فریبرز راشدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، از جان باختن ۲ نفر بر اثر گازگرفتگی در زاهدان خبر داد.

نشت گاز در زاهدان قربانی گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ظهر امروز جمعه، ۲ نفر از شهروندان زاهدانی براثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

فریبرز راشدی افزود: این حادثه ظهر امروز در خیابان شهید رجایی (رجایی ۴۶) زاهدان بر اثر نشت گاز رخ داد.

وی تاکید کرد: مردم سیستان و بلوچستان با توجه به برودت هوا نکات ایمنی برای پیشگیری از مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن شامل استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، استفاده از بخاری‌های دارای دودکش، تهویه هوای مناسب در صورت استفاده از بخاری و شومینه، عدم نصب آبگرمکن در حمام و عدم استفاده از اجاق گاز و پیک نیک برای گرم کردن خانه را رعایت کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن خواب آلودگی، تاری دید، ضعف و بی حالی، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، سردرد همراه با احساس سنگینی، سرگیجه، تهوع، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه و کاهش سطح هوشیاری است.

وی تاکید کرد: مونوکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو، بدون طعم و غیر محرک است که در اثر سوختن ناقص سوخت‌های فسیلی مانند نفت، گاز، بنزین، گازوئیل، دود اگزوز اتومبیل و ذغال چوب ایجاد می‌شود و مسمومیت با این گاز، یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت‌ها است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید