حسین امیر عبداللهیان در دیدار با «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان در بیروت گفت: دخالتی در امور داخلی لبنان نداریم و امنیت این کشور را امنیت خود می دانیم.

ایران دوست روزهای سخت لبنان بوده و خواهد بود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران، دوست روزهای سخت لبنان بوده و خواهد بود.

حسین امیر عبداللهیان در نشست مطبوعاتی مشترک با «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان در بیروت گفت: ایران با دارا بودن امکانات و توان تکنولوژی برتر آماده ساخت نیروگاه‌های برق مورد نیاز لبنان در چارچوب توافقی که صورت خواهد گرفت، است.

وی همچنین گفت: ما امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می‌دانیم. وزیر امور خارجه ایران همچنین در این نشست در پاسخ به سوالی در مورد روند انتخاب رییس جمهور لبنان و دخالت ایران در این قضیه گفت: ما هیچ دخالتی در امور داخلی لبنان نداریم.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه تصریح کرد: ما همه جریان‌های سیاسی در لبنان را دعوت می‌کنیم که در مسیر گفتگو و توافق هرچه زودتر نسبت به انتخاب رئیس جمهور این کشور و تکمیل فرایند سیاسی در لبنان اقدام کنند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: تردیدی نداریم که جریان‌های سیاسی مختلف در لبنان با شایستگی و بدون هرگونه مداخله خارجی قادر به تعیین رئیس جمهور خود خواهند بود.

حسین امیر عبداللهیان در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با گفتگوهای اخیر بین مقامات سوریه و ترکیه و نگاه ایران به این گفتگوها تصریح کرد: ما از انجام گفتگوهای سوری و ترکی خرسندیم و این که مشکلات دو کشور از مسیر گفتگو و مذاکره حل شود، استقبال می‌کنیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان، تاکید کرد: معتقدیم برای حل مشکلات موجود، می‌بایست فرمت آستانه با مشارکت دادن سوریه تقویت شود.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخی به سوالی در مورد روابط ایران با عربستان و گفتگوهای صورت گرفته بین دو کشور گفت: ما گفتگوهای متعددی در ماه‌های گذشته با عربستان سعودی در بغداد داشتیم، در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن نیز گفت‌وگوی کوتاهی با وزیر خارجه عربستان داشتم، و بین دو طرف در خصوص تداوم گفتگوها با هدف بازگشت روابط دو کشور به حالت طبیعی اتفاق نظر وجود داشت.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین چارچوب افزود: ما هیچ گاه در قطع روابط با هیچ کشوری در جهان اسلام از جمله عربستان سعودی پیشقدم نبوده ایم و از بازگشت روابط دو کشور به حالت طبیعی و افتتاح سفارتخانه‌های دو کشور در چارچوب گفتگوهایی که خواهیم داشت استقبال می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید