اگر می خواهید بدانید که علت نامگذاری پیچ سرهنگ جاده چالوس چیست با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

علت نامگذاری پیچ سرهنگ جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از گردشگران جاده چالوس را به خود معطوف کرده است این است که علت نامگذاری پیچ سرهنگ جاده چالوس چیست. گرچه این پیچ با نام خاص خود و شکل خطرناک و دلهره آور خود به یکی از نمادهای جاده چالوس تبدیل شده است و گرچه خیلی هم از شهر کرج دور نیست، اما حتی پیش از رسیدن به این پیچ نیز انبوهی از جاذبه های گردشگری در این جاده بهشتی انتظار شما را می کشند. روستاهایی ییلاقی و سرسبز. آبشارهایی خروشان و وحشی. دشت هایی فراخ و معطر به عطر دل انگیز آویشن. چشمه هایی پرآب و گوارا. رودخانه ها و دریاچه ها و کوه ها و جنگل ها و غیره و غیره. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند مورد از زیباترین این جاذبه ها و دیدنی ها بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که علت نامگذاری پیچ سرهنگ جاده چالوس چیست.

علت نامگذاری پیچ سرهنگ جاده چالوس چیست؟

علت نامگذاری پیچ سرهنگ جاده چالوس مربوط به حادثه ناگواری است که حدود پنجاه سال پیش رخ داد. حادثه از این قرار بود که سرهنگی سر این پیچ از مسیر منحرف می شود و به دره سقوط می کند و جان می بازد. پیچ سرهنگ جاده چالوس حقیقتا خطرناک ترین پیچ این جاده است. این پیچ در شیب دار ترین قسمت این جاده و دو کیلومتر بالاتر از دوراهی دیزین واقع شده است. در این قسمت جاده چالوس و در سمت راست جاده دره ای هولناک قرار گرفته است. علت اصلی خطرناک بودن و حادثه آفرین بودن پیچ سرهنگ به عنصر غافلگیری مربوط می شود. این قسمت از جاده چالوس در واقع مسیری سر راست و بدون پیچ های تند است که ناگهان به پیچی صد و هشتاد درجه می رسد. بنابراین اگر می خواهید خدای ناکرده به سرنوشت سرهنگ دچار نشوید حتما کمال دقت و احتیاط را هنگام عبور از این پیچ داشته باشید.

علت نامگذاری پیچ سرهنگ جاده چالوس

آبشار هفت چشمه

دیدنی های جاده چالوس

- کاخ ناصری شهرستانک: گرچه جاده چالوس را با جاذبه ها و زیبایی های طبیعی آن می شناسند؛ اما باید بگوییم که این جاده خالی از جاذبه های تاریخی نیز نیست. کاخ ناصری شهرستانک واقع در نزدیکی روستای شهرستانک یکی از این جاذبه هاست. این کاخ تفرجگاه ییلاقی ناصرالدین شاه قاجار بوده است و این شاه قاجاری بخشی از روزهای تابستانی خود را در آن سپری می کرده است. معماری این کاخ بر عهده آقا محمد ابراهیم خان یا همان معمارباشی معروف عهد قاجار بوده است که بسیاری از بناهای ارزشمند این دوره از جمله کاخ گلستان نیز اثر این معمار چیره دست است. گرچه در گذر سالیان بخش های زیادی از کاخ ناصری تخریب شده و از بین رفته است؛ اما این کاخ هنوز هم تماشایی است و پربازدیدترین جاذبه روستای توریستی شهرستانک نیز به شمار می رود.

- چشمه وله: این جاذبه گردشگری در درون روستای گچسر در فاصله شصت و پنج کیلومتری شهر کرج واقع شده است. چشمه وله چشمه ای گوارا و خنک است و آب آن دارای خاصیت های درمانی نیز می باشد. آب این چشمه می تواند در تسکین دردهای عضلانی و همچنین بهبود بیماری روماتیسم و بیماری های مرتبط با مجاری تنفسی مفید واقع شود.

- باغ لاله های گچسر: این جاذبه گردشگری نیز با فاصله ای کم نسبت به چشمه وله و در درون روستای گچسر واقع شده است. باغ لاله های گچسر با نام باغ لاله های جاده چالوس یا به طور خلاصه با نام باغ لاله ها نیز شناخته می شود. طیف رنگارنگ، زیبا و چشم نواز لاله های ایرانی در کنار یکدیگر و در رنگ های سفید، قرمز، نارنجی، زرد و... محیطی دیدنی را در این باغ پدید آورده است که مقصد بسیاری از گردشگران جاده چالوس است.

علت نامگذاری پیچ سرهنگ جاده چالوس

باغ لاله ها

- گورستان تاریخی ارنگه: روستای ارنگه بیشتر با جاذبه های طبیعی خود یعنی آبشار هفت چشمه، آبشار آدران، رودخانه ارنگه، دره هفت چشمه و کوه پورا شناخته می شود. اما یکی از قدیمی ترین گورستان های ایران نیز در نزدیکی همین روستا واقع شده است و بدون شک ارزش دیدن خواهد داشت. گورستانی با چند هزار سال قدمت که البته عمده آثار تاریخی آن به سرقت رفته است.

- آبشار سپهسالار: این جاذبه گردشگری یکی از پربازدیدترین مکان های کل جاده چالوس است. آبشار سپهسالار آبشاری تماشایی با ارتفاع ده متر است که از میان دو صخره به زیبایی تمام بر زمین فرو می ریزد. این آبشار که محدوده اطراف آن یکی از خنک ترین مناطق استان البرز است در فاصله پانزده کیلومتری با سد کرج و در پنج کیلومتری غرب جاده چالوس واقع شده است.

- چشمه گله گیله: این جاذبه گردشگری نیز یکی دیگر از دیدنی های روستای شهرستانک است که در فاصله ای نزدیک با کاخ ناصری و دره گله گیله واقع شده است. آنچه این چشمه را زیباتر کرده است رویش درختان انبوه آلبالو در حاشیه آن است. رودخانه روستای شهرستانک نیز سرچشمه در همین چشمه دارد.

- آبشار هفت چشمه: این جاذبه گردشگری در کیلومتر هجده جاده چالوس و در قسمت پشت گورستان تاریخی ارنگه واقع شده است. آبشار تماشایی و زیبای هفت چشمه یکی از مرتفع ترین و پرآب ترین آبشارهای ایران است و ارتفاع آن به بیش از نود متر می رسد.

کد خبرنگار: ۲۰
۱۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    8 0
    واقعا زیباست.بهشت روی زمینه .چون خودم بچه جاده چالوسم.
  • علی مه پویا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    3 0
    سلام. در مورد سربالایی و پیچ سرهنگ لطفا تحقیق بیشتری انجام شود. داستان نقل شده از واقعیت فاصله عجیبی دارد. شواهد وجود جاده و بهمن گیر قدیمی در پایین سربالایی سرهنگ گویای واقعیت ساخت این جاده جدید به جای جاده قدیمی بعلت فوت خانواده سرهنگ زمان پهلوی در سال ۱۳۵۴ می باشد. لطفا تحقیق کنید سپس بعنوان خبد گردشگری درج کنید. متشکرم
  • همت IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    4 2
    سرهنگ رانندگان را کنار پیچ جریمه می کرد
  • بهرام معتمدی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    3 4
    سلام من سربازیم تو کلانتری ۳۱ روستای نسا بود واقعا بهشته با مردمان عالی و دوست داشتنی، یادش بخیر ، من سال ۸۶ اونجا بودم.
  • سعید IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    3 3
    با سلام باغ لاله در روستای زیبای گرماب واقع شده. متاسفانه به اشتباه گفته میشه در گچسر هست. لطفا در تهیه گزارشات دقت کنید و مطالب غیرواقعی به مردم نگید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید