جاده چالوس روستاهای بی‌بدیلی را در خود جای داده که هر یک منحصر به فرد هستند، با ما همراه باشید و درباره روستاهای خارق‌العاده جاده چالوس بدانید.

روستاهای خارق‌العاده جاده چالوس

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاده چالوس با چشم‌اندازهای طبیعی و فوق‌العاده بکر، از پرطرفدارترین راه‌های مواصلاتی به شمال کشور است و به همین دلیل در ایام تعطیل سال اغلب با ترافیک‌ سنگین همراه می‌شود. در این مسیر، ده‌ها تونل کوتاه و بلند وجود دارد. تونل کندوان یازدهمین و شاید شناخته‌شده‌ترین تونل است که کرج را به چالوس متصل می‌کند و در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب چالوس قرار دارد.

روستاهای زیبای جاده چالوس

برای دسترسی به جاده کرج-چالوس باید خود را به شهر کرج در استان‌ البرز یا شهر چالوس در مازندران برسانید که به‌عنوان مبدا سفر در این جاده محسوب می‌شوند. در صورتی‌که می‌خواهید از شهر تهران به‌سمت جاده چالوس راه بیفتید، از بزرگراه شهید لشکری (جاده مخصوص)، به‌طرف شهر کرج و ابتدای جاده چالوس حرکت کنید.

روستاهای خارق‌العاده جاده چالوس

روستای میدانک

روستای میدانک، در کنار طبیعت، جاده چالوس برای شما یادگارهای تاریخی دارد. در کیلومتر ۶۰ جاده کرج به روستای میدانک می‌رسید. اینجا سراغ برج تاریخی معروف این شهر را بگیرید. برج آرامگاهی میدانک، یکی دیگر از مکان های دیدنی در مسیر جاده چالوس است که جزو مهم‌ترین آثار تاریخی بخش آسارای شهرستان کرج به شمار می‌رود.

این برج که بین مردم بومی با نام «برج تهمینه» نیز شناخته می‌شود، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و قدمت این بنای سنگی با پلان هشت ضلعی‌، به دوره تیموری برمی‌گردد.

میدانک، غار زیبایی هم دارد که در شمال شرقی این روستا واقع شده است. غار میدانک که طول آن به حدود ۱۵۰ متر می‌رسد، سه تالار دارد و با توجه به ارتفاع کم چند متر اول غار، پیمایش آن به‌صورت سینه‌خیز و نشسته انجام می‌شود و سپس با افزایش ارتفاع می‌توان باقی مسیر را ایستاده طی کرد.

ارنگه

ارنگه، از چندین روستا به ‌نام‌های ابهرک، خور، جی، چاران، گوراب و سیجان تشکیل می‌شود که به مجموعه‌ این روستاها، «ارنگه» و به مرکز آن‌ها «ارنگه بزرگ» می‌گویند.

در روستای ارنگه که بین دو کوه زیبای پورا و گورا، در دشتی سرسبز محصور است، به زیارت امامزاده حسین (ع) بروید. علاوه بر زیارت، بنای صفوی امامزاده را سیاحت کنید و از دیدن قدیمی‌ترین چنار ایران در حیاط امامزاده لذت ببرید که در فهرست آثار ملی ثبت شده است. بازدید از قبرستان ارنگه را نیز در برنامه خود قرار دهید که قدمتی چند هزار ساله دارد و هنوز هم سنگ قبرهایی با قدمت چند صد ساله در آن به چشم می‌خورد.

روستاهای خارق‌العاده جاده چالوس

آبشار هفت‌چشمه، یکی دیگر از مکان های دیدنی جاده چالوس و ارنگه است که در ردیف زیباترین آبشارهای ایران قرار دارد و با یک پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای از بین صخره‌ها و سنگ‌ها در مجاورت رودخانه می‌توانید سرانجام به این آبشار ۹۰ متری برسید. در طول این مسیر، آبشارهای کوچکی موسوم به هفت چشمه را نیز خواهید دید. آبشار آدران نیز یکی دیگر از آبشارهای این منطقه است.

برای رفتن به این روستا، در کیلومتر ۱۸ جاده کرج چالوس و سمت راست، تابلویی خواهید دید که شما را به این روستا هدایت می‌کند. بهار که فصل رویش شکوفه‌های سیب و گیلاس است و همین طور پاییز هزار رنگ، بهترین زمان سفر به ارنگه به حساب می‌آید.

چند روستای بی‌نظیر در جاده چالوس

روستای کندر

بعد از عبور از میدان امیر کبیر و طی مسافتی کوتاه در سمت راست جاده، مسیری فرعی وجود دارد که شما را به روستای کُندر می رساند. برای رسیدن به این روستا باید از روی پل فلزی عبور کنید و با گذر از جاده ای پرپیچ و خم به کندر برسید.

روستاهای خارق‌العاده جاده چالوس

این روستا برای آب و هوای خنک و مطبوع و سایه سارهای درختان سر به فلک کشیده اش در کنار رود کرج معروف است. آبشار روستای کندر نیز شهرت زیادی دارد، البته نشانی دقیق این آبشار را باید از بومی های روستا بپرسید.

آدرس: ۱.۶ کیلومتری جاده چالوس (تا ابتدای جاده روستای کندر)، سمت راست جاده

روستای خوزنکلا

روستای خوزنَکلا از توابع دهستان آدران، دیگر روستای این قسمت از مسیر است که در ۱۸ کیلومتری جاده کرج-چالوس قرار دارد. این روستا برای آب و هوای معتدل و رودخانه کرج که از میان آن عبور می کند و به آن جلوه باصفایی داده، معروف است.

آدرس: ۱۶ کیلومتری جاده چالوس (تا ابتدای جاده روستای خوزنکلا)، سمت راست جاده

روستای واریان

در سمت شرقی سد کرج قرار دارد و تنها راه دسترسی به آن از طریق قایق سواری بر روی سد کرج است. روستایی پلکانی که منظره آن از جاده چالوس در کنار دریاچه سد کرج بسیار تماشایی است. البته امکان بازدید از این روستا برای گردشگران وجود ندارد.

روستای مورود

روستای مورود در ۳۲ کیلومتری جاده چالوس قرار دارد و در مسیر آن آبشار زیبایی به نام چهارصد تنور دیده می شود که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در نزدیکی روستا و در سمت راست جاده نیز چشمه ای وجود دارد که صفای خاصی به مسیر بخشیده و تمام فصل های سال پرآب است. گل های زرد و لاله قرمزی که در اردیبهشت ماه دامنه کوه ها اطراف مورود را می پوشانند نیز یکی از دیدنی های فوق العاده این روستا محسوب می شوند.

آدرس: ۳۲ کیلومتری جاده چالوس (تا ابتدای جاده روستای مورود)، سمت راست جاده

روستاهای خارق‌العاده جاده چالوس

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید