برای برخی از افراد که تاکنون از شهرهای گیلان بازدید نکرده اند شاید این پرسش به وجود آید که آیا ماسال همان ماسوله است.

آیا ماسال همان ماسوله است ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: برای بسیاری از افرادی که تاکنون به شهرهای گیلان نرفته اند شاید این پرسش به وجود آید که آیا ماسال همان ماسوله است. در پاسخ باید بگوییم خیر این دو شهر با یکدیگر فرق دارند و هر یک از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند. با اینکه هر دو شهر جاذبه های دیدنی زیبایی دارند ولی جاذبه های آنها با یکدیگر فرق می کند. بنابراین اگر می خواهید به استان گیلان بروید باید بدانید که این شهر با یکدیگر فرق دارند و هر یک از آنها را نیاز است به صورت جداگانه مورد بازدید قرار دهید. فاصله این دو شهر با یکدیگر تنها ۴۵ کیلومتر می باشد. به همین دلیل شما می توانید طی ۴۰ دقیقه مسیر بین این دو شهر را طی کنید.

موقعیت جغرافیایی ماسوله و ماسال

برای اینکه به خوبی در مورد ماسال و ماسوله اطلاعات بیشتری به داشته باشید باید موقعیت جغرافیایی آنها را بشناسید. با اینکه شباهت اسمی بین این دو شهر وجود دارد، باید بدانید که بافت شهری و آب و هوای آنها با یکدیگر فرق می کند. ماسال را به عنوان بام سبز استان گیلان می شناسند. از قسمت شمال این شهر به رضوانشهر نزدیک است و از قسمت شرق با فومن در ارتباط می باشد. همچنین شهر ماسال از قسمت جنوب با اردبیل در ارتباط می باشد و از غرب به خلخال می رسد. در قسمت جنوب غربی استان گیلان می توانید ماسوله را مشاهده کنید که آن را به عنوان یکی از روستاهای رشد یافته می شناسند.

ماسال و ماسوله تا مرکز استان فاصله زیادی ندارند، به همین دلیل شما به راحتی می توانید از این دو جاذبه گردشگری استان گیلان بازدید کنید. ماسوله از سمت شمال با ماسال همسایه است و از سمت جنوب به زنجان می رسد. ماسال یکی از شهرهای محاصره شده در مه نامیده می شود، به همین دلیل این شهر را به عنوان اقیانوس مه می شناسند. ییلاقات زیبا و منحصر به فردی در این شهر وجود دارد که توجه هر بیننده ای را جذب می کند. ساختار پلکانی روستای ماسوله هم به عنوان مهمترین ویژگی ماسوله شناخته می شود که توجه هر فردی را جلب می کند.

آیا ماسال همان ماسوله است و جاذبه های تاریخی و طبیعی شان با یکدیگر فرق دارد ؟

اگر شما نمی دانستید که آیا ماسال همان ماسوله است در این مطلب به خوبی متوجه شدید که این دو مکان دیدنی استان گیلان با یکدیگر فرق دارند. تفاوت آنها را از نظر جاذبه های تاریخی و طبیعی هم می توانید مشاهده کنید. ماسوله معماری خاصی دارد و بافت سنتی آن موجب شده که روز به روز طرفداران بیشتری را جذب نماید. این روستا پلکانی است و سقف هر یک از خانه ها حیاط خانه دیگر می باشد. چشم انداز بی نظیر روستا هر ساله افراد زیادی را جذب می کند. در مقایسه ماسوله و ماسال باید بگوییم که قدمت تاریخی ماسوله بیشتر از ماسال می باشد. رودخانه خالکایی یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ماسال می باشد که از قله شاه معلم سرچشمه می گیرد.

آیا ماسال همان ماسوله است ؟

زیبایی شهر ماسال و ماسوله

ماسال و ماسوله جنگل ها و دشت های زیبایی دارند. همچنین رودها و آبشارهای خروشان زیادی را در این دو مکان مشاهده می کنید. جاذبه های طبیعی که در ماسال و ماسوله وجود دارند زیاد هستند. همین مسئله موجب می شود که شما از نظر فضای سبز و طبیعت بی نظیر، تفاوتی بین ماسوله و ماسال قائل نشوید. مناطق دیدنی که در هر دو شهر وجود دارند توجه بیشتر مسافرین را جذب می کنند. شما می توانید طی یک الی دو روز از شهر ماسوله بازدید کنید. همچنین می توانید برای اقامت شهر ماسوله و ییلاقات این شهر را انتخاب نمایید تا خاطره ای بی نظیری برای خودتان ثبت نمایید.

انتخاب شما بین این دو شهر کدام می باشد ؟

در پاسخ به پرسش آیا ماسال همان ماسوله است، تمامی تفاوت های این دو شهر را بیان کردیم. شاید برخی از افراد ماسوله و ماسال را به عنوان شهرهای شمالی بشناسند و تفاوتی بین این شهرها و دیگر شهرهای گیلان قائل نشوند. ولی باید بدانید که این دو شهر با دیگر شهرهای استان گیلان فرق می کنند و هر یک از آنها دارای زیبایی بی نظیری هستند. اگر نمی دانید که برای بازدید از این دو شهر کدام یک را انتخاب کنید باید بگوییم که هر دو شهر انتخاب مناسبی برای گردشگری هستند. شما می توانید در ماسوله و ماسال اقامت لذت بخشی داشته باشید. بدون شک بازدید از دو شهر ماسوله و ماسال برایتان خاطره ای بی نظیر خواهد داشت.

آیا ماسال همان ماسوله است ؟

تفاوت های ماسال و ماسوله

آیا ماسال همان ماسوله است و از نظر آب و هوا شبیه هم هستند ؟

برای پاسخ به این پرسش که آیا ماسال همان ماسوله است، در این مطلب اطلاعات کاملی را ارائه دادیم. از نظر آب و هوا باید بدانید که این دو شهر تا حدودی شبیه یکدیگر هستند. تشابه اسمی و آب و هوای بی نظیر آنها موجب شده که بسیاری از افراد این دو شهر را شبیه هم بدانند. این دو شهر از آنجایی که فاصله زیادی با دریا دارند، رطوبت شان کم است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که می خواهند در یکی از شهرهای کم رطوبت استان گیلان اقامت داشته باشند، یکی از این دو شهر را و یا هر دو شهر را انتخاب می کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید