۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 55412363

بازدید از مجموعه معبد می‌توانید از تالارها، اتاق‌ها و برج‌های طبل و ناقوس دیدن کنید و در انتها، از پله‌ها بالا بروید تا منظره‌ای ۳۶۰ درجه بی‌نظیری از کل مجموعه و شهر جلوی چشمان‌تان پدیدار شود.

معبد هوایان داتونگ شانشی

سلام نو-سرویس گردشگری: کشور پهناور چین با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است. کشور بزرگ چین شامل استان‌های بسیاری است که هر کدام از آن‌ها جاذبه‌های گردشگری، اماکن دیدنی و تفریحی مخصوص به خود را دارند که بازدید از آن‌ها گردشگران را با تاریخ و فرهنگ آن منطقه آشنا می‌کند. استان شانشی یا شانکسی یکی از استان‌های کشور چین است که در بخش شرقی آن واقع شده است. مرکز استان شانشی شهری به نام تائی یوان است که بالغ بر سی و سه میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. برای آشنایی با جاذبه‎‌های گردشگری شانشی، در ادامه همراه ما باشید.

شهر باستانی پینگایو

جاذبه‌های گردشگری شانشی + عکس

شهر باستانی پینگایو در لیست جاذبه‌های گردشگری شانشی چین قرار دارد که در قرن ۱۴ میلادی، به عنوان پایتخت مالی کشور چین شناخته می‌شد. امروزه به دلیل وجود بناها و سازه‌های تاریخی و با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی، این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. خیابان‌های باریک با سبک قرون وسطایی و فروشگاه‌های قدیمی و دیدنی شهر باستانی پینگایو شما را به سفری در زمان هنگام بازدید از آن می‌برد. تعداد زیادی مکان تاریخی از دوران امپراتوری مینگ و چینگ در شهر پینگایو نیز به‌ جای مانده است. جشنواره فانوس به زمان ماه سمپتامبر در این شهر برگزار می‌شود و سراسر پینگایو رنگ و بویی عاشقانه به خود می‌گیرد.

معبد معلق هنگشان

جاذبه‌های گردشگری شانشی + عکس

معبد معلق هنگشان از دیگر جاذبه‌های گردشگری شانشی کشور چین است که بر روی صخره‌ای با ارتفاع ۷۵ متر قرار دارد. معبد مجموعه‌ معبد شامل ۴۹ اتاق است که توسط راهروها و دالان‌های هوایی به یکدیگر متصل شده‌اند و به نظر می‌رسد به دیواره‌ عمودی صخره چسبیده‌اند. درواقع بنای معبد معلق با کمک چارچوب‌هایی محکم سرپا شده است، از این رو نام معلق می‌تواند تا حدودی غلط انداز باشد. قدمت معبد معلق به قرن پنجم میلادی بازمی‌گردد و به مدت ۱۵۰۰ سال در همین مکان بوده است. بازسازی و توسعه‌های متعددی را در این بنا در طول تاریخ انجام داده‌اند تا به شکل ظاهری و اندازه امروزی‌اش برسد. درون معبد نیز بیش از ۸۰ مجسمه برنزی، آهنی و گلی وجود دارد که بازدید از آن‌ها هر شخصی را به حیرت وا می‌دارد.

معبد هوایان داتونگ

جاذبه‌های گردشگری شانشی + عکس

یکی از آرامش‌بخش‌ترین جاذبه‌های گردشگری شانشی، معبد هوایان داتونگ با افتتاح در سال ۱۰۳۸ است. معبد زیبای هوایان داتونگ توسط باغی زیبا و سرسبز احاطه شده و مجموعه‌ای از معماری باستانی چین، پیکره‌ها، نقاشی‌های دیواری و دست‌نوشته‌های تاریخی است. معبد هوایان، طی اتفاقات تاریخی و مرموز بارها و بارها طعمه‌ شعله‌های آتش شده و هر بار نیز توسط حاکمان هر دوره مورد بازسازی قرار گرفته است. هنگام بازدید از مجموعه معبد می‌توانید از تالارها، اتاق‌ها و برج‌های طبل و ناقوس دیدن کنید و در انتها، از پله‌ها بالا بروید تا منظره‌ای ۳۶۰ درجه بی‌نظیری از کل مجموعه و شهر جلوی چشمان‌تان پدیدار شود.

دیوار شهر داتونگ

جاذبه‌های گردشگری شانشی + عکس

دیوار شهر داتونگ در فهرست جاذبه‌های گردشگری شانشی کشور چین قرار دارد و از دوره حکومت خاندان مینگ دارای اهمیت استراتژیک بسیاری بوده است. در ابتدا، دیوار با بنایی آجری ساخته و در طول زمان به ابعاد آن افزوده شد. دیوار شهر داتونگ با ۱۴ متر ارتفاع، عرض دیوار در عریض‌ترین قسمت به ۱۶.۶ متر می‌رسد. در امتداد دیوار نیز ۶۲ اتاق نگهبانی، برجک و برج دیده‌بانی جای گرفته‌اند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید