روستاگردی یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های هر سفری است، با ما همراه باشید و درباره دیدنی‌ترین روستاهای اطراف لاهیجان بیشتر بدانید.

دیدنی‌ترین روستاهای اطراف لاهیجان

سلام نو _ سرویس گردشگری: لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور است که در استان گیلان واقع شده است. از آنجایی که لاهیجان دارای طبیعتی بسیار زیبا و تماشایی می باشد و امکانات تفریحی و رفاهی متعددی در آن وجود دارد، در تمام طول سال و به خصوص فصل بهار که بهترین زمان سفر به لاهیجان است گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. اگر می خواهید از تهران به این شهر زیبا سفر کنید حدود ۳۵۰ کیلومتر مسافت دارد و جاده تهران به لاهیجان یکی از زیباترین جاده های کشور به شمار می رود. در این صورت می توانید از آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین و یا آزادراه قزوین – رشت استفاده کنید. در این صورت باید پیش از آن که به رشت برسید از آزادراه خارج شوید و با استفاده از جاده سنگر سیاهکل به سمت شرق، خود را به لاهیجان برسانید.

روستای یوسفده، با مردمانی خونگرم

روستای سرسبز و قدیمی یوسفده در استان گیلان و شهرستان لاهیجان قرار دارد و یکی از قدیمی ترین روستاهای منطقه رودبنده است. اهالی این روستا به خونگرمی و مهمان نوازی شهره‌اند. این روستا در گذشته برای سال‌هایی متوالی به عنوان پرجمعیت ترین روستای لاهیجان شناخته می‌شد.

دیدنی‌ترین روستاهای اطراف لاهیجان

از جاذبه‌های سفر و زیبایی های روستای یوسفده باید به دشت ها و مزارع سرسبزش اشاره کنیم، به خصوص که در دشت‌های سرسبز آن منظره می‌توان به مناظر کوه‌های سرسبز لاهیجان و لنگرود و تله کابین لاهیجان نیز دید داشت. در بین روستاهای زیبای لاهیجان یکی از اولین انتخاب‌هایی که باید از آن دیدن کنید، روستای یوسفده است.

روستای لیالمان

روستای زیبای لیالمان در استان شرق استان سرسبز گیلان، از توابع شهرستان لاهیجان و دهستان آهندان در فاصله حدود ۴ کیلومتری لاهیجان واقع شده است. روستای لیالمان یکی دیگر از گزینه‌ها در بین لیست زیباترین روستاها و جاهای دیدنی لاهیجان است.

مهم‌ترین محصول مردم روستای لیالمان چای و ابریشم است و در سال‌های اخیر کشت برنج نیز در این منطقه افزایش پیدا کرده است. روستای لیالمان را باید یکی از زیباترین روستاهای لاهیجان معرفی کنیم که طبیعت بسیار دیدنی و بکری دارد. البته به دلیل گرایش زیاد مردم منطقه به کشاورزی بخشی از طبیعت چشمگیر این روستا آسیب دیده است، اما هنوز هم با زیبایی‌هایی که دارد نامش در فهرست زیباترین روستای لاهیجان قرار می‌گیرد.

دیدنی‌ترین روستاهای اطراف لاهیجان

روستای چی چی نی کوتی

روستای چی چی نی کوتی از جمله جاهای دیدنی لاهیجان واقع در استان گیلان است که مناظر بی نظیر و آب و هوای مطبوع آن موجب شده سالانه بسیاری از گردشگران و مسافران، این روستا را در لیست سفرهای تفریحی خود بگنجانند و از آن دیدن نمایند. با گشت و گذار و گردش در جنگل و دشت های سر سبز، بکر و کوهپایه ای این روستا می توانید از طبیعت بی نظیر آن لذت ببرید، طبیعتی که هنوز از دست درازی انسان ها در امان مانده است و به همین دلیل هنوز گونه های متعدد جانوری در آن به چشم می خورند.

با وجود شکارهای غیرمجاز و بی رویه شکارچیان غیرقانونی، این روستا همچنان از گزند شکارچیان در امان مانده است و در آن، گونه های جانوری همچون خرس قهوه‌ای، شغال، روباه، کفتار و نوعی خوک خاکستری در حال زیستن می باشند.

دیدنی‌ترین روستاهای اطراف لاهیجان

گیاهان روستای چی چی نی کوتی

روستای چی چی نی کوتی علاوه بر گونه های جانوری متنوع، دارای گونه های گیاهی غنی نیز می باشد که از جمله آنها می توان به نوعی تمشک وحشی که در پایان فصل بهار و آغاز فصل تابستان می روید، اشاره کرد . نام عجیب روستای چی چی نی کوتی به معنای لانه گنجشک می باشد

از جمله دیگر مناطقی که می توانید علاوه بر طبیعت زیبا و گونه های جانوری و گیاهی در اطراف این روستا و در میان جاهای دیدنی لاهیجان مشاهده نمایید، مزارع سبز چای هستند.

روستای چی چی نی کوتی در تمام فصول سال، زیبایی منحصر به فرد خود را دارد اما بهترین زمان برای گشت و گذار در طبیعت آن از اواسط فصل بهار و تا اواسط فصل پاییز می باشد.

برای دسترسی به روستای چی چی نی کوتی می بایست به استان گیلان، شهرستان لاهیجان سفر کنید و از لاهیجان مسیر جاده کوی زمانی بوجایه سادات‌ محله را به طرف روستای چوشل، سپس روستای آزارستان طی کنید تا به روستای چی چی نی کوتی برسید.

دیدنی‌ترین روستاهای اطراف لاهیجان

اگر از تهران و بوسیله اتومبیل شخصی خود به این روستا سفر می کنید می بایست مسیری ۳۳۰ کیلومتری از تهران را طی کنید و با عبور از شهرهای کرج، قزوین و رودبار به رشت و در نهایت در فاصله‌ی ۴۲ کیلومتری شرقی به لاهیجان برسید و پس از عبور از روستاهای نام برده شده به روستای چی چی نی کوتی برسید و از این روستا در میان جاهای دیدنی لاهیجان، یک خاطره‌ی خوب برای خود ثبت کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید