روز سه‌شنبه رسانه‌ها خبر دادند میثم جبلی برادر پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، در گفت‌وگویی با مجله آمریکایی تایم، از پناهنده شدن خود خبر داده و آن را به سقوط هواپیمای اوکراینی و درگذشت یکی از بستگانش نسبت داده است.

واکنش کیهان به پناهنده شدن برادر رئیس صداوسیما به آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: رئیس‌ سازمان صداوسیما در واکنش به اظهارات برادرش که درصدد گرفتن پناهندگی از کانادا و آمریکاست: طبیعت این مسیر، ریزش‌ها و رویش‌هاست.

پیمان جبلی گفت: اظهارات برادرم را دیدم؛ نمی‌دانم چقدر از این حرف‌ها ارادی و تحت اختیار است. این اتفاقات، چیز جدیدی نیست و در گذشته هم بوده و طبیعت این مسیر، ریزش‌ها و رویش‌ها است.

میثم جبلی اخیرا در گفت‌وگویی مهندسی شده که از سوی تایم منتشر شده، کشته شدن برادرزاده‌اش در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی را دستمایه اظهارات مغرضانه علیه نظام قرار داد و این در حالی است که به نظر می‌رسد او گرفتار تله سرویس جاسوسی آمریکا شده و به سودای پناهندگی یا تحت فشارهای پس از سفر به کانادا، مجبور شده اظهاراتی سخیف را بر زبان جاری کند. او در این روند خودزنی اجباری، ناچار شده حتی به برادر دیگر خود -پدر شهید حادثه سقوط هواپیما- هم حمله کند و مدعی شود که پدر محمد امین (شهید حادثه هواپیمای اوکراینی) مغزشویی شده است(!) این در حالی است که خود شهید هم، از دوستداران نظام و از ارادتمندان شهید سلیمانی بوده است

وبسایت صدای آمریکا در این باره در گزارشی نوشت: «برادر رئیس‌سازمان صدا و سیما که ایران را ترک کرده و در خارج از کشور پناهجو است به مجله آمریکایی «تایم» گفته که پس از کشته شدن برادرزاده‌اش در پرواز «پی‌اس ۷۵۲» با موشک‌های سپاه پاسداران، تحملش تمام شد و ایران را ترک کرد. میثم جبلی، عموی کوچک محمدامین، می‌گوید کشته شدن برادرزاده‌اش توسط سپاه پاسداران باعث نشد پیمان جبلی (رئیس‌صدا و سیما) و دیگر اعضای خانواده جبلی از حمایت از نظام دست بکشند».

صدای آمریکا می‌افزاید: میثم جبلی ۴۳ ساله، سه سال پیش به همراه یکی دیگر از برادرانش از ایران فرار کرد و هر دو آنها در حال حاضر پناهجو هستند. «تایم» می‌نویسد آنها به واسطه نفوذ خانوادگی خود می‌توانستند به قدرت و ثروت برسند، ولی به این که زندگی به عنوان پناهجو را برگزیده‌اند افتخار می‌کنند. میثم جبلی می‌گوید: «فکر نمی‌کنم چیزی دشوارتر از این باشد که مجبور شوید خانواده‌تان، خون‌تان، و والدین‌تان را ترک کنید».

همزمان با سناریوسازی طرف آمریکایی، سایت غربگرای عصر ایران در تحلیلی نوشت: «نشریه آمریکایی تایم از پناهنده شدن میثم جبلی برادر پیمان جبلی رئیس‌سازمان صدا و سیما به آمریکا خبر داده است. به بهانۀ این خبر چند نکته را می‌توان یادآور شد: سه سال قبل و بعد از سرنگونی هواپیما اعلام شد نام یکی از قربانیان محمد امین جبلی دانشجوی ۲۹ سالۀ رشته پزشکی در دانشگاه تورنتوی کانادا- فرزند دکتر محمد جبلی متخصص قلب- است و تصویری هم از حضور پیمان جبلی در مراسم منتشر شد. مصاحبه‌ای هم به نقل از پدر محمدامین انتشار یافت که در آن گفته بود پسرم عزادار سردار سلیمانی بود.

با این اوصاف پدر محمدامین جبلی به لحاظ فکری مانند پیمان است و تصمیم برادر دیگر تفاوت او را نشان می‌دهد. داستان هواپیمای اوکراین به خاطر انکار اصابت موشک در سه روز اول و مقاومت رئیس‌وقت صدا و سیما در قبال انتشار خبر اذعان به اصابت موشک (به گفته دکتر اسدی لاری و همسرشان که از داغ دیدگان و از چهره‌های مورد وثوق نظام‌اند که تنها با رسانه‌های داخلی مصاحبه می‌کنند) و ابهاماتی که امیدواریم در رسیدگی جاری رفع شود به زخمی بدل شده و تا ابعاد کامل آن روشن نشود ازاین دست خبرها شاید باز هم بشنویم».

یادآور می‌شود تردید افکنی در ماجرای سقوط هواپیماتی اوکراینی، در حالی است که بسیاری از قربانیان و شهدای این سانحه تلخ (از جمله امیر شریفی، فاطمه قاسمی، محمد صالحه، زهرا حسنی و...) از طرفدران پر و پا قرص نظام بوده‌اند. ثانیا این اولین و آخرین حادثه «سقوط هواپیما در اثر شلیک خودی» در دنیا نبوده و موارد مشابه آن در کشورهای مختلف غربی رخ داده است. آخرین بار هم چند روز قبل، یک فروند جنگنده اوکراینی توسط پدافند این کشور سرنگون شد. ثالثا محافل غربی، ماجرای تلخ سانحه هواپیما را بهانه‌ای برای تحت‌الشعاع قرار دادن حمله موشکی سپاه به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق (به تلافی جنایت ترور سردار سلیمانی) کردند.

اما درباره اظهارات برادرزاده مرحوم محمدامین جبلی مبنی بر این که «کشته شدن برادرزاده‌اش باعث نشد پیمان و دیگر اعضای خانواده جبلی از حمایت از نظام دست بکشند»، شرافت و سلامت نفس این خانواده را می‌رساند که با وجود داغدار بودن، حاضر نشده‌اند دست از یاری جبهه حق و مواجهه با ترفندهای رذالت‌آلود دشمنان بکشند؛ دشمنانی که از هیچ جنایتی در حق ملت ما دریغ نکردند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید