۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵
کد خبر: 55412328

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چطور می‌توانید از تمامی جاهای دیدنی اصفهان دیدن کنید؟!؟ برای این بازدید هوشمندانه، باید تمامی آنها را بشناسید.

جاهای دیدنی اصفهان

سلام نو-سرویس گردشگری: یکی از مهمترین دلایل برای افزایش سطح محبوبیت اصفهان، برخورداری از تعداد زیاد جاهای دیدنی اصفهان است. این شهر در بر دارنده‌ی بسیاری از مکان‌های دیدنی و تفریحی است که هر کدام به نوعی مورد توجه قرار گرفته‌اند. این مکان‌های دیدنی نه تنها از محبوبیت زیادی در داخل کشور برخوردارند، بلکه در کشورهای خارجی نیز بسیار محبوب هستند.

اگر بخواهیم به یکی از تصاویر بی عیب و نقص از تاریخ شکوهمند ایرانی اشاره کنیم، تصویر شهر اصفهان خودنمایی می‌کند. این شهر به سبب برخورداری از ظرافت در معماری و هنرهای تجسمی رنگارنگ و خیره کننده، یکی از مکان‌های گردشگری بی‌نظیر به شمار می‌رود. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از بناهای خاص و چشم نواز بود که شما را به تاریخ درخشان صفویان می‌کشانند. بنابراین با سفر به اصفهان به یک شهر تاریخی ارزشمند قدم گذاشته‌اید. این شهر دارای جذاب‌ترین و منحصر به فرد ترین جاهای دیدنی می‌باشد که هر کدام بیان کننده تاریخ غنی این شهر و حتی کشور ایران خواهند بود. از جمله جاهای دیدنی در این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

شناخت انواع جاهای دیدنی اصفهان:

آیا تاکنون شاهد یک زیبایی بیکران و فضای رویایی خیره‌کننده بوده‌اید؟!؟ جاهای دیدنی اصفهان این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که خالق بسیاری از زیبایی‌های منحصر به فرد در قاب دوربین خود باشید. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از مکان‌های تفریحی و گردشگری بود که هر کدام از آنها دربردارنده تاریخی درخشان در کشور هستند. این بنا ای منحصر به فرد و خارق العاده در بردارنده‌ی بسیاری از رمز و رازهای ارزشمند خواهند بود. سالانه بسیاری از گردشگران خارجی برای بازدید از این مکان‌های دیدنی، به این شهر رجوع می‌کنند. از انواع جاهای دیدنی در این شهر، می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

میدان نقش جهان و زیبایی شگفت انگیز آن:

در بین انواع جاهای دیدنی اصفهان، نام میدان نقش جهان مانند یک نگین بی‌نظیر و خاص، می‌درخشد. این میدان یکی از مهمترین جاهای دیدنی در شهر اصفهان است که روایتگر یک تاریخ بسیار غنی از کشور ما خواهد بود. اگر به صدای آواز این میدان گوش فرا دهید، قطعا شاهد آوای دل انگیز رژه قشون، شور و شادی در بازی چوگان و ... خواهید بود. اتفاقات حیرت انگیزی که در این میدان رخ داده است، بسی قابل تامل و اندیشه خواهند بود.

قطعا با سفر به اصفهان و دیدن از این میدان، یک تصویر باور نکردنی را در ذهن خود به ثبت رسانده‌اید. برای رسیدن به این میدان، می‌توانید به میدان امام حسین و خیابان سپاه مراجعه کنید. این مکان یکی از مکان‌های خاص در شهر اصفهان است که خاطرات فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

جاهای دیدنی اصفهان

میدان نقش جهان از جاهای دیدنی اصفهان

سی و سه پل از جاهای دیدنی اصفهان:

مگر می‌شود که به جاهای دیدنی اصفهان اشاره کرد و نامی از سی و سه پل آن نبرد؟!؟ سی و سه پل اصفهان یکی از نمادهای مهم و اصلی در این شهر به شمار می‌رود. در بین انواع مکان‌ها و جاهای گردشگری و دیدنی در شهر اصفهان، می‌توان سی و سه پل را به عنوان مهمترین آنها تلقی نمود. هیبت خارق العاده‌ی این پل بر روی زاینده رود، زیبایی و جذابیت آن را دو چندان نموده است. این پل از جمله پل‌هایی است که از معماری خارق العاده و منحصر به فردی برخوردار می‌باشد.

از این پل به عنوان بزرگترین پل در شهر اصفهان یاد کرده‌اند. دو طبقه بودن این پل سبب محبوبیت دو چندان آن شده است. این پل به عنوان یک نماد خاص که از دوران صفوی به جا مانده است، شناخته می‌شود. شاید امروز شاهد برخی از آسیب‌های بسیار جدی بر روی این پل باشیم اما، تاریخ فراموش نمی‌کند که این پل میزبان بسیاری از حوادث، جشن‌ها و غیره بوده است. این پل از طولی برابر با ۲۹۵ متر و عرضی برابر با ۱۴ متر برخوردار است. این اثر ماندگار به عنوان یکی از آثار ملی ایران در جهان به ثبت رسیده است.

کاخ‌ها و عمارات اصفهان:

از دیگر جاهای دیدنی اصفهان که سالانه گردشگران بسیار زیادی را برای بازدید به شهر اصفهان دعوت می‌کنند، کاخ‌ها و عمارت‌های بنا شده (در این شهر) می‌باشد. با توجه به اینکه شهر اصفهان در دوران صفوی به عنوان پایتخت کشور ایران شناخته می‌شد، دور از ذهن نیست که بسیاری از کاخ‌ها و عمارت‌ها در این شهر بنا شده باشند. از کاخ‌های مهم و قابل توجهی که در این شهر بنا شده‌اند، عبارتند از:

  • کاخ چهلستون
  • کاخ عالی قاپو
  • عمارت هشت بهشت

هر کدام از این بناها علاوه بر برخورداری از ظرافت در معماری، از طراحی منحصر به فردی نیز برخوردار هستند. در بسیاری از این بناها می‌توان شاهد منحصر ‌بفردترین نقاشی‌ها، کاشی کاری‌ها، گچ کاری‌ها و ... نیز بود. یکی از موارد قابل توجه در طراحی و ساخت این نوع از بناها، معماری به کار برده شده در آنها است. هر کدام از این بناها شاید از عمر بسیار طولانی برخوردار باشند، اما دارای طراحی منحصر به فردی هستند. بنابراین همچنان نیز توجه و حیرت بسیاری از معماران خارجی و داخلی را برانگیخته‌اند.

جاهای دیدنی اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان کاخ‌ها و عمارت‌ها

محله جلفا از جاهای دیدنی اصفهان:

در بین لیست جذاب جاهای دیدنی اصفهان، می‌توان از محله جلفا نیز یاد کرد. در این محله می‌توان شاهد بسیاری از نماهای حیرت انگیز و باورنکردنی بود که چشم بازدید کنندگان را نوازش می‌دهد. این محله بسیاری از بناهای ارزشمند تاریخی را در خود جای داده است. قطعا برای بازدید از کلیسا وانک باید به این محله مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید