چالوس زیبا پر از روستاهایی است که می‌توان در آنها به آرامش رسید، از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم روستاهای بی‌همتای جاده چالوس کجاست.

روستاهای بی‌همتای جاده چالوس کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاده چالوس برای بسیاری از مردم تنها یک جاده که می توان با استفاده از آن از نقطه ای به نقطه دیگر رسید، نیست. جاده چالوس بخشی از حافظه جمعی مردم ایران است. جایی که با چند ساعت رانندگی می توانند در فضا و محیطی متفاوت از آنچه که پیش از این در آن بوده اند برسند، اینجا هر لحظه فضا و چشم انداز منظره روبروی تان تغییر می کند و در چند ساعت می توانید جلوه های متفاوتی از طبیعت را به تماشا بنشینند. از قله ها و صخره های عظیم گرفته تا رودهای پرپیچ و خم که شما را در قسمت های مختلف راه همراهی می کنند؛ از درختان پراکنده در قسمت های مختلف مسیر گرفته تا جنگل های انبوه هیرکانی که ما را غرق در طبیعت بی نظیر شمال ایران می کنند. اینها و بیشتر از اینها در جاده چالوس به میزبانی تان می آیند و شما را به مهمانی زیبایی ها می برند.

روستاهایی با دیدنی‌های جالب در چالوس

روستا هریجان

روستا و آبشار هریجان، در حاشیه منطقه حفاظت‌شده هریجان قرار دارد و اگر بخواهید شانس خود را برای دیدن کبک، کل، خرس و پلنگ‌های منطقه بیازمایید، باید قبلش از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز بگیرید.

روستاهای بی‌همتای جاده چالوس کجاست؟

هریجان به آبشار باریک و بلند و البته دشت‌های سرسبز و روح‌انگیز اطرافش مشهور است. روستای هریجان در حوالی گردنه هزارچم و چهار کیلومتر بعد از سیاه بیشه قرار دارد که پس از حدود ۴٫۵ کیلومتر مسیر خاکی، به روستا می‌رسید که دارای بافت زیبای روستایی و کلبه‌هایی با سقف چوبی است.

از روستا تا پای آبشار، ‌به‌اندازه یک ربع پیاده‌روی در پیش دارید که در دشتی سرسبز و خوش‌آب‌وهوا جای قرار دارد و تماشای گل‌های وحشی دشت و شنیدن آواز پرنده‌ها، هوش از سرتان خواهد برد. پس از رسیدن به تاج آبشار، وارد جاده پشت آن نشوید؛ زیرا هم امکان برخورد با جانوران وحشی وجود دارد و هم برای ورود به منطقه حفاظت‌شده نیاز به مجوز دارید.

بهترین زمان سفر به هریجان را می‌توان فصل بهار دانست که دشت‌های اطراف آبشار مملو از گل‌های وحشی زیبا می‌شوند؛ اما یادمان باشد نقش ما در حفاظت از این طبیعت بکر، نریختن زباله، نچیدن و لگدمال نکردن گل‌های وحشی است. فاصله نزدیک این آبشار با شهر شلوغ تهران، آن را به گزینه‌ای عالی برای گذراندن آخر هفته‌ای دلچسب تبدیل کرده است.

روستاهای بی‌همتای جاده چالوس کجاست؟

روستای میدانک

روستای میدانک، در کنار طبیعت، جاده چالوس برای شما یادگارهای تاریخی دارد. در کیلومتر ۶۰ جاده کرج به روستای میدانک می‌رسید. اینجا سراغ برج تاریخی معروف این شهر را بگیرید. برج آرامگاهی میدانک، یکی دیگر از مکان های دیدنی در مسیر جاده چالوس است که جزو مهم‌ترین آثار تاریخی بخش آسارای شهرستان کرج به شمار می‌رود. این برج که بین مردم بومی با نام «برج تهمینه» نیز شناخته می‌شود، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و قدمت این بنای سنگی با پلان هشت ضلعی‌، به دوره تیموری برمی‌گردد.

میدانک، غار زیبایی هم دارد که در شمال شرقی این روستا واقع شده است. غار میدانک که طول آن به حدود ۱۵۰ متر می‌رسد، سه تالار دارد و با توجه به ارتفاع کم چند متر اول غار، پیمایش آن به‌صورت سینه‌خیز و نشسته انجام می‌شود و سپس با افزایش ارتفاع می‌توان باقی مسیر را ایستاده طی کرد.

چند روستای دیدنی جاده چالوس

روستای سپهسالار

روستای سپهسالار در ۱۵ کیلومتری سد کرج و یکی دیگر از مکان های دیدنی در مسیر جاده چالوس است که می‌تواند گزینه بعدی سفرتان باشد. این روستا از توابع بخش آسارا است که در پنج کیلومتری غرب جاده چالوس قرار دارد.

امامزاده ابراهیم (ع)، از نوادگان حضرت علی (ع) و هم‌سفران حضرت معصومه (س)، از جمله جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌رود. جالب اینکه مقبره این امامزاده داخل غار قرار دارد؛ هرچند سال‌ها پیش، جلوی غار یک شبستان ساختند و برای دیدن مقبره ابتدا باید به شبستان وارد شوید.

پشت ساختمان امامزاده، تعدادی صخره وجود دارد که علاوه بر ظاهر منحصربه‌فردشان، قطره‌های آبی از بالاترین نقطه یکی از صخره‌ها چکه می‌کند که در کمال تعجب در بالادست آن، هیچ منبع آب زیرزمینی یا توده برفی به‌عنوان منشا آن وجود ندارد!

رودخانه‌ای در وسط این روستا جریان دارد که در نهایت به رودخانه کرج می‌ریزد و عامل سرسبزی و آب‌وهوای مساعد سپهسالار شده است. آبشار سپهسالار نیز ارزش دیدن دارد؛ به‌ویژه که از روستا تا آبشار حدود دو کیلومتر پیاده‌روی نه‌چندان سخت پیش‌رو دارید. این آبشار با ۱۰ متر ارتفاع، بین دو صخره قرار دارد و با کم‌شدن فاصله بین صخره‌ها، شکوه و ابهت آن بیشتر می‌شود.

روستاهای بی‌همتای جاده چالوس کجاست؟

روستای گرماب

روستای گرماب در کیلومتر ۵۵ کرج به چالوس واقع شده است و یکی از مکان های مشهور تولید گل های مختلفِ بازار تهران مانند پائونیا، مارگریت، صدفی، نرگس، لیلیوم و لاله و از همه معروف تر گل گلایل به شمار می رود.

آدرس: ۵۵ کیلومتری جاده چالوس، سمت چپ جاده

روستای کندر

بعد از عبور از میدان امیر کبیر و طی مسافتی کوتاه در سمت راست جاده، مسیری فرعی وجود دارد که شما را به روستای کُندر می رساند. برای رسیدن به این روستا باید از روی پل فلزی عبور کنید و با گذر از جاده ای پرپیچ و خم به کندر برسید. این روستا برای آب و هوای خنک و مطبوع و سایه سارهای درختان سر به فلک کشیده اش در کنار رود کرج معروف است. آبشار روستای کندر نیز شهرت زیادی دارد، البته نشانی دقیق این آبشار را باید از بومی های روستا بپرسید.

آدرس: ۱.۶ کیلومتری جاده چالوس (تا ابتدای جاده روستای کندر)، سمت راست جاده

روستاهای بی‌همتای جاده چالوس کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید