس کرد. در ضمن فراموش نکنید که می‌توانید تازه‌ترین محصولات کشاورزی و همچنین ماهی را از این بازار تهیه کنید!

آدرس بازار سنتی لاهیجان: لاهیجان، میدان چهارپادشاهان، خیابان کاشف شرقی

ساعت بازدید: هشت صبح تا هشت شب

مهم‌ترین مکان‌های گردشگری لاهیجان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید