مشاهدات بازار مسن حاکی از آن است که قیمت مسکن در غرب و شرق تهران با هم تقاوتی ندارند و به همین دلیل نرخ اجاره بها در این مناطق هم با هم برابر است.

قیمت اجاره آپارتمان در غرب تهران گران‌تر است یا شرق؟ + جدول

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، متوسط قیمت مسکن در غرب و شرق تهران تقریبا برابر است. آمارهای رسمی مشخص می‌کند خرید آپارتمان در مناطق پنج، ۹، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ که در غرب پایتخت واقع شدند متری ۴۰ میلیون هزینه دارد و این عدد برای مناطق چهار، هشت، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ که در شرق تهران قرار دارند، به‌طور متوسط متری ۴۱ میلیون است. احتمالا به همین دلیل است که صاحبخانه‌های این دو بخش از فرمول تقریبا مشابهی برای دریافت اجاره‌خانه استفاده می‌کنند.

مالک آپارتمان ۶۰ متری در هروی بابت اجاره این واحد ۳۰۰ میلیون پول پیش دریافت می‌کند و رقم کرایه ماهانه را هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده است. این واحد سال ۸۰ ساخته شده و از لحاظ امکانات با پارکینگ و انباری اجاره داده می‌شود. تقریبا با همین مشخصات در محله پونک آپارتمان ۶۰ متری را برای اجاره آگهی کرده‌اند که صاحب آن رقم ودیعه را ۳۰۰ میلیون درنظر گرفته و ماهی هفت میلیون کرایه می‌خواهد. عمر بنا این یکی، دو سال از موردی که در محله پاسداران بررسی کردیم، کمتر است و علاوه بر پارکینگ و آسانسور، با انباری اجاره داده می‌شود.

وردآورد یکی از غربی‌ترین محله‌های تهران است و پیروزی تقریبا همین وضعیت را در شرق پایتخت تجربه می‌کند. در وردآورد صاحبخانه یک آپارتمان ۶۰ متری واحدش را با تعیین رقم ۲۵۰ میلیون به‌عنوان پول پیش آگهی کرده و منتظر مستاجری است که توانایی پرداخت پنج میلیون به‌عنوان اجاره را داشته باشد. در محله پیروزی یک خانه ۶۰ متری را درحالی اجاره می‌دهند که رقم ودیعه و کرایه ماهانه آن به‌ترتیب ۲۰۰ و پنج میلیون تومان است. یعنی تقریبا برابر با مورد قبلی، اما برتری آپارتمانی که در وردآورد واقع شده، داشتن پارکینگ است وگرنه در آگهی هر دوتا آپارتمان کلمه آسانسور دیده می‌شود.

منطقه ۱۵ ارزان‌ترین نقطه بازار مسکن شرق تهران به‌حساب می‌آید و آمارهای رسمی نشان می‌دهد این وضعیت در غرب تهران برای منطقه ۱۸ صدق می‌کند. در محله خاوران واقع در منطقه ۱۵ آپارتمان ۶۰ متری که سال ۹۰ ساخته شده را در ازای ۲۰۰ میلیون پول پیش و ماهی سه میلیون اجاره می‌دهند و مالک خانه ۶۰ متری در یافت‌آباد بابت چنین واحدی ۲۰۰ میلیون ودیعه دریافت می‌کند و رقم اجاره ماهانه را دو میلیون تومان اعلام کرده است. ناگفته نماند که از حیث امکانات تقریبا هیچ فرقی بین این دو گزینه نیست و داشتن انباری برای واحدی که در یافت‌آباد قرار دارد، تنها برتری آن نسبت به آن یکی محسوب می‌شود.

محله پاسداران یکی از گران‌ترین نقاط شرقی تهران است و سعادت‌آباد را به‌عنوان یکی از محله‌های گرانقیمت در بازار مسکن غرب پایتخت می‌دانیم. در پاسداران مالک آپارتمان ۶۰ متری تصمیم گرفته رقم ۳۰۰ میلیون تومان را به‌عنوان پول پیش و هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به‌عنوان اجاره ماهانه درنظر بگیرد. قابلیت تبدیل رهن و اجاره برای این واحد به مستاجر اجازه می‌دهد پول پیش را به ۲۰۰ میلیون تبدیل کند، اما درعوض ماهی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید اجاره پرداخت کند. تقریبا با همین ارقام واحد ۶۰ متری دیگری را سعادت‌آباد واقع در غرب تهران آگهی کرده‌اند.

رهن کامل یک واحد ۶۰ متری را در شهرک اکباتان ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند. این واحد سال ۷۳ ساخته شده و به‌جز آسانسور امکانات دیگری ندارد. در شرق تهران رهن کامل واحد ۶۰ متری دیگری را همین عدد ۴۵۰ میلیون تومان درنظر گرفتند که علاوه بر آسانسور با پارکینگ اجاره داده می‌شود.

مقایسه اجاره‌بهای آپارتمان ۶۰ متری در غرب و شرق تهران

موقعیت

عمربنا

امکانات

ودیعه

اجاره ماهانه

هروی

۲۱ سال

پارکینگ و انباری

۳۰۰ میلیون تومان

هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پونک

۱۹ سال

پارکینگ، آسانسور و انباری

۳۰۰ میلیون تومان

هفت میلیون تومان

وردآورد

۱۱ سال

پارکینگ، آسانسور و انباری

۲۵۰ میلیون تومان

پنج میلیون تومان

پیروزی

۱۶ سال

آسانسور و انباری

۲۰۰ میلیون تومان

پنج میلیون تومان

خاوران

۱۱ سال

-

۲۰۰ میلیون تومان

سه میلیون تومان

یافت‌آباد

۹ سال

انباری

۲۰۰ میلیون تومان

دو میلیون تومان

پاسداران

۱۶ سال

آسانسور و پارکینگ

۴۵۰ میلیون تومان

-

شهرک اکباتان

۲۸ سال

آسانسور

۴۵۰ میلیون تومان

-

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید