لاهیجان زیبا و دوست داشتنی طعم‌های بی‌نظیری در غذاهای خود ارائه می‌دهد، با ما همراه باشید و از پرطرفدارترین غذاهای لاهیجان بدانید.

پرطرفدارترین غذاهای لاهیجان

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از جذاب ترین بخش های سفر، چشیدن و لذت بردن از غذاهای محلی آن مقصد است که می تواند از دلچسب ترین لحظات سفر باشد.غذاهای محلی لاهیجان بسیار خوش طعم و دوست داشتنی هستند که از آن ها می توان به میرزا قاسمی ، سبزی فسنجان و مرغ و آلو اشاره کرد. لاهیجان نیز مانند سایر نقاط ایران سفره های رنگین و مخصوص خود را دارد و مردم این منطقه با غذاهای دلپذیر از شما پذیرایی خواهند کرد.

خورشت های پرطرفدار لاهیجان

مرغ و آلوی لاهیجان

شمالی‌ها در پخت انواع غذا با مرغ و چاشنی‌های مختلف تخصص دارند. از مرغ‌های ترش همراه با سبزیجات محلی گرفته تا مرغ‌هایی که با آلو و رب‌های نارنج و انار طبخ می‌شوند. این خورش با چند نوع رب‌ترش و شیرین پخته می‌شد تا مزه ملس و لذیذی پیدا کند. خورش مرغ و آلو خورشی مجلسی و مختص مردم لاهیجان است.

برای تهیه مرغ و آلوی لاهیجانی پیاز و سیر را نگینی خرد کنید و با زردچوبه و فلفل تفت دهید. آلو را خیس کنید، آب آن را خالی کنید و سپس آن را درون قابلمه بریزید. رب انار، رب نارنج و برگه زردآلو خیس شده را هم اضافه کنید و تفت دهید. نصف لیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید موادتان کاملا باهم مخلوط شوند و یک مایه یک‌دست داشته باشید. حالا مرغ را اضافه کنید. یک لیوان آب جوش دیگر اضافه کنید و بگذارید خورش روی حرارت کم یک ساعت بپزد و جا بیفتد. بهتر است از آلوی سیاه برای این غذا استفاده کنید.

پرطرفدارترین غذاهای لاهیجان

خورشت سبزی فسنجان لاهیجان

خیلی از غذاهای سنتی که ما می‌شناسیم و سال هاست که آنها را پخته‌ایم مدل‌های دیگری هم دارند؛ خورشت سبزی فسنجان نمونه‌ای از این دست غذاهای خوش طعم و مختص گیلان است.

پیاز را به همراه نمک و فلفل به گوشت بیفزایید و خوب ورز دهید. در یک کاسه کوچک مقداری آب بریزید و کنار دستتان بگذارید. از گوشت به اندازه یک فندق بردارید. کف دست را خیس کنید و گوشت را به‌صورت توپ کوچکی گرد کنید. همه گوشت را به این صورت آماده کنید. در یک تابه مقدار مناسبی روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. گوشت‌های قلقلی را در روغن تفت دهید. در تابه را بگذارید تا کوفته ریزه‌ها بپزند.

در قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. پیازها را در روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. هویج را رنده کنید. سبزی‌های خرد شده را به همراه گردوی آسیاب شده و هویج رنده شده به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید. وقتی گردو به روغن افتاد، ۲ پیمانه آب جوشیده به مواد اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید.

پرطرفدارترین غذاهای لاهیجان

حدود نیم ساعت صبر کنید تا مواد روی حرارت ملایم بپزند. بعد از این مدت رب انار را همراه کمی نمک اضافه کنید و هم بزنید. بعد از حدود ۲ ساعت که خورش خوب به روغن افتاد، کمی شکر (به دلخواه) به خورش اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن کوفته‌های گوشت است که پخته بودید. بعد از اضافه کردن آنها بهتر است خورش نیم ساعت دیگر هم بجوشد تا خوب جا بیفتد.

غذاهای جذاب لاهیجان

میرزا قاسمی

کمتر کسی پیدا می‌شود که تا به حال اسم میرزا قاسمی را نشنیده باشد.این غذای محبوب در زمان ناصرالدین شاه قاجار توسط محمد قاسم خان که والی حاکم رشت بود تهیه شد و نام او روی این غذا ماندگار شد.میرزا قاسمی نیز مانند خورشت سبزی فسنجان و خورشت مرغ و آلو، از غذاهای محلی و محبوب لاهیجان به حساب می‌آید که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

برای تهیه میرزا قاسمی از بادمجان ، گوجه فرنگی ، سیر و تخم مرغ استفاده می‌شود.

طرز تهیه: در ابتدا بادمجان ها را کباب کرده و پوست آن ها را میکنیم.سپس بادمجان ها را ساطوری می‌کنیم.

پرطرفدارترین غذاهای لاهیجان

گوجه فرنگی ها را در یک ظرف آب جوش بریزید و پوست آن ها را بگیرید و خرد کنید.سیر را بکوبید و داخل روغن داغ بریزید تا کمی سرخ شود.حالا بادمجان ها و گوجه ها را هم در همین تابه بریزید تا با هم سرخ شوند.بعد از اینکه آب این مواد گرفته شد تخم مرغ را اضافه می‌کنیم و خوب هم میزنیم تا تمام محتویات با هم مخلوط شوند.

شیش انداز گیلکی

شیش انداز نیز از غذاهای خوش طعم شمالی است که در لاهیجان هم طبخ و سرو می‌شود.برای تهیه شیش انداز گیلکی از گردوی چرخ شده ، پیاز رنده شده ، بادمجان و رب انار استفاده می‌شود.

طرز تهیه: پیاز رنده شده را کمی تفت دهید تا بنگ آن طلایی شود.سپس گردو را به آن اضافه کنید و همراه آن تفت دهید.حالا 3 لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و بگذارید با شعله ملایم بپزد.

بادمجان ها را پوست بگیرید و در اندازه های کوچک و یک دست خرد کنید.سپس آن ها را سرخ کنید و یا رب انار به مغر گردو اضافه کنید و اجازه دهید غذا جا بیوفتد.

پرطرفدارترین غذاهای لاهیجان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید