بسیاری از گردشگران تمایل دارند در سفر خود به لاهیجان زیبا، از روستاهای آن نیز بازدید کنند با ما همراه باشید و از چند روستای جذاب و دیدنی در لاهیجان بدانید.

چند روستای جذاب و دیدنی در لاهیجان

سلام نو _ سرویس گردشگری: زیبایی‌های طبیعت لاهیجان پر شمار است، کافی است کمی و تنها چند کیلومتر کوتاه از لاهیجان بیرون بروید تا بتوانید زیباترین جاذبه‌های طبیعی را در روستاهای اطرافش ببینید.

روستاهای جذاب در لاهیجان

روستای پاشاکی

روستای پاشاکی در شرق استان گیلان، در بیست کیلومتری غرب شهرستان لاهیجان واقع شده‌ است. روستای پاشاکی از چند محله به نام بادان محله، پاشاکی بالا، پاشاکی پایین، کرد محله و پشتاسرا تشکیل شده‌است.آب و هوای پاشاکی به علت مجاورت دریای خزر و کوه دلفک، معتدل و مرطوب است. محمد علی کریمی پاشاکی معروف به علی کریمی بازیکن سرشناس فوتبال ایران و آسیا اصالتاً اهل این منطقه از شمال ایران است.

گویش مردم این روستا گیلکی می‌باشد.از تفریحات سالم مردم این روستا می‌توان به شنا، کشتی گیله مردی و صید ماهی به وسیله تور ماهیگیری و سبد و قلاب اشاره کرد.

صنایع دستی

حصیر بافی، شال بافی، زنبیل بافی و بافت پیراهن ابریشمی

خوراک

خوراک اصلی مردم این روستا برنج به صورت کته با خورشهایی مثل ترش فسنجان، میرزا قاسمی، ترش تره، سیروابیج، ماهی شورودودی، باقالا قاتوق، شیرین قاتوق، مرغانه قاتوق، مرغ ترش، زیتون پرورده و… می‌باشد.

چند روستای جذاب و دیدنی در لاهیجان

کشاورزی

پاشاکی به علت شرایط اقلیمی وآبرفتی، کانون اصلی فعالیت‌های کشاورزی (شالیکاری) بوده و از محصولات آن می‌توان به برنج، چای، آلوچه، سیب، گلابی جنگلی اشاره کرد،

همچنبن پرورش کرم ابریشم در کنار باغات توت پرورش طیور و احشام از قبیل اردک، مرغ، غاز، گاو و اسب نیز در این روستا متداول است.

روستای شیرین نسا

شیرین نسا، روستایی از روستاهای لاهیجان از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ تعداد ۶۸ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند . جمعیت روستا ۱۷۷ نفر که ۸۹ نفر مرد و ۸۸ نفر زن می‌باشند .

بنا به گفته های افراد قدیمی روستا در زمان قدیم زنی در روستا سکونت داشته که تعداد زیادی گاو و گوسفند را به تنهایی پرورش می داد و همچنین علوفه دامهایش را نیز ، خود به تنهایی از جنگل تهیه می نمود . این زحمت و پشتکار این بانوی دلاور در تمامی روستاهای اطراف زبانزد بوده و هر کسی میخواسته اسمی از روستا ببرد ، از این شیرزن بعنوان اسطوره کار و تلاش یاد می برد . با توجه به دخیل بودن زبان عربی در اکثر نقاط کشور ایران به مرور زمان اسم روستا به شیرنسا تغییر پیدا کرد .

چند روستای جذاب و دیدنی در لاهیجان

روستاهای دیدنی در لاهیجان

روستای کاه بیجار

کاه بیجار، روستایی از روستاهای لاهیجان از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر بوده‌است.

شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی بوده و برخی از آنها به دامداری نیز مشغول می‌باشند. کشاورزی این منطقه بیشتر باغات چای و مزارع برنج است.

راه‌های دسترسی

روستای کابیجار واقع در حومه شهرستان لاهیجان، که از لاهیجان می‌توان از طریق دو جاده به روستای کابیجار رسید. مسیر اول روستای سوستان و به ترتیب روستاهای زمیدان، شیرنساء، کوره و کابیجار و مسیر دوم از روستای کوه بیجار به ترتیب روستاهای بیجارباغ، سطلسر، سرچشمه، ستارآباد، کوره دو راه سیاه رودبار و کابیجار.

چند روستای جذاب و دیدنی در لاهیجان

روستای گلرودبار

روستای گلرودبار را باید زیباترین روستای لاهیجان معرفی کنیم، روستایی که کمتر کسی نام آن را شنیده است و معمولا کسانی که نام آن را می شوند فکر می کنند که در شهرستان رودبار قرار دارد. گلرودبار روستای کمتر شناخته شده‌ای است، اما اگر به آن سفر کنید متوجه خواهید شد که واقعا زیباترین روستای لاهیجان عنوان برازنده ای برای این منطقه است.

گلرودبار در بخش‌های شرقی شهرستان لاهیجان قرار دارد و منظره‌ای زیبا از پیوند کوه و جنگل را به وجود آورده است. این روستا در بخش‌های شرقی شهرستان لاهیجان قرار دارد و به دلیل نزدیکی به رود و جویبارها، گلزارهای بسیاری در این منطقه به وجود آمده است. یکی از دلایل نامگذاری منطقه هم همین است.

رودهای موجود در روستای گلرودبار، دشت این منطقه را به دو قسمت تقسیم کرده است و نیمی از محله‌ها در یک سوی رود و نیمی دیگر در سویی دیگر قرار دارند.

چند روستای جذاب و دیدنی در لاهیجان

روستای کوهبنه

وقتی به دنبال زیباترین روستای لاهیجان هستید، در بررسی‌های خود حتما نام روستای کوهبنه را هم خواهید دید. این روستا در فاصله‌ای بسیار نزدیک، در ۵ کیلومتری شهرستان لاهیجان قرار دارد. اگر اهل طبیعت گردی هستید و قصد سفر به شمال را دارید، کوهبنه یکی از آن روستاهای قشنگ لاهیجان است که باید از آن دیدن کنید.

معروف‌ترین محصول کشاورزی مردم روستای کوهبنه چای و برنج است و دو امامزاده معروف هم در بین جاذبه‌های دیدنی اش دارد که به نام های آقا سید تقی و آقا سید ابراهیم شناخته می‌شوند. آب و هوای بکر این منطقه باعث شده تا روستای کوهبنه یکی از بهترین مناطق لاهیجان برای زندگی باشد، پس دیدار از آن خالی از لطف نخواهد بود.

چند روستای جذاب و دیدنی در لاهیجان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید